Gå til innhold

Hvordan tørre å treffe mennesker med min problematikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke klart meg så godt i livet. Er godt voksen og har verken venner ell kjæreste.Utenfor arbeidslivet også. Hvem vil ha meg? 
Jeg vurderer nettdating men hvordan skal jeg tørre å treffe menn?

I tillegg sliter jeg sosialt og har hele livet hatt sosial fobi. Hvordan tørre å kaste meg ut i dating? 

Anonymkode: 08f90...e51

• Liker 2
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke begynne med dating. Det er helt feil sted å starte på. 

Når du snakker så nedlatende om deg selv så sier det seg selv at det er en dårlig ide å få en mann til å fikse deg og like deg. Når du ikke liker deg selv og livet ditt så blir det vanskelig for andre å skulle like deg. 

Hvorfor skal du ha kjæreste før du får venner? Hvorfor i den rekkefølgen? Skaff deg først en venn eller to. Trenger ikke være noe nært vennskap men hvertfall noen som får deg ut blant folk. Ny hobby? 

Få hjelp med den sosiale fobien din. 

Jeg har egentlig lyst å skrive mye mer men har opplevd tidligere at ts i sånne typer tråder ikke vil høre, de søker raske løsninger og tror at alt er gjort på en dag. Det tar månedsvis og ofte årevis. Det vil dere ikke høre, men det er sannheten. Endringer skjer over tid. Men tenk litt på at grunnen til at du ikke har fått napp hos menn disse årene er fordi du forakter deg selv og slikt merkes. Når skal du begynne på reisen din med å bli glad i deg selv?

Anonymkode: 2729f...52b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med "...52b" jobb med deg selv først.

Anonymkode: efb85...a4a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller dame?

Anonymkode: 89403...141

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Start i terapi først, du.

Anonymkode: c04fd...b3c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Først, kjempeflott at du ønsker å ta et oppgjør med det som har vært. Det gjør vi alle i ny og ne. Enig med det som har blitt sagt. Du må ta et skritt om gangen og det krever tålmodighet. Etter en stund er du milevis fra der du var. Masse lykke til! 🙂

Anonymkode: 129f7...66c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Får du hjelp? Går du til psykolog? Tror du heller bør starte der.

Anonymkode: 1ea13...a9f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i din posisjon, og selv om jeg syns det er viktig du begynner å ordne ting, så vil ikke de over forstå hvor mye du kan ligge å bikke på å ikke orke mer. Det er kjempe tungt å stå alene, noen ganger er den tungheten nok til å våge noe nytt. 

Men håper du ikke kjenner på en kjempe tunghet.

Prøv noe, det kan bli mindre skummelt enn du ser for deg. Kanskje må du stå i skam noen ganger, eller redsel, trekke deg tilbake og angre. Det viktigste er innhold i livet og helst noe som fører til kontakt med andre. 

Og siden du har sosial fobi, kan det være lurt å søke hjelp samtidig. 

Anonymkode: 10c99...8a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt må møte noen før du er blitt frisk så kan du dra på et singeltreff. Ikke lag deg profil på en datingapp for så å bruke andre mennesker som terapi, når du vet at du har sosial angst, 

Anonymkode: fcca2...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du absolutt må møte noen før du er blitt frisk så kan du dra på et singeltreff. Ikke lag deg profil på en datingapp for så å bruke andre mennesker som terapi, når du vet at du har sosial angst, 

Anonymkode: fcca2...66f

Hun bruker da ikke alle som terapi bare fordi hun har sosial angst. Hun kan da som andre bli forelsket. 

Og som om app er et hellg sted hvor kun de serrilse vanker. 80 prosent er sex gale mennesker uansett, hun skader ingen om hun sviper litt og kanskje finner noen hyggelige menn. Rett mann tåler at hun har angst, så mange har det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun bruker da ikke alle som terapi bare fordi hun har sosial angst. Hun kan da som andre bli forelsket. 

Og som om app er et hellg sted hvor kun de serrilse vanker. 80 prosent er sex gale mennesker uansett, hun skader ingen om hun sviper litt og kanskje finner noen hyggelige menn. Rett mann tåler at hun har angst, så mange har det. 

Utro folk å. Å den som kun vil ha validering, kanskje hun blir en av alle dem. Gjør ikke noe.

AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til relasjoner liker jeg godt filmen 28 days:
1. potteplante
2. kjæledyr
3. venn
4. kjæreste

Alt handler om relasjoner, og øker i grad av hva de krever av deg for å holdes i live.

Anonymkode: b8771...167

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å gjøre deg salgbar på markedet. Start f.eks med jobb. Det vil nok løse mye med sosial omgangskrets og du får eksponert deg for fobier. Så kan du begynne med dating.

Anonymkode: 62ac1...2df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynn med å gjøre deg salgbar på markedet. Start f.eks med jobb. Det vil nok løse mye med sosial omgangskrets og du får eksponert deg for fobier. Så kan du begynne med dating.

Anonymkode: 62ac1...2df

Jeg er uføretrygdet. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei herregud. Fiks deg selv før du begynner å belaste andre med eksistensen din.

Anonymkode: 7cb20...006

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på dem. Jeg vet det betyr mindre når det kommer fra noen som også sliter, men det er mer til verden enn dem her inne. Ikke glem det. 

Det å være slem med noen som sliter kan i segselv tyde på diagnose. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er en myte at du må elske deg selv før du kan elske andre. Du behøver ikke å fikse deg selv før du begynner å få meningsfulle relasjoner. Men etter min erfaring er det et viktig unntak: sosial angst.

Det jeg har sett skje er at de gode menneskene rolig rygger unna folk som viser redsel.

• Liker 1
Skrevet

Ville droppet nettdating, startet med en hobby først og prøvd å møte folk derfra- eventuelt få venner som igjen har andre venner du kan prøve deg på. Jeg bryr meg ikke om hvor mange venner en kvinne har. Har møtt de nærmeste ca tyve vennene til hun jeg dater, men det er slitsomt å huske hvem som er hvem. Var enklere med eksen som hadde to

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke klart meg så godt i livet. Er godt voksen og har verken venner ell kjæreste.Utenfor arbeidslivet også. Hvem vil ha meg? 
Jeg vurderer nettdating men hvordan skal jeg tørre å treffe menn?

I tillegg sliter jeg sosialt og har hele livet hatt sosial fobi. Hvordan tørre å kaste meg ut i dating? 

Er litt annerledes for menn enn kvinner, hvor du er kvinne; hvis en har sosial angst burde en ha støtte på  kinda dating - for å ikke bli misbrukt ( en ønsker ikke å bli sammen med en som tenker at menn behandles slik, og kvinner behandles slik... det skillet kollapser ganske fort)

Anonymkode: 06403...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør KG, du får mange svar som tilsier at du ikke er god nok. Ja- det beste er om du får bedre selvtillit osv, men kjenner jeg blir provosert av enkelte svar her inne. Tenker vi alle har forbedringspotensialer og det er aldri en 100% "rett tid" å treffe en partner på. 

Anonymkode: 7dab9...958

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...