Gå til innhold

Blir mentalt sliten av kattungene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det men fy for et leven. Jeg har 5 kattunger, leveringsklare om 2 ukers tid. De er 9 uker. De bråker natten lang og mor er enda mer krevende, master og vil ha mat kontinuerlig. Det ble ryggen uhell rett før sterilisering, så kattemor ble gravid. 

Andre som kjenner seg igjen? Jeg er totalt utslitt med en 100% jobb ved siden av. 

Anonymkode: c8227...a68

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager å si det men fy for et leven. Jeg har 5 kattunger, leveringsklare om 2 ukers tid. De er 9 uker. De bråker natten lang og mor er enda mer krevende, master og vil ha mat kontinuerlig. Det ble ryggen uhell rett før sterilisering, så kattemor ble gravid. 

Andre som kjenner seg igjen? Jeg er totalt utslitt med en 100% jobb ved siden av. 

Ble et uhell skulle det stå, rett før sterilisering. Så var absolutt ikke planen at hun skulle bli drektig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gitt mye for å bytte plass med deg! Heldiggris💝🫢

Anonymkode: 4a514...655

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skulle gitt mye for å bytte plass med deg! Heldiggris💝🫢

Anonymkode: 4a514...655

Åh jeg vet. Jeg tenkte det samme fordi de er noen helt nydelige små nurk. De er bare så slitsomme, jeg fikk en knekk igår natt. De raserte alt på badet og det er der jeg må ha de om nettene. Kl 04 er de kliss våkne og jeg begynner 06 30 hver dag, pluss korte overbytter. 

Jeg grugleder meg til de drar 😢

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

11 uker er litt tidlig, mattilsynet sier 12, NRR 14….

Anonymkode: 1add0...cf3

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

11 uker er litt tidlig, mattilsynet sier 12, NRR 14….

Anonymkode: 1add0...cf3

Enig med denne. 11 uker er ganske tidlig.

Anonymkode: fa56b...190

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 0.55):

Ble et uhell skulle det stå, rett før sterilisering

Helt sinnsykt hvor ofte jeg leser akkurat denne setningen på finn.no

Lær til neste gang og pass ordentlig på dyrene deres.

Er så mange som ALDRI skulle hatt dyr

Anonymkode: 18520...031

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 0.54):

Ble et uhell skulle det stå, rett før sterilisering. Så var absolutt ikke planen at hun skulle bli drektig. 

Det er ikke uhell, det er grunnet latskap og neglisjering av deg!

Anonymkode: 77c75...530

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper de har noen leker

Anonymkode: 9f254...75f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Kastrer kattungene før de gis bort. Og selg dem for prisen det kostet. 

Skjønner at det kan være slitsomt med kattunger. Jeg ble smågal av pusen min da han var liten, nå er han gammel og mer bedagelig. Men håper de gir kos og glede også!

Anonymkode: f11e4...c41

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi også hatt et kattungekull, men det var jo bare koselig. Riktignok hadde de sine raid, men de sov jo mye innimellom. De var i stua hele tiden, og vi sov i 2. etg., og hørte ingenting av hva de drev med, om det var noe?

Trist da de reiste, og nå er pusemor sterilisert. Har litt kontakt med noen av de som fikk de, så har ihvertfall sett noen på bilder 💕

Anonymkode: 1df56...b54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke et uhell, det var din egen skyld. En katt kan steriliserer når de 4-6 mnd gammel. En katt skal ikke slippes ut før de er nærmere året, for rettningssansen er ikke fult utviklet enda. Ingen grunn til at en ukastrert/usterlisert katt for å gå ute. Har du fått deg en voksen katt, så kan du lett holde den inne til operasjonen er over. Den trenger også tid til å vende seg til nytt hjem og eiere før de slippes ut. Altså absolutt ingen unnskyldning i verden er gyldig. 

Så dette var ikke et uhell, det var 100% din egen skyld. Så du får nyte konsekvensene av dine egne handlinger 

Anonymkode: 5cac1...994

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det noen år siden. Men jeg har opplevd kattunger to ganger. Var i full jobb. Men husker det som mest koselig. Mor var ute pr ganger om dagen. De levde mest på bade de første ukene. Så laget jeg opplegg under tak med gjerde på terrassen de siste ukene før de kom i nye hjem.Det var sommer. 12 uker ca var de. 

Anonymkode: 497ca...aa3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent, du kommer til å savne pelsdottene når de drar. 🐈🐈‍⬛

Håper du lar de blir hos moren helt til hun har lært dem hvordan de skal oppføre seg.. minst 12 uker og helst 14. At kattemor støter ungene fra seg er en del av oppdragelsen, og betyr ikke at hun vil at de skal dra. Mange misforstår dette. De trenger å lære grenser og kattekode. Det får de ikke hvis de drar for tidlig.

Og ikke la alle reise samme dag, kanskje..? Dyr har følelser de også🥺

Jeg fikk en 9 ukers kattunge i hus, men han hadde mistet moren, så hadde ikke noe valg. Jeg hadde en katt fra før av så hun kunne lære han det som moren skulle gjort.

Han har hatt en lang og vanskelig lærevei, han har slitt litt med kattekodeks/hvordan man skal oppføre seg mot andre katter, men nå er han 1 år og har blitt en skjønn katt, så det kan gå bra også.

Ps. Når katten min var baby holdt han på å kvele seg selv med en tråd som var festet i en leke.. heldigvis fotfulgte jeg han 24/7 så jeg så det i det øyeblikket det skjedde.

Vil advare mot all slags tråd/ledninger, kattunger er viltre 😅

Anonymkode: 95271...4d3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har noen puseeiere klar ❤️

Anonymkode: 11078...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og derfor slipper man ikke katten ut før den er blitt kastrert!

Anonymkode: eb6ea...c4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 0.54):

så kattemor ble gravid. 

Drektig. Det er kvinnen som blir gravid ikke katta.

Anonymkode: 62f46...d94

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og derfor slipper man ikke katten ut før den er blitt kastrert!

Da blir det jo aldri kattunger.... hvis alle steriliserer kattene. Kun oppdrettskatter full av sykdommer. 

Anonymkode: 78ce7...d02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da blir det jo aldri kattunger.... hvis alle steriliserer kattene. Kun oppdrettskatter full av sykdommer. 

🤦🏼‍♀️

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke et problem,  man kan diskutere det hvis det en gang i fremtiden blir et tema. 

Og huskatter har ikke færre problemer, de blir bare ikke registrert noe sted.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...