Gå til innhold

Flere som gruer seg til ungene starter på skolen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da er ferien straks over for ungene i år. Vi har 2 barn på barneskole. Den ene med skolevegring og den andre som er litt usikker og div sosialt.  Begge er gode mot andre og snille. Sommeren har

vært en herlig pause fra barn som ikke vil på skolen. Ungene har stor kost seg i ferien selv om vi ikke har hatt mye penger elle mange planer. Jeg som mor har sluppet å tvinge barn på skolen, tørke tårer, motivere , bekymre meg, lage matpakker som ikke blir spist , kjempe for å vekke barn om morgenen osv. ikke minst lure hver dag på hvordan spesielt det ene barnet har det på skolen.  Nå er det straks i gang og jeg kjenner at jeg gruer meg. Ungene vil heller ikke. Jeg prøver å oppmuntre og snakker fint om skolen , frister med noe hyggelig etter endt skole uke.  Jeg synes det har vært godt å slippe dette i sommer og misunner de som synes hverdagene er best. Skulle ønske jeg slapp å bekymre meg sånn for ungene mine.  

Anonymkode: a792c...d6f

• Liker 1
  • Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik har vi det også. Det er en evig runddans. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja da er ferien straks over for ungene i år. Vi har 2 barn på barneskole. Den ene med skolevegring og den andre som er litt usikker og div sosialt.  Begge er gode mot andre og snille. Sommeren har

vært en herlig pause fra barn som ikke vil på skolen. Ungene har stor kost seg i ferien selv om vi ikke har hatt mye penger elle mange planer. Jeg som mor har sluppet å tvinge barn på skolen, tørke tårer, motivere , bekymre meg, lage matpakker som ikke blir spist , kjempe for å vekke barn om morgenen osv. ikke minst lure hver dag på hvordan spesielt det ene barnet har det på skolen.  Nå er det straks i gang og jeg kjenner at jeg gruer meg. Ungene vil heller ikke. Jeg prøver å oppmuntre og snakker fint om skolen , frister med noe hyggelig etter endt skole uke.  Jeg synes det har vært godt å slippe dette i sommer og misunner de som synes hverdagene er best. Skulle ønske jeg slapp å bekymre meg sånn for ungene mine.  

Uff. 

Er du hjemmeværende? I så fall frister.det ofte myr mer å være hjemme med mor. Kanskje kan du overbevise barna om at du også har fullt program?

Anonymkode: d125e...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gruer meg til å hoppe tilbake i hamsterhjulet. Føler jeg taper så ekstremt mye tid sammen med barna. Både skolebarnet og barnehagebarnet. Jobb og stress og hele familien er sliten til alle døgnets tider. Trives ikke med hverdager. Elsker å reise rundt med campingvogna, hvile, grille, gå tur, være sosial, ta med barna på alt vi gjør.

Og så tenker jeg på barn i krig, sult og nød. De hadde sett på vårt "hektiske og slitsomme og vanskelige" hverdagsliv som en luksusdrøm. Mødre som ikke kan mate barna sine hadde bare grått om de visste hva vi har og tar for gitt. Fedre som heller må krige enn å være sammen med familien - kanskje de aldri får se hverandre igjen. Det får meg til å snu. Jeg tror at man bør prøve å tenke i de baner selv om man synes det er vanskelig i sitt liv også. Hadde vi vært 1 uke i krigsrammede områder så hadde vi drømt om hverdagen vår. Vi hadde mest sannsynlig gjort alt for å komme tilbake til det. Ikke ment for å dømme, men å endre perspektiv hjelper meg alltid når jeg sliter med sorg over at ferien er slutt.

Anonymkode: 74c49...44b

• Liker 1
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gruer meg også. Har to som står opp og ordner seg selv, så det hjelper veldig. Men har en som må tvinges og motiveres og plutselig slutter å like pålegg han har spist før, så matboksen kommer hjem full og han kommer hjem sliten og sint fordi han er sulten, vil ikke gjøre lekser og vil ikke legge seg og vil ikke stå opp 😅

Anonymkode: 9edbf...b9d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det motsatt, tenker det å sunt å starte på skolen igjen, nå er alle lei av hverandre etter 8 uker sammen 😅

Anonymkode: 94415...619

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan ville det påvirket barna å få bytte skole? Kunne det løst utfordringene?

Her har begge barna byttet skole forrige skoleår, og for første gang på flere år er det ingen av dem som gruer seg til oppstart. Tror til og med ungdomsskoleeleven innerst inne er klar til nytt år.

Anonymkode: c3ecc...928

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det må være ekstremt vanskelig. Det er i stor grad et lotteri hva slags klasse man får og hva slags klasselærer. Vi har vært svinheldige to ganger nå og ungene ser fram til skolestart, hadde de gått i paralellklassen hadde det meget mulig vært veldig annerledes. Har du vurdert skolebytte som andre her nevner? 

Anonymkode: ea883...894

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg også. Alt er så mye lettere på sommeren. Ungene har det så mye greiere nå de ikke må tvinges på skolen. Eller lokkes. Eller lures.

Anonymkode: 8bfed...994

Skrevet

Jeg har, nok en gang, både barneskole-og ungdomsskoleunger i hus. Våre to yngste er 11 og 13. Jeg gruer meg veldig. Spesielt til fritidsaktivitetsoppfølgingen. Det er så mye. Elsker ferie!!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt klarte ikke gå på skolen nesten hele ungdomsskolen og det var et mareritt. Så skjønner hvordan det er. Så hva skal man egentlig gjøre.. barnet vil ikke på skolen, skolen sier barnet må på skolen. 

Anonymkode: 9abd9...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Ja!!! Ferie er fantastisk! Har hatt 7 uker sammen nå , jeg kunne lett startet ferien på nytt nå med nye 7 uker. Samme kunne de. 

Anonymkode: 9d8c7...fed

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Har også et barn som strever med det sosiale. Masse tårer og vinde følelser. Har stort sett klart å komme seg på skolen, men det er ingen selvfølge. Tungt for foreldre og barn ❤️

Anonymkode: adf9b...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemmeværende, selv hvor mye jeg elsker å ha barna hjemme, slippe morgen stresset, matpakker, henting, levering og lekser føler jeg det er godt for de å komme seg tilbake til hverdagen. Føler det er godt for de å ha et «liv» utenfor husets 4 vegger. Møte mennesker og faktisk bli litt slitne. 

Anonymkode: dee14...ee4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skolevegring på mitt barn, har to stk, en i barneskole og en i barnehagen. 

Føler med dere, håper det løsner seg. Kan forestille meg det er tøft og slitsomt 

Anonymkode: b3744...cc7

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeskole ❤️

Anonymkode: 3b392...ec1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Skjønner deg godt. Har også et barn som strever med det sosiale. Masse tårer og vinde følelser. Har stort sett klart å komme seg på skolen, men det er ingen selvfølge. Tungt for foreldre og barn ❤️

Har dere vurdert skolebytte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt klarte ikke gå på skolen nesten hele ungdomsskolen og det var et mareritt. Så skjønner hvordan det er. Så hva skal man egentlig gjøre.. barnet vil ikke på skolen, skolen sier barnet må på skolen. 

Anonymkode: 9abd9...8d9

Nei, barnet MÅ ikke på skolen. Det er ikke noe skolen bestemmer 😅

Anonymkode: f5eab...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at han fortsatt har en uke ferie igjen🫣 Den skoleferien er virkelig alt for lang! Hadde vært deilig om vi kunne vært sammen hele tiden, men jeg fikk bare 3 uker ferie 😰

Anonymkode: 09268...0c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har dere vurdert skolebytte? 

Vi har håp om at det skal bli bedre med ungdomsskole, da klassene blir mikset. Blir det ikke bedre innen høstferien kommer vi til å forsøke å bytte skole. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...