AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august M38 her. Er det en, tja, kall det synd å ikke like friluftsliv/toppturer? Jeg kan fint gå en tur i ny og ne, men ordentlige skogsturer/toppturer har jeg tilnærmet null interesse av. Anonymkode: 5e466...817
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Det er bare å sveipe bort de damene som er for aktive for deg, dere er åpenbart en dårlig match. Anonymkode: d3af2...a7b
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Skjønner litt hvor TS kommer fra. De aller fleste kvinner jeg ser på datingapper har ett eller flere bilder knyttet til friluft, men mange av disse virker ekstremt lavterskel, f.eks. småhund/veskehund på bildene, etc. Anonymkode: 910b1...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Jeg vil ha noen som matcher mitt aktivitetsnivå. Så jeg sveiper bort de som fremstår ganske inaktiv. Jeg går ikke fjellturer, og er ikke så nøye på om en mann gjør det heller. Men jeg løper mye i skog, og vil gjerne ha noen som deler interessen for å trene utendørs. Jeg har flere venninner som ikke er veldig aktive, og de ønsker ikke topptur-entusiaster. Så det er ikke en synd nei, og man kan absolutt ha gode sjanser selv om man ikke går toppturer eller på teltturer, men man har sjeldent hell om man prøver matche med noen som har ett helt annet aktivitetsnivå. Og det går begge veier. Anonymkode: d5be5...a0e 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Folk må jo vise noe tenker jeg, friluftsliv er lavterskeltilbud og viser bare at du evner å sette pris på noe annet enn sofaen. Om du ser noen som bare har friluft og aktivitetsbilder med «spesialisering» som dyre sykler, klatreutstyr, fiske, hest, ski osv så er det vel som regel ikke så skremmende. Med mindre man bruker mye tid selv på noe av det da. Telttur med fiskestang er jo noe alle kan gjøre en eller flere ganger i året. Uten at det går utover noe annet i livet. Anonymkode: 3389e...462 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Om du sikter til tinder, så ser de fleste damene ut som om de har foreviget den ene turen de var ut i naturen siste 10 åra. Faktisk ganske komisk. Anonymkode: a7ab8...ea2 3
Stjertmeis Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Jeg tror det er en mindre andel av alle (både kvinner og menn) med fjelltopp- og andre friluftsbilder som faktisk er skikkelige friluftsentusiaster. Jeg tror det i større grad handler om å gjøre seg attraktiv, og det å være sprek og sporty er generelt ansett som attraktivt. I tillegg er fjellturer og turer i natur en utmerket måte å ta fine bilder der man får vist frem sine attributter, uten at det ser kunstig oppstilt ut. Jeg kjenner flere som nesten utelukkende går på tur for insta- og/eller tinderbilder. Mange andre liker det som en ting man gjør en gang i mellom, og om man har fine bilder fra en tur med gode minner, så er det ikke noe galt i å dele det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Stjertmeis skrev (Akkurat nå): I tillegg er fjellturer og turer i natur en utmerket måte å ta fine bilder der man får vist frem sine attributter, uten at det ser kunstig oppstilt ut. Men det er jo «problemet». Det ser fryktelig kunstig ut. Derav det komiske. Skulle bare ønske de innså det selv. 😅 Anonymkode: a7ab8...ea2 1
Stjertmeis Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er jo «problemet». Det ser fryktelig kunstig ut. Derav det komiske. Skulle bare ønske de innså det selv. 😅 Anonymkode: a7ab8...ea2 Det kan jeg være enig i, der det er eller blir tydelig at dette er tilfelle 😅 Men antageligvis kan man vel ganske raskt gjennomskue det gjennom bio, og eventuell chat etterpå. Om det er et viktig kriterie (enten den ene eller andre veien). Endret 10. august av Stjertmeis
AnonymBruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august Stjertmeis skrev (1 minutt siden): Det kan jeg være enig i for en del av tilfellene 😅 Men antageligvis kan man vel ganske raskt gjennomskue det gjennom bio, og eventuell chat etterpå. Om det er et viktig kriterie (enten den ene eller andre veien). Helt klart! Jeg husker jeg leste et innlegg fra ei dame som lurte på hvorfor alle menn på tinder måtte ha et bilde hvor de holdt en jævla fisk. Synes det var ganske morsomt. Jeg er ingen fisker selv, men betviler ikke at slike bilder eksisterer i hopetall. Anonymkode: a7ab8...ea2
AnonymBruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august Sier meg enig med Stjertmeis… endel later som de er mer friluftsfolk og toppturfolk enn de egentlig er. Men da virker de jo spreke og attraktive? Jeg misliker friluft og toppturer. Liket museum, storby og innekos( hytte kan by på innekos også) men er sprekere enn de fleste friluftsfolkene jeg kjenner. Jeg er jo aktiv selv om jeg ikke trasker i fjellet. Anonymkode: 57e4e...73d 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg husker jeg leste et innlegg fra ei dame som lurte på hvorfor alle menn på tinder måtte ha et bilde hvor de holdt en jævla fisk. Vel, en flagger vel kanskje at det går med noen helger på hobbyen? Hvis jeg hadde hatt en seriøs profil på en datingapp, ville jeg nok ikke hatt "fall-bilder" av dyr jeg har skutt, men jeg ville nok ha nevnt at jeg bruker mye tid på høsten til jakt (for å unngå håpløse koblinger med gærne dyrevernere). Anonymkode: 910b1...5b5
AnonymBruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sier meg enig med Stjertmeis… endel later som de er mer friluftsfolk og toppturfolk enn de egentlig er. Men da virker de jo spreke og attraktive? Jeg misliker friluft og toppturer. Liket museum, storby og innekos( hytte kan by på innekos også) men er sprekere enn de fleste friluftsfolkene jeg kjenner. Jeg er jo aktiv selv om jeg ikke trasker i fjellet. Anonymkode: 57e4e...73d Kanskje du er en av de som liker meg på tinder 🙏😂 Anonymkode: a7ab8...ea2
AnonymBruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, en flagger vel kanskje at det går med noen helger på hobbyen? Hvis jeg hadde hatt en seriøs profil på en datingapp, ville jeg nok ikke hatt "fall-bilder" av dyr jeg har skutt, men jeg ville nok ha nevnt at jeg bruker mye tid på høsten til jakt (for å unngå håpløse koblinger med gærne dyrevernere). Anonymkode: 910b1...5b5 Personlig mener jeg dyrevern er viktig, men digresjon og utenfor tema. Anonymkode: a7ab8...ea2
Stjertmeis Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august (endret) Ble kjent med en venninne av en venninne i et bryllup på vestlandet for noen år siden. Ho var dønn ærlig på at ho var by- og festjente, men ho hadde sammen med ei av de andre bryllupsgjestene lagt opp til en miniferie rett etter bryllupet, med diverse fjellturer, utelukkende for å ta bilder til tinder og slike "toppløs i fri natur med armene ut"-bilder. Ho endte faktisk med å matche en skikkelig friluftsmann, og i streben etter å opprettholde inntrykket av seg selv som en friluftskvinne, så begynte ho å finne glede i alle turene. I dag er ho konvertert til friluftsmenneske på ekte, og gift med mannen. Så det finnes jo tilfeller der det slår ut den veien, da. Endret 10. august av Stjertmeis Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du er en av de som liker meg på tinder 🙏😂 Anonymkode: a7ab8...ea2 Hehe kunne jeg vært hvis jeg var på tinder. Anonymkode: 57e4e...73d
AnonymBruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Sier meg enig med Stjertmeis… endel later som de er mer friluftsfolk og toppturfolk enn de egentlig er. Men da virker de jo spreke og attraktive? Jeg misliker friluft og toppturer. Liket museum, storby og innekos( hytte kan by på innekos også) men er sprekere enn de fleste friluftsfolkene jeg kjenner. Jeg er jo aktiv selv om jeg ikke trasker i fjellet. Anonymkode: 57e4e...73d Akkurat den fordommen om at om man ikke går på topptur og sover under åpen himmel så er man lat, er noe av det jeg er mest lei av med friluftsfolk. Du kan leve hele livet ditt utendørs for alt jeg bryr meg, men det at jeg synes livet er best innendørs betyr faktisk ikke at jeg sitter i sofaen hele tiden. Der må friluftsfanatikerne skjerpe seg, rett og slett. Anonymkode: 8bf47...cc2 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Akkurat den fordommen om at om man ikke går på topptur og sover under åpen himmel så er man lat, er noe av det jeg er mest lei av med friluftsfolk. Du kan leve hele livet ditt utendørs for alt jeg bryr meg, men det at jeg synes livet er best innendørs betyr faktisk ikke at jeg sitter i sofaen hele tiden. Der må friluftsfanatikerne skjerpe seg, rett og slett. Anonymkode: 8bf47...cc2 Ja nå har ingen friluftsfanatikere entret tråden ennå. Pust med magen.😅 Anonymkode: a7ab8...ea2
Okapi Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august Har lurt litt på det der selv egentlig. Riktignok ingen fjelltopper, men har en del friluftsbilder selv. Noen i skogen, noen på sjøen, på SUP, i kajakk. Samtidig er skogsbildene tatt sånn ti minutters gange fra kåken, og driver jo egentlig bare med padling om sommeren. Er vel mest det at det er da jeg drasser med meg kamera, og det føles jo litt mindre fjollete med photo session med seg selv når ingen ser meg. Sitter langt inne å smelle opp stativet midt i byen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #20 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Folk må jo vise noe tenker jeg, friluftsliv er lavterskeltilbud og viser bare at du evner å sette pris på noe annet enn sofaen. Om du ser noen som bare har friluft og aktivitetsbilder med «spesialisering» som dyre sykler, klatreutstyr, fiske, hest, ski osv så er det vel som regel ikke så skremmende. Med mindre man bruker mye tid selv på noe av det da. Telttur med fiskestang er jo noe alle kan gjøre en eller flere ganger i året. Uten at det går utover noe annet i livet. Anonymkode: 3389e...462 Du vet at det går an å være aktiv på andre måter, selv om man ikke er ute på fjellet hele tiden? Museum, teater, kino, konserter, lese bøker (noe mange sporty folk for øvrig ikke gidder), spille et instrument, osv. Man sitter ikke nødvendigvis på sofaen bare fordi man ikke driver med friluftsliv. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat den fordommen om at om man ikke går på topptur og sover under åpen himmel så er man lat, er noe av det jeg er mest lei av med friluftsfolk. Du kan leve hele livet ditt utendørs for alt jeg bryr meg, men det at jeg synes livet er best innendørs betyr faktisk ikke at jeg sitter i sofaen hele tiden. Der må friluftsfanatikerne skjerpe seg, rett og slett. Anonymkode: 8bf47...cc2 Helt enig! Anonymkode: 70b63...92b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå