AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:54 #1 Skrevet søndag kl 09:54 I dag var dagen, sokkene skulle på og toalettsetet sprakk. Min første tanke var "Yes!" for omsider skulle jeg få ut fingeren og bytte til et med myk lukking, som jeg har tenkt på i flere år. Men, nå som jeg googler seter ser jeg i bruksanvisningen på flere at det står at setet ikke er beregnet for å sitte på. Nå har mitt nåværende setelokk tålt baken min daglig i bortimot ti år, så jeg tror vel det neste bør takle utfordringen også, men det fikk meg til å lure.. Finnes det doseteprodusenter som produserer lokk der det er meningen de skal tåle å bli sittet på? En produsent som innser at folk kan trenge å sette seg en liten stund på badet mens buksa fortsatt er på? Noen doseteeksperter (eller bare noen som har kjøpt nytt nylig) som har vært borti noe slikt? 🤔 Anonymkode: 68629...579
Sniff76 Skrevet søndag kl 10:05 #2 Skrevet søndag kl 10:05 (endret) Oi, dette har jeg ikke tenkt på før, og jeg står til og med på vårt dolokk når jeg skal vaske taklistene og ventilen som er over doen. 😅 Tydeligvis har vi hatt flaks med dolokkene vi har kjøpt opp i gjennom, for de har aldri blitt ødelagt av at verken barn eller voksne sitter eller står oppå dem. Vi har toalett som står på golvet, jeg hadde nok aldri stått oppå et veggfestet toalett uansett.😁 Endret søndag kl 10:07 av Sniff76
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:08 #3 Skrevet søndag kl 10:08 Jeg har dolokk i tre, det er solid. Kan stå på det om jeg vil. Soft close, så det ikke smeller når det lukkes. Pass på at nytt dolokk passer doen din! Doer er ulike! Anonymkode: 025be...74f 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:47 #4 Skrevet søndag kl 10:47 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har dolokk i tre, det er solid. Kan stå på det om jeg vil. Soft close, så det ikke smeller når det lukkes. Pass på at nytt dolokk passer doen din! Doer er ulike! Anonymkode: 025be...74f Tror ikke trelokk er for meg, men hvilket merke er det? Anonymkode: 68629...579
Moppeguri Skrevet mandag kl 11:49 #5 Skrevet mandag kl 11:49 Jeg tenkte på dette da vi kjøpte nytt toalett så passet på å få et som tålte litt. Har dette til vårt, men ikke sikkert det passer ditt toalett da som de over her skriver 😊 https://www.grohe.no/no_no/bau-porselen-slankt-toalettsete-med-soft-close-39898000.html 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:12 #6 Skrevet mandag kl 13:12 Jeg fant et billig på Biltema der det ikke sto noe om å sitte på lokket, så da kjøpte jeg det enn så lenge. Det var noe knøl å montere men virker mer solid enn det gamle som varte i nesten ti år, så da krysser jeg fingrene for at det blir en stund til jeg må vurdere problemstillingen på nytt. 😆 Det er nå uansett et interessant fenomen, at noe som er så opplagt at folk kommr til å sette seg på, liksom ikke skal være beregnet for å sittes på. Anonymkode: 68629...579
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:22 #7 Skrevet mandag kl 15:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fant et billig på Biltema der det ikke sto noe om å sitte på lokket, så da kjøpte jeg det enn så lenge. Det var noe knøl å montere men virker mer solid enn det gamle som varte i nesten ti år, så da krysser jeg fingrene for at det blir en stund til jeg må vurdere problemstillingen på nytt. 😆 Det er nå uansett et interessant fenomen, at noe som er så opplagt at folk kommr til å sette seg på, liksom ikke skal være beregnet for å sittes på. Anonymkode: 68629...579 Det er ikke alle som har behov for å sitte på selve lokket, - holder med doringen. Anonymkode: 8da65...e91
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:17 #8 Skrevet mandag kl 17:17 Vi har et helt vanlig i plast (?) med soft lukking. Sitter på det daglig.. har ikke sjekket om det har en maks vekt. Anonymkode: 06948...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå