Gå til innhold

Hvordan forholde seg til svigerinne man ikke helt vet hvor man har

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinnen min er grei nok, men vi er veldig forskjellige. Hun er utadvendt, når hun kommer inn i et rom «tar» hun rommet og blir fort midtpunktet. Jeg er motsatt. Er stille hvis jeg ikke føler meg helt komfortabel eller trygg. Særlig når jeg er rundt mennesker som er stikk motsatt, som tar mye plass så trekker jeg meg unna.
I starten hadde vi er greit forhold, sendte en del snap til hverandre, hun skrev blant annet hun var glad vi hadde hverandre, satt pris på at vi kunne dele ting. Jeg også satt veldig pris på det. 
Men så plutselig hørte jeg ikke noe fra henne. Sendte melding etter en stund, hun sa det ikke var noe galt, men hadde forventet jeg skulle uttrykke mer glede på hennes vegne pga en nyhet i hennes og mannens liv. Jeg gratulerte dem og sa jeg var glad på deres vegne, så vet ikke helt hva mer hun forventet.  Har også møtt henne i ettertid i familieselskap, men hun snakker omtrent ikke til meg. Hilser så går hun i andre enden av rommet. 
Jeg blir veldig usikker av dette. Jeg virker sikkert litt til tider avvisende, eller ikke veldig åpen rundt henne nå, men det er mer for jeg ikke vet hvor jeg har henne. 

Hvordan forholde seg til dette? Har jeg gjort noe galt? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ble lei av å være den som tok initiativ? ❤️ 

Anonymkode: b63d0...49e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje hun ble lei av å være den som tok initiativ? ❤️ 

Jeg har også sendt snap til henne, det gikk begge veier. Har og prøvd å invitere henne f eks på kafé, men virker ikke som hun vil.

Skrevet

Jeg tror du og jeg er mere like ts. Jeg blir også fort stille og forsiktig hvis jeg føler meg usikker og sammen med mennesker som er åpenbart ulike meg. Jeg tenker din svigerinne kanskje hadde sett for seg en "overøsende" melding fra deg på det som hendte, noe som ikke faller like naturlig for alle. Du er utrygg på henne, hun leser deg dårlig. Har dere snakket sammen om hvor ulike dere er? Kanskje det må gjentas "når sånne ting skjer....blir jeg...." og så må vi godta at mennesker er ulike. 

• Liker 3
Skrevet
Duff skrev (9 timer siden):

Jeg tror du og jeg er mere like ts. Jeg blir også fort stille og forsiktig hvis jeg føler meg usikker og sammen med mennesker som er åpenbart ulike meg. Jeg tenker din svigerinne kanskje hadde sett for seg en "overøsende" melding fra deg på det som hendte, noe som ikke faller like naturlig for alle. Du er utrygg på henne, hun leser deg dårlig. Har dere snakket sammen om hvor ulike dere er? Kanskje det må gjentas "når sånne ting skjer....blir jeg...." og så må vi godta at mennesker er ulike. 

Nei vi har aldri snakket sammen om det. Sånn det pleier å være, eller hvertfall var i starten var at på meldinger er det ikke måte på hvor godt forhold vi har, hun forteller ting, jeg gjør det samme. Så møtes vi og hun snakker nesten ikke med meg. Når jeg snakker til henne ser hun enten bort, eller viser tydelig hun vil snakke med noen andre. 
jeg skulle jo gjerne hatt en godt forhold til henne, som en venninne, men jeg klarer ikke forstå hvor jeg har henne.. ts

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (10 timer siden):

Men så plutselig hørte jeg ikke noe fra henne. Sendte melding etter en stund, hun sa det ikke var noe galt, men hadde forventet jeg skulle uttrykke mer glede på hennes vegne pga en nyhet i hennes og mannens liv. Jeg gratulerte dem og sa jeg var glad på deres vegne, så vet ikke helt hva mer hun forventet.  

Vel, her er det hun er sur for, som endret forholdet. 

Har også møtt henne i ettertid i familieselskap, men hun snakker omtrent ikke til meg. Hilser så går hun i andre enden av rommet. 

Anonym-bruker skrev (4 minutter siden):

Så møtes vi og hun snakker nesten ikke med meg. Når jeg snakker til henne ser hun enten bort, eller viser tydelig hun vil snakke med noen andre. 

Er dette noe andre også ser? Eller er føles det bare sånn for deg? Gå hun virkelig til motsatt ende av rommet hvis du siger "god dag"? 

Jeg virker sikkert litt til tider avvisende, eller ikke veldig åpen rundt henne nå, men det er mer for jeg ikke vet hvor jeg har henne. 

Avvisende er avvisende, uansett hvilken unnskyldning du bruker for det. 

Jeg er motsatt. Er stille hvis jeg ikke føler meg helt komfortabel eller trygg. Særlig når jeg er rundt mennesker som er stikk motsatt, som tar mye plass så trekker jeg meg unna. 

Alt i alt, du beskriver deg selv som lidt av en drøvtygger eller festbrems. Og hun det motsatte. Tror det er hovedgrunnen til hun heller vil snakke med andre. 🤷‍♀️

Anonymkode: 38443...f60

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, her er det hun er sur for, som endret forholdet. 

Er dette noe andre også ser? Eller er føles det bare sånn for deg? Gå hun virkelig til motsatt ende av rommet hvis du siger "god dag"? 

Avvisende er avvisende, uansett hvilken unnskyldning du bruker for det. 

Alt i alt, du beskriver deg selv som lidt av en drøvtygger eller festbrems. Og hun det motsatte. Tror det er hovedgrunnen til hun heller vil snakke med andre. 🤷‍♀️

Hvordan fremstår jeg som en festbrems? 

Min mor sa at hun så hun ikke snakket med meg heller, og at det var åpenbart vi ikke har et godt forhold. Vi var i en konfirmasjon, kom litt før til lokalet så vi stod utenfor før vi kunne gå inn i salen. Det var flere bord og stoler der, vi stod ved siden av noen stoler, hun hilste og gikk og satt seg i andre enden. 
Skjønner jo det endret forholdet, men hvordan skulle jeg reagert da? Jeg skrev «åh så utrolig hyggelig, gratulerer så mye til begge to ❤️ veldig glad på deres vegne ❤️» Jeg syns hvertfall det er helt innafor.. men du ville kanskje reagert annderledes?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Min mor sa at hun så hun ikke snakket med meg heller, og at det var åpenbart vi ikke har et godt forhold. Vi var i en konfirmasjon, kom litt før til lokalet så vi stod utenfor før vi kunne gå inn i salen. Det var flere bord og stoler der, vi stod ved siden av noen stoler, hun hilste og gikk og satt seg i andre enden. 
Skjønner jo det endret forholdet, men hvordan skulle jeg reagert da? Jeg skrev «åh så utrolig hyggelig, gratulerer så mye til begge to ❤️ veldig glad på deres vegne ❤️» Jeg syns hvertfall det er helt innafor.. men du ville kanskje reagert annderledes?

For det første.. hva handlet denne nyheten om? Skulle de få barn? Gifte seg? Har de kjøpt hus? 

Og... er du innerst inne litt misunnelig på henne pga denne nyheten, evt misunnelig på hvordan hun er som person og at hun er godt likt. 

Misunnelse er veldig enkelt å se for andre. Man tror at man klarer å skjule det godt nok, og trekker seg litt tilbake for å skåne seg selv. Dette merkes. 

Anonymkode: 0e599...d5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første.. hva handlet denne nyheten om? Skulle de få barn? Gifte seg? Har de kjøpt hus? 

Og... er du innerst inne litt misunnelig på henne pga denne nyheten, evt misunnelig på hvordan hun er som person og at hun er godt likt. 

Misunnelse er veldig enkelt å se for andre. Man tror at man klarer å skjule det godt nok, og trekker seg litt tilbake for å skåne seg selv. Dette merkes. 

Anonymkode: 0e599...d5d

Få barn, mener jeg har sett en lignende tråd for ikke så lenge siden.

Anonymkode: 59a16...526

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 timer siden):

Slik beskriver du deg selv: Det motsatte av utadvendt, stille, avvisende, tar ikke «plass», trekker deg unna, ukomfortabel, utrygg. 

En utadvendt person som henne foretrekker nok å snakke med likesinnede. 

Hun hilste da? Ser ikke det er gitt at dere skal sitte ved hverandre bare fordi dere er svigerinner. 

Aner ikke hva det gikk ud på. Jeg gjentar bare hva du selv forteller. Hun likte ikke svaret, og har tatt avstand til deg heretter. 

Jeg tenker ikke du skal gjøre annet enn å la være å fotfølge henne i selskaper og forsere samtaler. Hun er ikke fiendtlig mot deg.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slik beskriver du deg selv: Det motsatte av utadvendt, stille, avvisende, tar ikke «plass», trekker deg unna, ukomfortabel, utrygg. 

En utadvendt person som henne foretrekker nok å snakke med likesinnede. 

Hun hilste da? Ser ikke det er gitt at dere skal sitte ved hverandre bare fordi dere er svigerinner. 

Aner ikke hva det gikk ud på. Jeg gjentar bare hva du selv forteller. Hun likte ikke svaret, og har tatt avstand til deg heretter. 

Jeg tenker ikke du skal gjøre annet enn å la være å fotfølge henne i selskaper og forsere samtaler. Hun er ikke fiendtlig mot deg.  

Altså jeg snakker jo med folk, sitter ikke bare i en krok. Men hun gjør meg veldig usikker, og da blir jeg mer tilbaketrukket. 

Ja hun hilste. Vi trenger ikke sitte ved siden av hverandre, men det hadde jo vært hyggelig hvis vi klarte å snakke sammen. Så hun har rett i å ha avstand fra meg? Jeg har gjort noe galt? Man kan vel ikke være så opptatt av sine egne ting at man tar avstand hvis noen reagerer feil? Jeg har til og med beklaget meg etterpå, sa flere ganger jeg er glad på hennes vegne. Jeg syns det er veldig urettferdig hvis det er det som er grunnen… ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare la det  gå. Snakk med noen andre. 

Anonymkode: 32d43...ac0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du må bare la det  gå. Snakk med noen andre. 

Anonymkode: 32d43...ac0

Jeg gjør jo det. Snakker med de andre. Men syns det er vondt det skal være sånn med henne, ønsker jo egentlig bare ha et godt forhold til henne, og kunne gjøre ting sammen. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg gjør jo det. Snakker med de andre. Men syns det er vondt det skal være sånn med henne, ønsker jo egentlig bare ha et godt forhold til henne, og kunne gjøre ting sammen. Ts

Ja, men her må du bare la det gå, når dere ønsker så forskjellige ting ❤️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

(...) Vi trenger ikke sitte ved siden av hverandre, men det hadde jo vært hyggelig hvis vi klarte å snakke sammen. Så hun har rett i å ha avstand fra meg? Jeg har gjort noe galt? Man kan vel ikke være så opptatt av sine egne ting at man tar avstand hvis noen reagerer feil? Jeg har til og med beklaget meg etterpå, sa flere ganger jeg er glad på hennes vegne. Jeg syns det er veldig urettferdig hvis det er det som er grunnen… ts

Hun har rett til sine følelser, du har rett til dine. Hjelper ikke å trenge seg på, hvis hun vil ha «space». Bare respekter det, så bedrer det seg nok med tiden når hun merker du respekterer henne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har rett til sine følelser, du har rett til dine. Hjelper ikke å trenge seg på, hvis hun vil ha «space». Bare respekter det, så bedrer det seg nok med tiden når hun merker du respekterer henne. 

Jeg trenger meg jo ikke på? På hvilken måte gjør jeg det? Går jo ikke etter henne heller. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger meg jo ikke på? På hvilken måte gjør jeg det? Går jo ikke etter henne heller. Ts

Jeg sier ikke du gjør noe galt, bare at løsningen ikke er at du trenger deg på. Gid det tid. 

• Hjerte 2
Skrevet

Vil du ha sånne mennesker tett på deg i livet? Som plutselig behandler deg annereldes fordi du ikke gratulerte dem med graviditiet på den måten hun så for seg? Som sier "ingenting er galt" når det tydeligvis er noe galt? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MollyJones skrev (7 minutter siden):

Vil du ha sånne mennesker tett på deg i livet? Som plutselig behandler deg annereldes fordi du ikke gratulerte dem med graviditiet på den måten hun så for seg? Som sier "ingenting er galt" når det tydeligvis er noe galt? 

Nei jeg vil egentlig ikke det. Syns det er forferdelig vanskelig og slitsomt å forholde seg til. Hadde foretrukket om hun kunne si til meg hva hun mener jeg har gjort galt, vi kunne snakke om det og komme oss videre. Det hadde jeg absolutt likt best. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg sier ikke du gjør noe galt, bare at løsningen ikke er at du trenger deg på. Gid det tid. 

Ja, jeg skal gi det tid. Hun får ta initiativ hvis hun ønsker det. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...