AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Jeg har spm om kake. Pleier å bruke denne oppskriften til 24 cm rundform. Nå vil jeg gjøre den om til langpanne. Oppskriften jeg pleier å bruke i rundform er: 4 egg 2 dl sukker 3 dl hvetemel 1.5 dl olje 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Steker på 170 grader midt i oven(over og undervarme) i ca 25 min Legger ved bilde av langpannen. Hvordan blir oppskriften i langpannen?? Anonymkode: 50dd5...bcf
smurfebuss Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Her finner du svaret ditt: https://www.idun.no/baketips/konvertering-av-kakeformer/ 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Tror jeg vill prøvd å øke oppskriften med en halv gang og bare satset på at det gikk bra. Og sjekk med kakenål etter halve steketiden hvordan den ligger ann. Ift at den kanskje kan bli litt tynn så er det greit å holde øye med den så den ikke blir svidd. Anonymkode: 82274...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august https://www.idun.no/baketips/konvertering-av-kakeformer/ Gange alle ingredienser med 1,5cm. Anonymkode: 1700d...cad
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://www.idun.no/baketips/konvertering-av-kakeformer/ Gange alle ingredienser med 1,5cm. Anonymkode: 1700d...cad AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gang med 1,5 eller 2. Anonymkode: aa2d5...f81 Takk. Blir nye oppskriften slik?? Ganget med 1.5 6 egg 3 dl sukker 4.5 dl hvetemel 2.25 dl olje 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker Ts Anonymkode: 50dd5...bcf
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Håper regjeringen som kommer ut av det nye valget satser hardt på å øke mattekompetansen Anonymkode: 06bff...e51 4
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk. Blir nye oppskriften slik?? Ganget med 1.5 6 egg 3 dl sukker 4.5 dl hvetemel 2.25 dl olje 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker Ts Anonymkode: 50dd5...bcf ? Anonymkode: 50dd5...bcf
petterm Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): ? Anonymkode: 50dd5...bcf Det stemmer på en prikk! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august petterm skrev (7 minutter siden): Det stemmer på en prikk! Lykke til! Tusen takk jeg skal lage nå Anonymkode: 50dd5...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august petterm skrev (13 minutter siden): Det stemmer på en prikk! Lykke til! Et spørsmål til....hvor i ovnen skal jeg sette plata? Midt i ovnen? Eller helt nederst? Anonymkode: 50dd5...bcf
petterm Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et spørsmål til....hvor i ovnen skal jeg sette plata? Midt i ovnen? Eller helt nederst? Anonymkode: 50dd5...bcf I følge Idun sin veileder skal den stekes nederst. "Langpannekaker kan stekes på nederste rille." Gjerne litt lavere temperatur med litt lenger steketid står det
AnonymBruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august Du burde droppe hele bakinga Anonymkode: 03dbd...cb4 1
petterm Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du burde droppe hele bakinga Anonymkode: 03dbd...cb4 Hvorfor? Bedre å bake etter oppskrift enn å bruke Toro kaker. Trening gjør mester! 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august petterm skrev (4 minutter siden): Hvorfor? Bedre å bake etter oppskrift enn å bruke Toro kaker. Trening gjør mester! petterm skrev (9 minutter siden): I følge Idun sin veileder skal den stekes nederst. "Langpannekaker kan stekes på nederste rille." Gjerne litt lavere temperatur med litt lenger steketid står det Ok da baker på nederste rille. Skal jeg fortsatt ha den på 170 grader? Eller øke litt? Anonymkode: 50dd5...bcf
petterm Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok da baker på nederste rille. Skal jeg fortsatt ha den på 170 grader? Eller øke litt? Anonymkode: 50dd5...bcf Hvis du ser på tabellen til Idun senker de temperaturen med ca 10 grader og øker steketiden med 5 minutter for at varmen skal nå inn til midten av kaka. Så bruker du en pinne for å sjekke at kaka er stekt. Endret 10. august av petterm 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ok da baker på nederste rille. Skal jeg fortsatt ha den på 170 grader? Eller øke litt? Anonymkode: 50dd5...bcf Hvorfor spør du ikke om noen her bor i nærheten og kan bake den for deg også...? Du har fått en link, som svarer på alt du lurer på og da er det greit å lese den! Anonymkode: b43d5...408 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor spør du ikke om noen her bor i nærheten og kan bake den for deg også...? Du har fått en link, som svarer på alt du lurer på og da er det greit å lese den! Anonymkode: b43d5...408 Jeg skjønner ikke folks behov for å være spydig og ufin mot andre. Det kan jo tenkes at ts ønsker råd og tips fra dem som har erfaring med å bake sånn som ts ønsker. Selvsagt kan man lese en artikkel, men det er gjerne mer nyttig å få tips og råd basert på ulike erfaringer folk har gjort seg. Anonymkode: 92ecd...892 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Et spørsmål til....hvor i ovnen skal jeg sette plata? Midt i ovnen? Eller helt nederst? Anonymkode: 50dd5...bcf Si meg, du er i stand til å lese og skrive, hva med å lese oppskriften?? Anonymkode: ab4b3...ec5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå