Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har en jobb der han reiser en del. Som regel reiser han alene. I neste uke skal han reise til England og være der i 5 dager. Jeg trodde han skulle reise alene som han bruker. Men denne gangen skal en kvinnelig kollega være med. En yngre og flott dame. Min første reaksjon var at det likte jeg ikke. Sa det til han. Men det hadde han ingen forståelse for. 

Er det bare vi kvinner som får sånne tanker? 

Anonymkode: 3b48e...178

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At han ikke viser forståelse for dette er et rødt flagg, altså 😅 Å kommunisere utrygghet, og så blir møtt med latterliggjøring, er ikke bra.

Anonymkode: a02a9...a15

Skrevet

Nei. Det handler ikke om menn generelt. Det handler om mannen din spesifikt.

Og ja, menn kan føle sjalusi ja. Du får dra med en kjekk, yngre kar på tur til England og sjekke ut reaksjonen hans.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min mann har en jobb der han reiser en del. Som regel reiser han alene. I neste uke skal han reise til England og være der i 5 dager. Jeg trodde han skulle reise alene som han bruker. Men denne gangen skal en kvinnelig kollega være med. En yngre og flott dame. Min første reaksjon var at det likte jeg ikke. Sa det til han. Men det hadde han ingen forståelse for. 

Nei, det er det ikke. Men det er dessverre for mange mennesker lett å la være forstå ting de ikke opplever selv der og da. Mangel på empati kalles det. Men det kommer jo også veldig an på hvordan du fortalte om følelsene dine, om du reagerte med å bli sint, kritiserende eller anklagende, bare sa: "det liker jeg ikke", eller du fortalte om usikkerheten din på en genuin måte. 

Anonymkode: 1e194...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og hadde brydd meg 0. Jeg vet jeg kan stole på mannen min. 

Jeg kan stole på meg selv også, men om jeg var på jobbtur med en kjekk kar hadde jeg ikke drukket alkohol på turen feks. 

Anonymkode: 38b13...eff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hva konkret forventer du å få i retur, av respons og handling? 

Anonymkode: 41d6e...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke situasjonen eller personene som er involvert.

Men... Noen ganger må menn og kvinner gjøre noe sammen for jobben sin.

Ikke hver man + kvinne som er sammen, betyr alltid kjærlighet og har alltid seksuell interesse i hverandre.

Noen ganger er jobb bare jobb. Selv om det er en mann og kvinne som må gjøre noe sammen.

Anonymkode: 39da7...145

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Du er sammen med en mann du ikke stoler på? Hvorfor? 

Anonymkode: 1366f...8fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner ikke situasjonen eller personene som er involvert.

Men... Noen ganger må menn og kvinner gjøre noe sammen for jobben sin.

Ikke hver man + kvinne som er sammen, betyr alltid kjærlighet og har alltid seksuell interesse i hverandre.

Noen ganger er jobb bare jobb. Selv om det er en mann og kvinne som må gjøre noe sammen.

Anonymkode: 39da7...145

Jeg er mye på reise, ofte med menn. Har aldri vært utro mot mannen. Først og fremst er det jo han jeg vil være med, og er glad i - og han er den siste jeg vil såre. Deretter - å tulle det til på jobb er uaktuelt. Orker ikke drama, prat, ubehageligheter. Skulle jeg først gjort noe så ville det ikke vært på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 1366f...8fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet kommer til å gå ad undas.

Anonymkode: 5f820...090

AnonymBruker
Skrevet

Dumt at han ikke betrygger deg.

Nå er det sårende uansett om han var tiltrukket, men det er langt ifra sikkert hun har sansen for han, og kanskje gruver seg litt til turen også. 

Anonymkode: 0846b...14b

AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette her er et deg-problem!

Jeg jobber selv i et mannsdominert yrke og har reist verden rundt med mannlige kollegaer. Det er helt normalt og helt nødvendig for å utøve vårt yrke. Vi har hatt det kjekt sammen som kollegaer, spist ute, tatt noen drinker (ofte sammen med andre, men jeg har også vært med bare en mannlig kollega flere ganger), men mest av alt har vi jobbet, satt inne i klamme møterom ofte til syvtiden på kvelden og jobbet livet av oss. 

At tanken popper opp i hodet ditt, greit nok, men å ta det opp med mannen og forvente (ja hva forventer du egentlig?) at han skal gjøre endringer i jobbsammenheng pga din sjalusi og usikkerhet, det er ikke holdbart. 

Diclaimer: Noen er selvsagt utro. De finnes jo, i alle typer jobber. Men de er ikke mindre utro fordi kona nekter mannen å dra på jobbreiser med kvinnelige kollegaer. Dere må finne menn dere stoler på, og avslutte forhold hvis dere ikke kan stole på ektemennene deres. 

Anonymkode: 13022...f53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om menn vs kvinner. Det er sjalu folk vs ikke sjalu folk. 

Synes det er litt rødt flagg å legge seg opp i hvem han drar på jobbreise med.

Anonymkode: 6f474...9ca

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...