Gå til innhold

Er du flink til å trene bekkenbunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken program bruker du hver dag? Jeg sliter med å finne musklene. I tillegg synes jeg det er noe pes å følge opp hver eneste dag.

Anonymkode: 3f9d2...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det i gruppe hos fysioterapeut etter svangerskap pga bekkenløsning og masse ryggproblemer.

Nå gidder jeg ikke mer å gå der, men trener styrke og regner med det er god nok trening for bekkenbunnen.

Må stabilisere masse hver gang jeg trener, og det er omtrent annenhver dag.

Anonymkode: 60065...484

Skrevet

Har laget et selv og bruker appen  Interval timer.

Tar 15 knip på 5 sekunder / 5 sekunder pause

15 knip på 12 sekunder / 6 sekunder pause

20 knip på 2 sekunder/ 2 sekunder pause.

Prøver å få gjort disse morgen og kveld helst. Det tar tid, men jeg merker stor forskjell. Begynner å bli ganske sterk i bekkenbunn nå, etter å ha kunnet ha lekkasjer ved aktivitet i flere år. Merker at jeg er strammere i skjeden også, så sexlivet har tjent på 8 minutter morgen ig kveld.

Anonymkode: b3959...da1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjorde det i gruppe hos fysioterapeut etter svangerskap pga bekkenløsning og masse ryggproblemer.

Nå gidder jeg ikke mer å gå der, men trener styrke og regner med det er god nok trening for bekkenbunnen.

Må stabilisere masse hver gang jeg trener, og det er omtrent annenhver dag.

Anonymkode: 60065...484

Dette er min erfaring og. Jeg lakk litt da jeg løp konkurranser for mange år siden. Etter jeg begynte med styrketrening, har jeg ikke hatt det problemet nettopp pga av stabilisering/teknikk ved frivekter. Jeg nesten 70 og kan hoppe tau eller på trampoline uten et slikt problem og det med kun en styrkeøkt i uka.

Hvis man skal trene bekkenbunn fordi man tror man gleder sexualpartner er man dog på ville veier. 

Anonymkode: a98ae...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...