AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Denne kalvekjøttbiten har parmaskinke og parmesan, innbundet, og kjøttet er så marinert. Jeg antar denne skal stekes i ovn, eller...? Hvordan ville du stekt den? Nærmere bestemt hvor lenge og på hvor mange grader i ovnen? Jeg tror ikke den lange kjøttbiten får plass i noen stekepanne. Den veier en kilo. Synes den så fristende ut, selv om den er dyr hadde det vært interessant å prøve den. Anonymkode: cc1c3...c57
Brunello Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne kalvekjøttbiten har parmaskinke og parmesan, innbundet, og kjøttet er så marinert. Jeg antar denne skal stekes i ovn, eller...? Hvordan ville du stekt den? Nærmere bestemt hvor lenge og på hvor mange grader i ovnen? Jeg tror ikke den lange kjøttbiten får plass i noen stekepanne. Den veier en kilo. Synes den så fristende ut, selv om den er dyr hadde det vært interessant å prøve den. Anonymkode: cc1c3...c57 Overskriften på oda er storfe på grillen, så grill høres bra ut. Ellers kan du dele den i to og steke i panna. I ovnen går også bra.
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Brunello skrev (Akkurat nå): Overskriften på oda er storfe på grillen, så grill høres bra ut. Ellers kan du dele den i to og steke i panna. I ovnen går også bra. Det har seg sånn at jeg ikke har grill, altså ute, men jeg har jo grillelement i stekeovnen inne? Hvordan ville du grillet den da? Temperatur og hvor lenge var det jeg lurte spesielt på? Anonymkode: cc1c3...c57
Sniff76 Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Det er en tynn filet og blir derfor fort gjennomstekt (og fare for å bli tørr hvis du steker for lenge). Jeg hadde brunet den i stekepannen og stekt videre i stekeovnen på relativt lav temperatur som f.eks 130 grader. Eller stekt den ferdig i panne. Fileten får plass i panna hvis du legger den i ring eller deler i to. Bruk steketermometer. Kjernetemperaturer fra Matprat: Lite stekt: 55 °C, medium: 60 °C, medium pluss: 65 °C og gjennomstekt: 70 °C
Brunello Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har seg sånn at jeg ikke har grill, altså ute, men jeg har jo grillelement i stekeovnen inne? Hvordan ville du grillet den da? Temperatur og hvor lenge var det jeg lurte spesielt på? Anonymkode: cc1c3...c57 Ville ikke brukt grillelementet. Siden det er spekeskinke rundt, gir det også lite mening å steke i panne først. Ville satt den på 160 grader med steketermometer til 55. Og kjent på den ofte. Med fyll er det ikke alltid like lett med termometer.
Brunello Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Sniff76 skrev (1 minutt siden): Det er en tynn filet og blir derfor fort gjennomstekt (og fare for å bli tørr hvis du steker for lenge). Jeg hadde brunet den i stekepannen og stekt videre i stekeovnen på relativt lav temperatur som f.eks 130 grader. Eller stekt den ferdig i panne. Fileten får plass i panna hvis du legger den i ring eller deler i to. Bruk steketermometer. Kjernetemperaturer fra Matprat: Lite stekt: 55 °C, medium: 60 °C, medium pluss: 65 °C og gjennomstekt: 70 °C 60 er galskap. I alle fall om du tar den ut på det.
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Sniff76 skrev (25 minutter siden): Det er en tynn filet og blir derfor fort gjennomstekt (og fare for å bli tørr hvis du steker for lenge). Jeg hadde brunet den i stekepannen og stekt videre i stekeovnen på relativt lav temperatur som f.eks 130 grader. Eller stekt den ferdig i panne. Fileten får plass i panna hvis du legger den i ring eller deler i to. Bruk steketermometer. Kjernetemperaturer fra Matprat: Lite stekt: 55 °C, medium: 60 °C, medium pluss: 65 °C og gjennomstekt: 70 °C Takk for svar, men jeg er redd hele greia faller fra hverandre om jeg begynner å skjære den i to? Snøret som den er innbundet med, går vel i ett nedover, og kutter jeg den i to skjærer jeg over snøret også? Og da løsner jo alt og faller fra hverandre. Får se hva jeg ender med å gjøre. Det er mulig den hadde fått plass om man klarer å bøye den i en halvsirkel/sirkel i stekepanna, ja... ts Anonymkode: cc1c3...c57
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Brun indrefilet av svin raskt i en panne. Legg den over i et ildfast fat, og etterstek på 125° C. Beregn 20 minutter hvis du vil ha fileten medium stekt med rosa kjerne (65 °C), og ca. 30 minutter hvis du ønsker den gjennomstekt (76 °C). La fileten hvile i minst 5 minutter før den skjæres i skiver. Anonymkode: bb420...6a6
AnonymBruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august Brunello skrev (33 minutter siden): Ville ikke brukt grillelementet. Siden det er spekeskinke rundt, gir det også lite mening å steke i panne først. Ville satt den på 160 grader med steketermometer til 55. Og kjent på den ofte. Med fyll er det ikke alltid like lett med termometer. Det er ikke spekeskinke rundt, men i fyllet, så ville brunet den i stekepannen først. Anonymkode: b5d59...08a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå