AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august (og man har råd).. Hva feiler det dere? Idealtemperaturen på soverommet er ca. 17-19 grader C. Å sove i varme rom gir beviselig langt dårligere søvnkvalitet, som igjen er sterkt forbundet med dårligere helse på både lang og kort sikt, samt svekket konsentrasjon og humør. Hvorfor ikke bare investere i et ok klimaanlegg som gir en behagelig temperatur og helsemessig stor gevinst? Anonymkode: 2a5b4...5bf
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Sameiet tillater det ikke. Anonymkode: 62831...d3d 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Vi har i oppholdsrom, men ikke på soverom. (har riktignok en portabel Dyson som innimellom blir brukt på gjesterom). Av den enkle grunn at vi sover best i frisk luft. Om vinteren har vi gode vinterdyner, og gardiner som tar trekk. På de varmeste dagene er soverommet likevel svalt på grunn av plassering, og to vinduer som kan stå på vidt gap, og vi sover med sommerdyner eller laken. Anonymkode: 9ce89...34e 2 2
Morten1 Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Ser ikke hvorfor man skal lage en tråd om slikt, har null samfunnsnyttig informasjon om folk velger det eller ikke.🤔 6 5
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Jeg leier bolig uten varmepumpe. Det hadde kanskje vært mulig å installere det men det koster jo litt..Har heller ikke peisovn, så strømregningene blir høye Anonymkode: 51780...3a9 1 1
Knirke Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Fordi det er bortkastede penger å bruke på noe som er et problem kanskje 3-4 netter i året. 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Trenger ikke. Har vedfyring om vinteren og den ene uka med varmt vær om sommeren hvert 10. år lufter vi om kvelden. Anonymkode: 1050d...d4f 2 1 3
Knirke Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Morten1 skrev (1 minutt siden): Ser ikke hvorfor man skal lage en tråd om slikt, har null samfunnsnyttig informasjon om folk velger det eller ikke.🤔 Og alle andre tråder på KG er samfunnsnyttige? 🧐 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sameiet tillater det ikke. Anonymkode: 62831...d3d Det går an å ha portabel aircondition som fungerer like bra som en fastmontert. Anonymkode: 24e3d...c32 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august Jeg hater aircondition luft! Vi har brukt varmepumpen til avkjøling på noen av de varmeste dagene, men det er grusomt. Da sover jeg heller litt dårlig med vinduene oppe. Vi har ikke varmepumpen på soverom, men stua. Anonymkode: 48c3f...883 4 1 1
Morten1 Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august Knirke skrev (Akkurat nå): Og alle andre tråder på KG er samfunnsnyttige? 🧐 Absolutt ikke, men betyr ikke at man trenger flere hjernedøde tråder, jeg oppfatter HI som at alle som ikke har varmepumpe er idioter fordi en selv har det. 6
AnonymBruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august Jeg hadde ikke holdt ut uten. Vi har soverom på loftet, og det blir fort langt over 20 grader der hele sommeren uansett hetebølge eller ei. Anonymkode: 24e3d...c32 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august I sommer var det ufyselige. Klarte å få det nogenlunde kaldt på soverommet. Men stua og slik ble ufyselig. Har varmepumpe men den klarte ikke å avkjøle huset. Så jeg har sagt hvis vi bygger oss nytt hus så skal jeg har varmepumpe i flere rom. Stua og soverommene. Så har jeg hvert fall muligheten til å avkjøle hvis det kommer flere somre som nå. Anonymkode: ffe69...157
AnonymBruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater aircondition luft! Vi har brukt varmepumpen til avkjøling på noen av de varmeste dagene, men det er grusomt. Da sover jeg heller litt dårlig med vinduene oppe. Vi har ikke varmepumpen på soverom, men stua. Anonymkode: 48c3f...883 Skjønner ikke hvordan den luften er verre enn annen frisk luft?! Man kan jo stille inn styrke, temperatur og retning luften kommer ut i. Hos oss hjelper det ikke å åpne vindruer når det ikke kommer en liten trekk en gang. Temperaturen på våre soverom på loftet, stiger fort til 25-26 grader og mer hvis det er enda varmere ute. Har ikke sjans å kjøle ned med vinduer åpne. Men vi bor jo så forskjellig, så alle får det kanskje ikke like varmt som hos oss. Jeg klarer ikke å sove dårlig en gang hvis det blir for varmt. Da sitter jeg våken hele natta. Får klaustrofobi-liknende følelser. Anonymkode: 24e3d...c32 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): (og man har råd).. Hva feiler det dere? Idealtemperaturen på soverommet er ca. 17-19 grader C. Å sove i varme rom gir beviselig langt dårligere søvnkvalitet, som igjen er sterkt forbundet med dårligere helse på både lang og kort sikt, samt svekket konsentrasjon og humør. Hvorfor ikke bare investere i et ok klimaanlegg som gir en behagelig temperatur og helsemessig stor gevinst? Anonymkode: 2a5b4...5bf Luftveiene mine tåler ikke varmepumpe. Anonymkode: 8ed29...db9 4
AnonymBruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Her blir det veldig sjelden så enormt varmt på soverommene, da de alle ligger på skyggesiden. Vi klarer oss med en vanlig vifte de få nettene det gjelder. Hadde vi hatt soverom på loftet, måtte vi nok ha hatt nedkjølingsmulighet. Der blir det brennhett. Anonymkode: 580a1...677
AnonymBruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august Fordi vi bor i Nord-Norge… Anonymkode: be1e7...996 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvordan den luften er verre enn annen frisk luft?! Man kan jo stille inn styrke, temperatur og retning luften kommer ut i. Hos oss hjelper det ikke å åpne vindruer når det ikke kommer en liten trekk en gang. Temperaturen på våre soverom på loftet, stiger fort til 25-26 grader og mer hvis det er enda varmere ute. Har ikke sjans å kjøle ned med vinduer åpne. Men vi bor jo så forskjellig, så alle får det kanskje ikke like varmt som hos oss. Jeg klarer ikke å sove dårlig en gang hvis det blir for varmt. Da sitter jeg våken hele natta. Får klaustrofobi-liknende følelser. Anonymkode: 24e3d...c32 Vi har hus i Frankrike. Og også der lukker vi døra og åpner vindu på soverom. Setter på en vifte for ekstra sirkulasjon om det er varmt. Må være 30 grader+ før jeg sover i med lukkede vinduer, uansett hvor bra klimaanlegget er. Men det er som du sier individuelt. Som med det meste i livet forstår jeg ikke at enkelte har så sterke meninger om hva andre velger Anonymkode: 9ce89...34e
AnonymBruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august Fordi vi bor i en relativt ny blokkleilighet uten mulighet. Det er vannbåren varme og rimelig oppvarming hele året. Det blir varmepumpe når vi flytter til hus senere. Anonymkode: 6b9e0...d98
AnonymBruker Skrevet 10. august #20 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): (og man har råd).. Hva feiler det dere? Idealtemperaturen på soverommet er ca. 17-19 grader C. Å sove i varme rom gir beviselig langt dårligere søvnkvalitet, som igjen er sterkt forbundet med dårligere helse på både lang og kort sikt, samt svekket konsentrasjon og humør. Hvorfor ikke bare investere i et ok klimaanlegg som gir en behagelig temperatur og helsemessig stor gevinst? Anonymkode: 2a5b4...5bf Hva som feiler meg? JO det spørsmålet har jeg stilt meg selv hele livet - men det blir en annen diskusjon. Og er det ikke greit at vi er forskjellige da? Eller vil du at alle mennesker i hele verden skal være som deg? Er ikke det litt teit og? Soverommet mitt har vifte og balkongdør, får fint luftet ut og kjølt meg ned når det kommer tropenetter. Ellers ligger jeg med 3 dyner totalt, 1 sommerdyne enkel, 1 vinterdyne enkel og 1 dobbeltdyne helårs. Jeg FRYSER jeg skjønner du. Men du er jo den som mener at det feiler oss noe Anonymkode: 21346...e3b 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå