Gå til innhold

To menn pirker i hjertet mitt, men en av dem har skuffet meg veldig.....Hva bør jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt dem begge via en dating-app. La oss kalle dem M og K. 

M har jeg hatt kontakt med i 3 måneder, det var instant kjemi, både skriftlig og muntlig. Vi snakket daglig på telefonen i 2 måneder før vi møttes (avstand og ferie-reiser for begge gjorde at vi måtte drøye). Når vi møttes var det helt utrolig fint, kommunikasjonen fløt som vi var vant til, kjemien var der, tiltrekningen var der. Det snakket vi om. Vi var sammen i 9 timer den dagen!! Men jeg merket at han var noe tilbakeholden. 

På forhånd hadde vi snakket om aldersforskjellen. Han er 5 år yngre enn meg. Men han hadde vært tydelig på at det ikke hadde noe å si for han. På slutten av daten vår sier han at han liker meg så godt, er så tiltrukket, så nysgjerrig på meg, så interessert men han tror nok ikke vi er helt match. Ok? what? Hva annet kunne jeg gjøre enn å akseptere det? Enda jeg var uenig. Jeg dro derfra ganske overrasket og veldig lei meg. 

Han sa forøvrig på daten at han ikke var på noen datingsider lenger, det var kun meg som gjaldt nå. Han hadde vært på diverse sider tidligere men de var slettet den tiden han hadde hatt kontakt med meg. 

Dagen etter denne daten med M, får jeg en melding fra K, på samme app jeg møtte M. Helt ut av det blå-. Han er utrolig hyggelig og med det vakreste smilet. Ikke en sånn sjarmør, utseendemessig som M, men likevel flott på en annen måte - høyreist, pent smil og varme, snille øyne. Han spør om å treffe meg. Jeg tenker ok, litt på trass overfor M, men også fordi han vekker nysgjerrigheten min. Var ikke emosjonelt klar i det hele tatt, jeg hadde jo fortsatt M i tankene. 

Går på date med han. En utrolig gøy og fin date på alle måter. I motsetning til M, så spanderte han og han var gentleman på alle måter. Vi lo så vi grein og vi var i de dype samtaler. Veldig veldig god, nydelig  mann, syns jeg. 

Har hatt kontakt med han siden. Men kjenner på noe vanskelig overfor M. Har hatt lyst til å snakke litt med han for å høre hva som egentlig skjedde. Skal forbi der han bor om tre uker og vurderer sende mld og spør om å ta en kaffe. Si at jeg ønsker snakke med han om noe.

Fordi, ikke bare er jeg undrende til hva som skjedde, antakelig var det aldersforskjellen når alt annet var så bra. Men også fordi jeg har sett han på to andre datingsider, han sa han ikke var på noen lenger. Den ene har han ikke vært inne på på flere måneder, så det er bra. Den andre var han sist inne på den dagen det ble over med oss, det er nå to uker siden. Så er det kanskje et godt tegn at han ikke har vært innom der noe mer etter alt med oss, men likevel skuffende å se at det han sa ikke stemmer - han har jo ikke slettet alt slik han sa. 

Hva skal jeg gjøre. Jeg kjenner jeg skulle ønske jeg fikk svar på noen ting fra M og samtidig lyst til å konfrontere han litt. Kanskje trenger jeg det for å kunne gå videre med en annen? Gir det mening?

Og på den annen side, så vet jeg det kan utvikle seg med K nå, han er tydelig på at han vil mer  med meg og han er skikkelig seriøs og opplever han mer moden. (eldre enn meg, vs M som er yngre). 

Noen råd? Skal jeg gi lyd til M når jeg likevel kjører forbi der han bor (en del timer unna og ikke et sted man drar med mindre man skal et sted videre og det skal jeg jo, jeg skal i bryllup i nærheten)?

Vær så snill ikke pepre meg for ting her, jeg er sårbar, skuffet og lei meg nå :( Trenger råd og kanskje litt trøst. 

Anonymkode: 39327...d88

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke brydd meg mer om M og akseptert at det ble et nei. Det er nok som du sier sannsynligvis alderforskjellen, eller så opplevde han ikke kjemien likedan som du gjorde. Jeg tenker det er mye å konfrontere/snakke ut over en date som ikke endte i mer, og ville heller fokusert på han som virker oppriktig interessert og hyggelig.

Anonymkode: 36734...700

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Vet du  ikke hvem du vil ha, vil du egentlig ikke ha noen av de. Er det ikke et Hell yes, er det et nei. 

Anonymkode: 96800...8be

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke kontakte M igjen. Han ville ikke være med deg og avsluttet. Du har ikke krav på noe mer avklaring.

Anonymkode: a68db...97b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Legg M helt på is. Om du tar kontakt med M og møter ham nå så kan du skape konflikt i forholdet ditt med K.

Tror ikke at du kommer til å få noen flere svar fra M heller.

Anonymkode: 965db...81b

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, du skal ikke kontakte M igjen. Han ville ikke være med deg og avsluttet. Du har ikke krav på noe mer avklaring.

Anonymkode: a68db...97b

Han oppfordret meg til å ta kontakt med han igjen og sa "kan vi ikke snakke litt ut om ting når det har gått en stund?", så sånn sett gjør jeg jo bare det han foreslo. Men er usikker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet du  ikke hvem du vil ha, vil du egentlig ikke ha noen av de. Er det ikke et Hell yes, er det et nei. 

Jo jeg vil ha K. M har skuffet meg veldig. Men det jeg lurer på er om jeg skal kontakte han igjen. For å konfrontere, snakke ut før jeg går videre.... 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo jeg vil ha K. M har skuffet meg veldig. Men det jeg lurer på er om jeg skal kontakte han igjen. For å konfrontere, snakke ut før jeg går videre.... 

Nei det skal du ikke. 

• Liker 14
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Glem M, det han har sagt er avklaring nok. Det er ikke mer å si. K høres dessuten mye hyggeligere ut. Ville ikke stolt på M.

Anonymkode: b978d...18b

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Glem M. Det er ikke noe å hente på å kontakte han igjen, annet enn at han kanskje kan bli en hekt. Når du er såpass opphengt i M, at du ønsker å konfrontere han - da er du nok egentlig ikke klar for noe med K. 

Anonymkode: 65a5b...41a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde aldri giddet å kontaktet en som trakk seg etter kort tid. Er de ikke klar, så er de ikke klar. Hadde bare gått videre.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

M er ikke interessert. Det har ikke noe for seg å finne ut hva som skjedde, sannsynligvis var han ikke oppriktig tidligere. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt uenig med de andre, men det er for jeg hadde en M som jeg liksom aldri fikk en skikkelig avslutning med. Tenker fortsatt på han, 6 år senere, selv om jeg er etablert med mann og baby.

Anonymkode: 56bbf...d4b

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten her, glem M.

Anonymkode: 968a2...7f5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han oppfordret meg til å ta kontakt med han igjen og sa "kan vi ikke snakke litt ut om ting når det har gått en stund?", så sånn sett gjør jeg jo bare det han foreslo. Men er usikker. 

Han holder deg på gress i tilfelle han ønsker et ligg/ikke finner noe bedre. 

Anonymkode: b51bb...13a

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Drit i M, han snakker deg bare etter munnen og er full av piss. 

Han er en fjott, der har du avklaringen din! 5 års aldersforskjell er ingenting, om ikke du er i begynnelsen av 20-årene. 

Anonymkode: 7a18d...663

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde nok ikke tatt kontakt med M 

Siden dere hadde hatt mye kontakt muntlig med god tone - og dere forsåvidt også hadde det når dere møttes så mistenker jeg at det er noe med utseende/fysisk som gjorde at han ikke ville gå videre. Er uansett litt annet å møtes fysisk - da må man jo bare akseptere at noen ikke vil gå videre. 

Vet ikke hvorfor du vil ha noe mer forklaring - kan være vanskelig for han å si konkret hva det var - kanskje følelsen bare ikke var der eller det faktisk er noe med deg fysisk han ikke falt for. 

Du bør jo uansett droppe M av hensyn til K som da virker å være interessert i deg OG du liker han 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare såret stolthet som gjør at du ikke er over M.

Anonymkode: e843b...9b2

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personlig hadde jeg ikke brydd meg mer om M og akseptert at det ble et nei. Det er nok som du sier sannsynligvis alderforskjellen, eller så opplevde han ikke kjemien likedan som du gjorde. Jeg tenker det er mye å konfrontere/snakke ut over en date som ikke endte i mer, og ville heller fokusert på han som virker oppriktig interessert og hyggelig.

Anonymkode: 36734...700

5 år for mye aldersforskjell? For meg er det jevngammel når du kommer i 40 - 50 åra i hvertfall. Spørs hvor unge dere er. 

Jeg har jo menn som er 20 år yngre som sier de vil ha en moden dame til kjæreste så det fins da menn som driter i aldersforskjell der ute. Uten at jeg har kastet meg over noen da. Jeg er i 50 åra selv da men ja det frister jo de er jo kjekke. 

Anonymkode: 04a36...20a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig M du vil ha da, siden du vil vil finne på en unnskyldning for å møte han igjen? Du vil sannsynligvis ikke få er ærlig svar på hvorfor han ikke ønsker å gå videre med deg uansett, han kommer nok til å komme med noe svadasvar som han tenker du vil forstå og godta, feks rundt aldersforskjell. Men til syvende og sist handler det om at han ikke følte kjemien eller tiltrekningen du kjente på, da dere møttes. Så jeg ser ingen grunn til at du skal spørre han om å møtes.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor har du behov for å kontakte M om du virkelig vil ha K? Det gir ingen mening. Ville du virkelig ha K, hadde M vært glemt allerede, og du ville ikke hatt behov for å møte han eller ha noe som helst kontakt med han. Det er tross alt ingenting å snakke ut om, dere sendte meldinger til hverandre i noen måneder og møttes fysisk kun en gang, og da var han tilbakeholden og ga beskjed om at han ikke ønsket å gå videre. Og hva mener du egentlig at du skal konfrontere han med? Han har lov til å avslutte en flørt uten å måtte gi noe mer utdypende svar enn det du allerede har fått.

Hva ønsker du egentlig utav den samtalen med han? Få mer svar på hvorfor han ikke følte kjemien og tiltrekningen mellom dere, eller kunne fortelle han at du allerede har en ny date (og innerst inne håpe på at han da skal skjønne hvor populær du er, og dermed ha lyst på deg igjen)?

Anonymkode: b8575...e09

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...