AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Liker du langhåret eller korthåret hunder best og hvorfor? Anonymkode: 1b598...214
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Korthåret fordi jeg synes det er penest og enklest å håndtere og opprettholde. Men elsker fortsatt uutseende til en lang liste langhårede raser. Anonymkode: b1754...dc3
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Korthåret fordi jeg synes det er penest og enklest å håndtere og opprettholde. Men elsker fortsatt uutseende til en lang liste langhårede raser. Anonymkode: b1754...dc3 Har du forslag på noen hunderaser? Anonymkode: 1b598...214
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du forslag på noen hunderaser? Anonymkode: 1b598...214 Korthår eller langhår? Anonymkode: b1754...dc3
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Korthåret, enklere pels og lettere å holde ren, pluss ofte mindre lukt. Anonymkode: 2128c...8a3
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Korthår eller langhår? Anonymkode: b1754...dc3 Begge to Anonymkode: 1b598...214
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Begge to Anonymkode: 1b598...214 Basert på utseende, her ser man vel godt hva slags type hunder jeg liker også, men disse rasene er absolutt ikke for hvem som helst så ikke ta det på feil måte og tro at man skal velge rase basert på hvor fine de er å se på. Korthåret: hollender, malle, dobermann, labrador, rhodesian, beacueron, chesapeake bay retriever, dalmatiner osv osv osv Langhåret: riesenschnauzer, puddel, sheltie, flatcoated retriever, groenendael, tervueren, aussie, cocker spaniel, pyreneerhund osv Det er jo såklart også raser som er både korthåret og langhåret som er veldig fine; Schæfer, border collie, weimaraner, collie, vorsteh osv Anonymkode: b1754...dc3
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Korthåret. De er så myke å kose med og ha inntil seg. Langhårede hunder er ofte rufsete og mer strie i pelsen og deres fibre klør mer mot huden og er skitnere å ha i sofa etc. De er utsatt for lopper og krever mye mer stell. Korthårede hunder er som varm fløyel å berøre, og de er som regel vakrere. Jeg blir for alle del sjarmert av langhårede hunder også, bl.a Cocker Spaniel. De er også skjønne, men jeg ville tvilt litt på å ha en selv fordi pelsen drar med seg så mye inn. Anonymkode: 8a22f...b67
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Foretrekker langhåret fordi jeg synes de er så mye finere. Har en langhåret Schæfer. Det er verdt all den ekstra tiden med børste og støvsugeren. Anonymkode: 3f8f6...601
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august Puddel, da bestemmer jeg lengden og mengde arbeid selv 😂 Ellers foretrekker jeg langhåret, men kun et fåtall raser. Anonymkode: eec58...f4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå