sitry Skrevet 10. august 2025 #21 Skrevet 10. august 2025 Bare bestemte meg for å slutte, beste avgjørelsen jeg har gjort. 1
Gogglebox Skrevet 10. august 2025 #22 Skrevet 10. august 2025 Har vært røykfri i 13 år rundt denne tiden. Hadde kronisk tonsillitt og måtte operere vekk mandlene. Var så slått ut etter operasjonen og så dårlig og sår i halsen at jeg ikke orket tanken på å gå ut og ta meg en røyk. En dag ble til en uke, og en uke ble til 13 år og jeg har aldri sett meg tilbake 😄 Kan ikke huske om jeg fikk noe bedre kondis eller søvn, men jeg har mindre tannsten og har fortsatt ikke synlige rynker når jeg nærmer meg 40, men det kan jo være genetisk også. Har blitt litt anti-røyk, ja. Men vi har alle våre laster og jeg dømmer ingen. Er mest glad for at jeg selv ikke lukter røyk og må ut med 150kr annenhver dag, og det tror jeg mannen min også er. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #23 Skrevet 10. august 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen her som har klart å kutte røyken? Hva skjedde i kroppen din like etterpå og ble du helt anti-røyk etter at du droppet det? Lukt, smak, kondis, klær, hud, søvn, stolt??? 🙂 Anonymkode: 891d5...31b Ja, har blitt veldig anti og var for røyklukt. Fikk bedre smak- og luktesans. Ble litt tett i nesen da jeg sluttet å røyke, men det gikk fort over. Veldig stolt, men veldig dumt at jeg var så redd for å ikke lykkes for det var lett og ikke noe å grue seg for. Brukte både plaster og tyggegummi i ca 3 mnd. Har ikke tatt et eneste trekk etterpå Anonymkode: b3b42...f92 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2025 #24 Skrevet 12. august 2025 En ting som også var utrolig viktig for meg var å bestemme meg for at jeg aldri skulle røyke en eneste sigarett igjen - noensinne. Ikke en enkelt på nyttårsaften eller bare én med venninnene mine når vi drikker hvitvin og sola skinner. Jeg må holde meg 100 % fra det for resten av livet, og den vissheten gjør det faktisk bare lettere å forholde seg til. Jeg har som tidligere skrevet ikke røyka på over 8 år og ikke savnet det ett sekund, men jeg er allikevel redd for at jeg haddw begynt igjen hvis jeg røyker så mye som en eneste røyk. Så det skal jeg aldri gjøre. Avhengighet er skumle greier. Anonymkode: c822a...567
AnonymBruker Skrevet 12. august 2025 #25 Skrevet 12. august 2025 AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 6.46): Noen her som har klart å kutte røyken? Hva skjedde i kroppen din like etterpå og ble du helt anti-røyk etter at du droppet det? Lukt, smak, kondis, klær, hud, søvn, stolt??? 🙂 Anonymkode: 891d5...31b Sluttet for 2,5 år siden, etter rundt 20 år som røyker. Luktesansen er varierende. Jeg merker egentlig ikke veldig mye til om den er bedre eller ikke, men noen ganger reagerer jeg veldig på røyklukt fra andre. Noen ganger kan jeg sitte ved siden av noen på uteservering og knapt legge merke til røyken, andre ganger må jeg flytte meg. Jeg har fått mye mer energi! Og med økt energinivå, så trener jeg mer, og dermed langt bedre kondis. Men jeg trente også mye mens jeg røyket, så kondisen var aldri helt bånn. Huden er finere, har mer glød i huden, og mindre porer. Og håret mitt lukter nesten alltid godt nå! Jeg er både stolt og litt skamfull. For da jeg endelig bestemte meg for å slutte, så var det mye lettere enn jeg hadde trodd. Så jeg kjenner noen ganger på en slags skam for at jeg ikke sluttet før. Det som kanskje overrasket litt er tiden. Jeg trenger ikke 5-10 minutter ekstra på morgen for å rekke røyken. Om jeg skal vaske badet nå, så tar det ikke så lang tid, for jeg må ikke ut å røyke før/etter. Om jeg skal ta bussen, så kan jeg gå ut døra 2 minutter før bussen går, for jeg trenger ikke beregne tid for en røyk. 10 røyk om dagen, si 10 minutter pr røyk, inkludert tid for å ta på sko/jakke og gå ut, det er over halvannen time hver eneste dag, som blir frigjort. Anonymkode: 58f65...0ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå