Gå til innhold

Redd for å ha sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et dårlig forhold for mange år siden der jeg ble tvunget til å ha sex, dater jeg nå en fyr som er veldig grei. Jeg synes bare sexen er så vanskelig. Jeg prøver å snu meg unna sex når det gjelder og det ødelegger. Jeg har lyst til å ha sex, men jeg blir så redd hver gang. Jeg er ikke den som ligger med tilfeldige heller fordi jeg trenger den tryggheten. Har ikke lyst til å si alle mine problemer til han om den saken, men kanskje jeg burde det? Jeg går i terapi, tror vedkommende er utdannet sexolog. Hva skal jeg gjøre? Føler dette vil ødelegge dette og fremtidige forhold..

Anonymkode: 0f164...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter et dårlig forhold for mange år siden der jeg ble tvunget til å ha sex, dater jeg nå en fyr som er veldig grei. Jeg synes bare sexen er så vanskelig. Jeg prøver å snu meg unna sex når det gjelder og det ødelegger. Jeg har lyst til å ha sex, men jeg blir så redd hver gang. Jeg er ikke den som ligger med tilfeldige heller fordi jeg trenger den tryggheten. Har ikke lyst til å si alle mine problemer til han om den saken, men kanskje jeg burde det? Jeg går i terapi, tror vedkommende er utdannet sexolog. Hva skal jeg gjøre? Føler dette vil ødelegge dette og fremtidige forhold..

Har du vurdert å gå i terapi?

Anonymkode: 395b3...bbd

Skrevet

Psykolog. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bare spre beina og nyt, ble tatt av kjæresten min idag tidlig. Elsker det!

Anonymkode: 45327...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du vurdert å gå i terapi?

Anonymkode: 395b3...bbd

Jeg gjør det, det står i innlegget mitt

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Snakk med han 😊 Hvis du sier at han er grei ellers, så er det vel stor sannsynlighet for at han vil forstå at dette er vanskelig for deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere datet? 

Anonymkode: 425aa...13f

Skrevet

Har dere hatt sex, er det første gangen med ham du er redd for?

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten snakke med ham, slik at han forstår hva du tenker og hva du er redd for. 

Anonymkode: 76a2f...e65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du allerede går til en terapeut som også muligens er sexolog. Er det lenge til du skal dit neste gang? Ville absolutt tatt det opp med terapeuten. 

Skjønner at sånt kan være skummelt å ta opp med ny partner så kanskje lurt å øve/lufte med terapeuten hvordan nettopp du i din situasjon kan gå frem?

Anonymkode: 2ccba...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra at du allerede går til en terapeut som også muligens er sexolog. Er det lenge til du skal dit neste gang? Ville absolutt tatt det opp med terapeuten. 

Skjønner at sånt kan være skummelt å ta opp med ny partner så kanskje lurt å øve/lufte med terapeuten hvordan nettopp du i din situasjon kan gå frem?

Enig.

Og du kan ta han med dit også slik at terapeuten kan hjelpe deg formidle det etterhvert også.

Anonymkode: eb690...d72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Veldig godt å høre at du går i terapi for dette, du er flink! Det jeg ville gjort hvis jeg var deg; Snakk ordentlig med han du dater om dette, vær ærlig med han og legg alle kortene dine på bordet. Hvis han er grei mot deg ellers også, så vil han ikke snu ryggen til deg og gå da han får vite sannheten. Men for at dere skal kunne ha et godt og ærlig forhold, så er det viktig at du forteller han det. Det blir vanskeligere for dere begge hvis du ikke gjør det. 

Jeg heier på deg, og lykke til ❤️

Anonymkode: 33d16...4a6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor lenge har dere datet? 

Anonymkode: 425aa...13f

Vi har møttes fysisk i ca. 2 måneder, så det blir 6. gangen neste gang.. Føler jeg må få fingeren ut ellers stikker han.. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (11 timer siden):

Har dere hatt sex, er det første gangen med ham du er redd for?

Vi har ikke hatt oss nei, det er første gangen som er verst tror jeg. Jeg har ikke hatt noe sex siden det forrige forholdet så føler jeg har en sperre.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal dit om 2 uker men terapeuten ville avslutte meg ila høsten sa terapeuten før sommeren. Skal spørre terapeuten om jeg kan være lengre for dating og sex gjør meg veldig nervøs igrunnen selvom jeg vil gjerne.

Skrevet

Snakk med ham!! Det er eneste riktige å gjøre. Derfra kan dere ta det gradvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...