AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Som hadde masse Mummikopper hjemme, ble rasende hvis man brukte "feil" kopp til å drikke kaffe av fordi den skulle selges på nettet, og fikk nervøst sammenbrudd dersom en av koppene tilfeldigvis gikk i bakken? Eller er dette til syvende og sist positive egenskaper som bekrefter at vedkommende viser omsorg og omtanke for ting rundt seg, i dette tilfellet Mummikopper? Anonymkode: 4d4f3...a95 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Hadde forstått dem. Jeg samler ikke selv, eier noen få kopper som jeg bruker til kaffen, men hadde blitt lei meg om de hadde gått i bakken og knust. Anonymkode: 73336...393 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Som tidligere løkspekulant så er svaret ja. Fascinerende. Anonymkode: d004a...449 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Var samboer med en, og fikk barn med henne. Det var ikke mummikoppene som gjorde at jeg gikk. Lærte raskt hvilke som betydde veldig mye for henne og unnlot å bruke de - var virkelig ikke vanskelig å ta hensyn til den interessen hennes og respektere den. Ikke minst gjorde det ting mye enklere når det kom til å gi en liten oppmerksomhet innimellom. Anonymkode: 29edb...c7d 9 5
Seff Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Jeg skjønner ikke at folk har begynt å henge seg sånn opp i at folk samlere på Mummikopper og framstiller det som rart eller et problem. Folk har jo samlet på ting til alle tider, div. kort, frimerker, mynter, servietter, klokker, figurer av ulike slag osv.? Er "problemet" at det for det meste er kvinner som gjør det, og at koppene omsettes for ganske høye priser etter hvert? 8 7
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Ja, han får kjøkkenskapene og jeg får klesskapene Anonymkode: 5162b...e11 5
Lizard Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august Seff skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke at folk har begynt å henge seg sånn opp i at folk samlere på Mummikopper og framstiller det som rart eller et problem. Folk har jo samlet på ting til alle tider, div. kort, frimerker, mynter, servietter, klokker, figurer av ulike slag osv.? Er "problemet" at det for det meste er kvinner som gjør det, og at koppene omsettes for ganske høye priser etter hvert? Der traff du blink. 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Det å samle på Mummikopper er vel det samme som å samle på hvilke som helst annet. Mange gjør det fordi de kan bli mer verdifulle etterhvert, og da er ubrukte, altså med etikett, best. Sesongkopper er mest verdt fordi de produseres og selges i en begrenset periode og opplag. Skjønner at hun verner godt om de, og ihvertfall ikke vil at noen skal bli knust. Tenker at det er noe bør ta hensyn til og forstå. Anonymkode: bcd22...323 4 2
Nymerïa Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ble rasende hvis man brukte "feil" kopp til å drikke kaffe av fordi den skulle selges på nettet, Hvis mannen ble rasende på meg fordi jeg drakk av en kopp som sto med de andre koppene i kjøkkenskapet, så hadde vi tatt en prat, ja. Jeg regner faktisk med at hvis han har noe av høy verdi som skal selges på nett, så passer han bedre på det. Ingen skikkelige samlere er så slepphendte. Jeg går selvfølgelig ikke og henter en grundig innpakket kopp på et annet sted enn kjøkkenet og drikker kaffe av den. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som hadde masse Mummikopper hjemme Det er vel ikke det verste samleobjektet. Jeg så en gang en dokumentar om en mann som samlet Ladaer. Synes du det høres bedre ut, TS? AnonymBruker skrev (18 minutter siden): fikk nervøst sammenbrudd dersom en av koppene tilfeldigvis gikk i bakken? Jeg forventer at mannen min gjemmer unna spesialsaker han er redd for. Spørsmålet ditt er vel i bunn og grunn om man aksepterer en partner som samler på noe. 3 6
SPOCA Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august Ja. Hvorfor er dette verre enn å samle på andre ting? Og ja, jeg samler på Mummi-kopper, og andre ting. 1 1
BobbySocks Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august Ja, hadde ikke plaget meg mer en noen som samlet på lommelerker eller frimerker. Det er jo ikke som jeg henter et frimerke fra samlingen når jeg skal sende post, litt respekt har man jo. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det å samle på Mummikopper er vel det samme som å samle på hvilke som helst annet. Mange gjør det fordi de kan bli mer verdifulle etterhvert, og da er ubrukte, altså med etikett, best. Sesongkopper er mest verdt fordi de produseres og selges i en begrenset periode og opplag. Skjønner at hun verner godt om de, og ihvertfall ikke vil at noen skal bli knust. Tenker at det er noe bør ta hensyn til og forstå. Anonymkode: bcd22...323 Mummi-markedet er vel sprengt for lengst? De dagene da man kunne tjene gode penger på (nyutgitte) kopper er nok over. Anonymkode: c1220...b55 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mummi-markedet er vel sprengt for lengst? De dagene da man kunne tjene gode penger på (nyutgitte) kopper er nok over. Anonymkode: c1220...b55 Stinky-koppen er ihvertfall populær om dagen: https://www.f-b.no/stinky-koppen-rives-ut-av-hyllene-etter-rasismeanklager-salget-har-eksplodert/s/5-59-3668594 Anonymkode: bcd22...323
knooters Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august Hva er dette for noe fyllerør? Det sier seg selv at folk som har mummikopper eller andre ting som samlerobjekter ikke blander dem med ting som brukes daglig... Hva blir det neste, at en myntsamler putter gulltieren fra 1884 i lommeboka? Eller at frimerkesamleren putter samlerfrimerkene sammen med frimerkene man bruker til å sende brev? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Dette er bare kødd. En som spekulerer i å selge samlegjenstander, behandlier dem ikke sånn. 0/10 Anonymkode: 65ecb...3d0
Ludovica- Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Stinky-koppen er ihvertfall populær om dagen: https://www.f-b.no/stinky-koppen-rives-ut-av-hyllene-etter-rasismeanklager-salget-har-eksplodert/s/5-59-3668594 Anonymkode: bcd22...323 Den saken der er jo helt vanvittig latterlig da. Jeez. At folk samler på ting gjør meg ingenting. Men er det noe man er spesielt redd for så regner jeg med at folk sier fra eller finner et trygt sted til oppbevaring. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august Mummikoppspekulanter har da ikke koppene i skapet, de ligger godt innpakket på et trygt sted. Hilsen Mummikoppspekulant Anonymkode: 7082c...445 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august Mer bekymringsverdig at de dyrker et åpenbart rasistisk univers. Anonymkode: fb6a4...a4e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #20 Skrevet 10. august NakenPanda skrev (21 timer siden): Snart over: Man skal aldri si aldri; prisene for noen av Beanie babes er langt høyere enn for Mummikopper. https://www.enterpriseappstoday.com/top-10/most-expensive-beanie-babies.html AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mummikoppspekulanter har da ikke koppene i skapet, de ligger godt innpakket på et trygt sted. Hilsen Mummikoppspekulant Anonymkode: 7082c...445 Betryggende å vite at dette blir lagret på et trygt sted. Men vil gjette på at ulempen med en større samling Mummikopper er at gjenstandene tar en del plass hvis dette skal pakkes godt inn og lagres slik at man unngår tilfeldige ulykker eller jordskjelv, så Mummikoppspekulasjon passer dårlig med en minimalistisk 1-roms i Oslo; Mummikoppspekulanter har forhåpentligvis større boligareal å ta av. Lykke til videre med Mummikoppene. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Stinky-koppen er ihvertfall populær om dagen: https://www.f-b.no/stinky-koppen-rives-ut-av-hyllene-etter-rasismeanklager-salget-har-eksplodert/s/5-59-3668594 Anonymkode: bcd22...323 Mummikoppspekulasjon på 1-2-3: 1. Man hamstrer kopper av en bestemt figur. 2. Deretter går man til mediene og skaper blest rundt denne figuren ved å si at den er rasistisk eller krenkende. 3. Man selger koppene i punkt 1. til dobbel pris. Anonymkode: 4d4f3...a95 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå