AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Har timelønn, bedriften følger handel og kontor tariffen. Hvis jeg tar juleferie uke 52+1 så forstår jeg det slik at det bare blir trukket ferie av virkedagene og ikke helligdagene (1+2.juledag + 1.nyttårsdag) Det er nok alle enige om. Men jeg skal vel uansett ha betalt for disse 3 dagene selv om jeg har ferie? Anonymkode: f38f1...edd
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Hvis du jobber fulltid og da vanligvis skulle jobbet disse røde dagene skal du ha betalt. Anonymkode: 8ea21...a13
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du jobber fulltid og da vanligvis skulle jobbet disse røde dagene skal du ha betalt. Anonymkode: 8ea21...a13 Så selv om jeg får ferie tre dager før (22+23+24.des), og etter= dagene i romjulen? Altså at disse tre røde dagene er midt i ferien min? Tør ikke spørre på jobb, har ikke den beste sjefen når det gjelder sånt desverre..... Men han må jo uansett følge tariffen samme hva han mener selv Anonymkode: f38f1...edd
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så selv om jeg får ferie tre dager før (22+23+24.des), og etter= dagene i romjulen? Altså at disse tre røde dagene er midt i ferien min? Tør ikke spørre på jobb, har ikke den beste sjefen når det gjelder sånt desverre..... Men han må jo uansett følge tariffen samme hva han mener selv Anonymkode: f38f1...edd Du kan enkelt spørre fagforeningen din om dette. (Hvis du ikke er organisert bør du bli det så får du veiledning når du trenger det) Anonymkode: df103...a60 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Når jeg jobbet i butikk så fikk jeg betalt for røde dager dersom de falt på dager jeg normalt skulle jobbet. Jeg jobbet for eksempel alltid torsdager og fikk da betalt på skjærtorsdag, kristen himmelfartsdag og dersom andre bevegelige helligdager kom på en torsdag. Så spørs det litt da om du har noe fast. Anonymkode: 1cb58...7cf
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så selv om jeg får ferie tre dager før (22+23+24.des), og etter= dagene i romjulen? Altså at disse tre røde dagene er midt i ferien min? Tør ikke spørre på jobb, har ikke den beste sjefen når det gjelder sånt desverre..... Men han må jo uansett følge tariffen samme hva han mener selv Anonymkode: f38f1...edd Ja, jeg gjør det slik hvert år. Tar noen dager ferie før og etter de røde dagene. Ferien "settes på pause" under de røde dagene. Anonymkode: 8ea21...a13
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Vi får ikke betalt for disse når vi tar ferie. Kravet for å få betalt er at vi jobbet siste ordinære dag vi har fast, før rød dag. Så feks i pinse, dersom det er min helg, må jeg jobbe lørdag, hvor vi stenger tidlig, for å få betalt for søndagen. (Ikke tariff, flg arbeidsmiljøloven+) Anonymkode: e81e7...549
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi får ikke betalt for disse når vi tar ferie. Kravet for å få betalt er at vi jobbet siste ordinære dag vi har fast, før rød dag. Så feks i pinse, dersom det er min helg, må jeg jobbe lørdag, hvor vi stenger tidlig, for å få betalt for søndagen. (Ikke tariff, flg arbeidsmiljøloven+) Anonymkode: e81e7...549 Det er litt andre regler for de som jobber steder som er åpent alle dager i året, som f eks innen helse. Anonymkode: 8ea21...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå