AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Nå skal jeg for n'te gang prøve å slutte å snuse. Som dere sikkert skjønner har jeg ikke lyktes med dette tidligere, og har snuset 1-1,5 bokser om dagen (ikke spør meg hvordan det i det hele tatt er mulig) i 15 år. Jeg føler jeg har prøvd alt. Niktontyggis, nikotinfri snus, snus med mindre nikotin, tyggis/pastiller, slutte cold turkey, nedtrapping osv. Ingenting funker. Abstinensene er helt jævlige og jeg blir så sjukt dårlig at jeg må time snusslutten til ferien min (heller ødelegge ferien enn å måtte sykmelde meg fra jobb pga snusslutt lol). Abstinensene vet jeg jo derimot at går over, men det som virkelig knekker meg er det psykiske. Uansett for sjukt det høres ut så føles livet liksom 2 hakk jævligere når man ikke har snusen? Mat smaker ikke like godt, kaffe er ikke like godt, jeg er ikke like glad, ferier og høytider blir ikke det samme osvosv. Med andre ord jeg trenger hjelp med stor h. Er det noen der ute som har klart å kvitte seg med den jæskla snusen? Hvordan fikk du det til? Klarer du å nyte livet likevel (🥲)? Please help a girl out med noen positive ord i disse desperate tider Anonymkode: 20ac8...31e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Har du prøvd hypnose? Einaste måten eg klarte å stumpe røyken på. Etter 20 år som storrøykar! Anonymkode: ab8e8...fee 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Hør på Linnea Myhre sin podcast, Lev Vel, episoden om snus. Den ga meg litt motivasjon! Ellers, er i samme båt som deg. Snuser mye og skal slutte om 2 uker. Vil gjerne dele støtte og erfaringer. Anonymkode: eeb7f...a98
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august i samme båt som seg! har gitt opp å snuse helt for resten av livet, vet at jeg sprekker jevnlig om jeg av ulike grunner synes synd på elg selv (ja, det er meste psykisk/stress relatert hos meg). Jeg har endt opp på at ja, jeg et en snuser for alltid, men gjør det bare i perioder. Som en slanker som aldri igjen for lov å spise sjokolade El igjen, det funker ikke for alle. Jeg bruker nikontintyggis sammen med folk, dytte den evt opp i leppa for psykisk effekt, og snuser i perioder alene, og unner meg det!!! For meg og andre: det er lett å slutte, men vanskelig å ikke begynne igjen. (var lett for meg under graviditet ol når motivasjonen var sterk nok). Kanskje du er som meg, som kan bytte mellom nikotintyggis og unne deg snus inni mellom, og hvem vet, kanskje du blir lei av hele snusen etterhvert og slutter av deg selv? Anonymkode: b8493...8df
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Det finnes ingen magisk metode eller produkt som kan hjelpe deg. Det handler om robusthet. Hvor psykisk robust er du? Robusthet er evnen til å stå i vonde situasjoner. Hvordan du bearbeider, regulerer og reagerer på følelser. Du vet at det blir vondt å slutte. Hvordan takler du ellers vonde følelser? Hva sier du til deg selv når du har det vanskelig? Hva gjør du når du føler deg nedfor? Stressa? Sint? Forsterker du følelsen ved å si til deg selv at du kommer til å ha det jævli for alltid? Eller minner du deg selv på at det er midlertidig, og at du ikke trenger å ha det bra hvert eneste sekund hver eneste dag? De som er psykisk robuste tåler mye bedre å lide på denne måten. Kanskje du skal jobbe med å bli mer psykisk robust (eller i det minste bli mer bevisst på dette) før du slutter. Anonymkode: 41464...f99
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Abstinensene vet jeg jo derimot at går over, men det som virkelig knekker meg er det psykiske. Uansett for sjukt det høres ut så føles livet liksom 2 hakk jævligere når man ikke har snusen? Mat smaker ikke like godt, kaffe er ikke like godt, jeg er ikke like glad, ferier og høytider blir ikke det samme osvosv. Jeg forstår virkelig ikke dette. Javel, så kan jeg være med på at de fysiske plagene som kommer med røyk og snuskutt er krevende. Men det psykiske etterpå?? Jeg er enig med Anonymkode: 41464, da er det noe galt med deres indre styrke om dere virkelig ikke klarer å holde dere fra å kjøpe mer røyk eller snus etter å ha gått gjennom abstinensene og de har roet seg. Anonymkode: 068f6...76d
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå skal jeg for n'te gang prøve å slutte å snuse. Som dere sikkert skjønner har jeg ikke lyktes med dette tidligere, og har snuset 1-1,5 bokser om dagen (ikke spør meg hvordan det i det hele tatt er mulig) i 15 år. Jeg føler jeg har prøvd alt. Niktontyggis, nikotinfri snus, snus med mindre nikotin, tyggis/pastiller, slutte cold turkey, nedtrapping osv. Ingenting funker. Abstinensene er helt jævlige og jeg blir så sjukt dårlig at jeg må time snusslutten til ferien min (heller ødelegge ferien enn å måtte sykmelde meg fra jobb pga snusslutt lol). Abstinensene vet jeg jo derimot at går over, men det som virkelig knekker meg er det psykiske. Uansett for sjukt det høres ut så føles livet liksom 2 hakk jævligere når man ikke har snusen? Mat smaker ikke like godt, kaffe er ikke like godt, jeg er ikke like glad, ferier og høytider blir ikke det samme osvosv. Med andre ord jeg trenger hjelp med stor h. Er det noen der ute som har klart å kvitte seg med den jæskla snusen? Hvordan fikk du det til? Klarer du å nyte livet likevel (🥲)? Please help a girl out med noen positive ord i disse desperate tider Anonymkode: 20ac8...31e Jeg har snust av og til i perioder(ferier/reiser). Har aldri hatt problemer med å slutte. Nå snuser jeg bare når jeg reiser på ferie. 2-3 uker i året Jeg kan ha en boks i 1-2 uker. Du snuser en boks om dagen, det var veldig mye. For meg har det normale være 2-3 priser per dag. Å snuse en boks om dagen kan jeg sammenligne med å spise en hel sjokoladeplate det er kvalmende og jeg ville blitt uvell. Det samme med en hel boks snus, jeg ville blitt uvel. Men en snus om morgene til kaffen, og en til ølen/vinen på ferien som en appetizer kan være godt. Går jeg over det får jeg vondt i halsen. Men jeg liker en morgensus til kaffen, og en sammen ølen/vinen til middagen. Ellers så jeg har ikke lyst på snus. Anonymkode: 7a0fe...969
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Kjenner meg igjen! Er 100 % snus-slave... klarer virkelig ikke slutte. Selv om jeg er kjempemotivert, så ødelegger de psykiske bivirkningene totalt. Jeg får rett og slett sterk angst etter en dag eller to uten.... Anonymkode: c9465...9ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå