Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 12 nå, og etter samleie så jeg lyserosa blod på papiret. Det var en del første gang jeg tørket, og mindre nå etterpå, men er fortsatt blod. Det er ikke vanlig rødt blod eller mye som en menstruasjon, men blir litt skremt når en ser blod og er gravid😔 Er dette normalt? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødning i svangerskapet er relativt vanlig, spesielt etter samleie. Hvis det ikke tar seg opp så trenger du ikke være bekymret. Kan også anbefale å laste ned Nørs appen, da finner du en del gode artikler, også om blødninger og mulige årsaker til det. 

Du kan likevel ta det opp med jordmor/fastlege ved svangerskapskontroll eller når du skal på tidlig ultralyd (som jeg regner med du har time ganske snart siden du er i uke 12).

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Summer00 skrev (2 timer siden):

Jeg er gravid i uke 12 nå, og etter samleie så jeg lyserosa blod på papiret. Det var en del første gang jeg tørket, og mindre nå etterpå, men er fortsatt blod. Det er ikke vanlig rødt blod eller mye som en menstruasjon, men blir litt skremt når en ser blod og er gravid😔 Er dette normalt? 

Når man er gravid, blir slimhinner skjørere og blør lettere. Vil tro at det er ufarlig siden det skjedde etter samleie. Om du ikke blir beroliget og har råd, kan du vurdere å ta en privat ultralyd. ❤️

Anonymkode: 9f685...69e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde flere ganger etter sex. Jeg hadde veldig skjøre slimhinner og måtte bruke mye glidemiddel og ta det med ro. Selv gynekologen som undersøkte meg fordi jeg var litt bekymret så at det ikke skulle så mye til siden jeg til og med begynte å blø litt av spekulumet. Det var aldri mye, men nok til at jeg så det på papiret. Bedret seg utover svangerskapet og hadde ikke tilfeller av det fra rundt halvveis uti. 

Anonymkode: 8e247...8b8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å blø litt når man er gravid, ja. Så lenge det ikke renner og gjør vondt så er det helt ufarlig. 

Anonymkode: a9418...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...