AnonymBruker Skrevet 10. august #61 Skrevet 10. august Mann50+ skrev (1 minutt siden): Kan ikke se at jeg har gjort det? For min del handler det ikke om kvinne/mann. Vel, du brukte begrepet "likestilling" minst 2 ganger så... Anonymkode: bf94b...163 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #62 Skrevet 10. august lajlaj skrev (Akkurat nå): Vi har alle temmelig like erfaringer med menn. Nei, "vi" har ikke det, og jeg håper du vet noe så grunnleggende som at du ikke kan generalisere dine erfaringer til å komme med bastante påstander om fremmede på nett. Det er grunnskolelærdom. Anonymkode: 9314b...f06 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #63 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboeren min blir heller ikke så veldig fornøyd og glad når jeg forteller henne hvordan alt skal gjøres. Hun kaller det mansplaining. Rart dette hvordan det er ok for et kjønn å korrigere men ikke for det andre. Anonymkode: 14bc8...740 En saklig korrigering som faktisk har betydning er selvsagt ok. Men det er ikke ok for noen av kjønnene å drive og pirke og detaljstyre. Det er ordentlig slitsomt å være utsatt for. Anonymkode: 9314b...f06 4
Mann50+ Skrevet 10. august Forfatter #64 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En saklig korrigering som faktisk har betydning er selvsagt ok. Men det er ikke ok for noen av kjønnene å drive og pirke og detaljstyre. Det er ordentlig slitsomt å være utsatt for. Anonymkode: 9314b...f06 Helt enig! Og det er mitt poeng her! 2 1 1
lajlaj Skrevet 10. august #65 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, "vi" har ikke det, og jeg håper du vet noe så grunnleggende som at du ikke kan generalisere dine erfaringer til å komme med bastante påstander om fremmede på nett. Det er grunnskolelærdom. Anonymkode: 9314b...f06 Hvorfor forsøpler du tråden med brukerdebatt? Jeg har veldig mye erfaring med dette gjennom mitt yrke. Uten at jeg går mer inn på hva det er av hensyn til anonymiteten.
AnonymBruker Skrevet 10. august #66 Skrevet 10. august lajlaj skrev (1 minutt siden): Hvorfor forsøpler du tråden med brukerdebatt? Jeg har veldig mye erfaring med dette gjennom mitt yrke. Uten at jeg går mer inn på hva det er av hensyn til anonymiteten. Fordi du forsøpler tråden med bitter generalisering. Din erfaring fra ditt yrke er helt irrelevant. Ingen av oss vet fortsatt hva som faktisk er reelt i TS sin situasjon. Anonymkode: 9314b...f06 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #67 Skrevet 10. august Jeg klikka hjerte på denne, for selvfølgelig er det vanvittig irriterende når noen vil ha ting akkurat og KUN på sin måte. Millimeterpettimeter. Men det er likevel litt vanskelig å si om det er du som er dust, eller henne.. Vasker du gulvet med å bare tømme en bøtte utover og tørke det opp? Bretter du klær med å bare slenge de sammen? Du må jo vurdere hvor stor grad av idiot damen din er, og tenke over om det er du som er sløv eller hun som er nevrotisk? Om det er siste må du be henne skjerpe seg, eller gå fra forholdet. Kvinne 47. Anonymkode: df061...99c 2
Mann50+ Skrevet 10. august Forfatter #68 Skrevet 10. august Jeg vil bare presisere at dette ikke var ment som en kritikk av kvinner generelt. Problemer med husarbeid, kontroll og samspill går begge veier, og det er sjelden helt svart-hvitt. Jeg har valgt å overse svar fra de som automatisk legger all skyld på mannen og alltid mener at han er problemet. Jeg ønsker en mer nyansert og konstruktiv samtale om hvordan vi kan få det til å fungere bedre sammen – uansett kjønn. Vi har alle ansvar for å bidra hjemme, og det viktigste er at begge parter føler seg respektert og verdsatt, ikke at noen føler seg overkjørt eller urettferdig behandlet. 7
AnonymBruker Skrevet 10. august #69 Skrevet 10. august Mann50+ skrev (Akkurat nå): Jeg vil bare presisere at dette ikke var ment som en kritikk av kvinner generelt. Problemer med husarbeid, kontroll og samspill går begge veier, og det er sjelden helt svart-hvitt. Jeg har valgt å overse svar fra de som automatisk legger all skyld på mannen og alltid mener at han er problemet. Jeg ønsker en mer nyansert og konstruktiv samtale om hvordan vi kan få det til å fungere bedre sammen – uansett kjønn. Vi har alle ansvar for å bidra hjemme, og det viktigste er at begge parter føler seg respektert og verdsatt, ikke at noen føler seg overkjørt eller urettferdig behandlet. Har du forsøkt å prate med henne om dette? Ikke når hun sier slike ting, men i "fredstid"? Klarer dere begge å oppriktig lytte til den andres side av saken her? Og evt komme frem til en løsning? Anonymkode: 9314b...f06 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #70 Skrevet 10. august Syntes TS får unødvendig mye tyn her...jeg skjønner han veldig godt! Om mannen her skal vaske badet så står jo ikke jeg og følger med på hvordan det gjøres? En normalt oppegående person vil jo klare å vaske et bad. Når jeg vasker bad finner jeg alltid frem nytt håndkle som matcher såpa. Men jeg forventer jo ikke at han skal gjøre det. Nei, så lenge ting blir gjort så har vi alle våre metoder. Jeg starter alltid med kjøttdeig i tacolefsa. Han starter med ost😱 Anonymkode: e17fd...105 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #71 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En saklig korrigering som faktisk har betydning er selvsagt ok. Men det er ikke ok for noen av kjønnene å drive og pirke og detaljstyre. Det er ordentlig slitsomt å være utsatt for. Anonymkode: 9314b...f06 Hvem bestemmer hvor grensen går? De fleste forstår at det har alt med mottakeren å gjøre, hbordan han eller hun mottar beskjeden. Du velger om du vil ta det som en positiv tilbakemelding eller så lager du et helvete ut av det. Anonymkode: 14bc8...740
Perfume Skrevet 10. august #72 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, spørs jo hva hun korrigerte deg på.. Anonymkode: fcfdf...71f Sikkert alt han nevner i innlegget....??
Mann50+ Skrevet 10. august Forfatter #73 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syntes TS får unødvendig mye tyn her...jeg skjønner han veldig godt! Om mannen her skal vaske badet så står jo ikke jeg og følger med på hvordan det gjøres? En normalt oppegående person vil jo klare å vaske et bad. Når jeg vasker bad finner jeg alltid frem nytt håndkle som matcher såpa. Men jeg forventer jo ikke at han skal gjøre det. Nei, så lenge ting blir gjort så har vi alle våre metoder. Jeg starter alltid med kjøttdeig i tacolefsa. Han starter med ost😱 Anonymkode: e17fd...105 Takk for forståelse og gode eksempler 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #74 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem bestemmer hvor grensen går? De fleste forstår at det har alt med mottakeren å gjøre, hbordan han eller hun mottar beskjeden. Du velger om du vil ta det som en positiv tilbakemelding eller så lager du et helvete ut av det. Anonymkode: 14bc8...740 Her gikk grensa når han påsto jeg knyttet søppelposen feil når jeg skulle tømme søpla på kjøkkenet. "feil vei når du knyter" Resultatet var faktisk det samme, det måtte bare hoste opp NOE. Det ble faktisk ett helvete, for da rant det over. Anonymkode: e74d6...fce 3 1 1
carlberner1 Skrevet 10. august #75 Skrevet 10. august Mann50+ skrev (1 time siden): [..] jeg faktisk vil at vi skal fungere enda bedre, ikke fordi jeg vil “ta henne”. Åjoda .. det vil du. Også. Men det er på en annen måte og den er veldig sentral i et forhold. Hilsen kåtgris :D
AnonymBruker Skrevet 10. august #76 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem bestemmer hvor grensen går? De fleste forstår at det har alt med mottakeren å gjøre, hbordan han eller hun mottar beskjeden. Du velger om du vil ta det som en positiv tilbakemelding eller så lager du et helvete ut av det. Anonymkode: 14bc8...740 Vi har alle hver våre grenser. Og, nei, det har ikke bare med mottaker å gjøre, det har også med avsender. Det sier seg selv. Anonymkode: 9314b...f06 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #77 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bitter much? Høres ut som dere har et kommunikasjonsproblem, prøv å snakk med partneren din i stedet for å spy ut her. Anonymkode: bf94b...163 Ditto Bitter much du eller? Anonymkode: 6afa9...b20 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #78 Skrevet 10. august lajlaj skrev (35 minutter siden): Når han gang på gang har fått beskjed om hvordan man faktisk vasker et bad Normalt oppegående mennesker i et parforhold «gir ikke beskjed» om hvordan ting skal gjøres. Det gjorde sersjanten under førstegangstjenesten, og problemet her er et menneske som ser seg som en sersjant i et forhold - og den andre parten som tillater det. Anonymkode: b1b0b...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #79 Skrevet 10. august Ja det er bare en korrekt rekkefølge å vaske badet Anonymkode: 3c4f1...2ea
Mezzosoprena Skrevet 10. august #80 Skrevet 10. august Mann50+ skrev (2 timer siden): Jeg må bare si det: Jeg setter enormt pris på all opplæringen jeg får hjemme. Før jeg møtte deg, ante jeg jo ikke at det fantes en riktig måte å brette håndklær på, en korrekt rekkefølge å vaske badet i, og en vitenskapelig metode for å stable oppvaskmaskinen. Det er utrolig lærerikt å bli korrigert på alt fra hvordan jeg skjærer brød til hvordan jeg setter glass i skapet. Jeg skjønner jo nå at husarbeid ikke bare handler om å få ting gjort – det handler om å gjennomføre en slags seremoni etter en uskreven manual som bare du har tilgang til. Så takk for at du hjelper meg å forstå at min måte aldri er god nok. Takk for at du lærer meg at hvis jeg bare prøver hardt nok, så kan jeg kanskje en dag få godkjent en klesvask uten revisjon. Og takk for at du minner meg på at “likestilling” betyr at jeg kan få lov til å hjelpe – så lenge jeg gjør det akkurat som du ville gjort det. Hilsen Han som bare ville vaske gulvet, ikke ta eksamen i det. en riktig måte å brette håndklær på Det har jo å gjøre med plassen det tar og slett ikke bare dumt. en korrekt rekkefølge å vaske badet i Det har å gjøre med hygiene å gjøre - du vasker ikke dassen ført, for så å vaske servanten med samme vann. en vitenskapelig metode for å stable oppvaskmaskinen. Dette er nok i overkant pirkete, hvis det ikke er slik at maskinen er så full og feil stablet slik at ikke alt blir rent. skjærer brød til hvordan jeg setter glass i skapet Dette er også i overkant pirkete, selv om jeg selv hater at brødet blir skjært på skrå slik at skivene blir lenger og lenger for hver gang. kanskje en dag få godkjent en klesvask uten revisjon. Har du krympet eller farget noen klær? Jeg blir heller ikke veldig glad hvis klærne våre faktisk blir ødelagt i vask. Han som bare ville vaske gulvet, ikke ta eksamen i det. Det er faktisk ganske viktig hva slags vaskemiddel og hvor mye vann man bruker, for å ta vare på akkurat det gulvet dere har. Nå vet ikke jeg hvordan du gjorde dette da, og jeg ser ikke bort fra at akkurat din partner er i overkant pirkete, men det er ikke dermed sagt at hun tar feil 😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå