Gå til innhold

Trenger hjelp med to filmer jeg ikke husker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg husker at jeg som relativt ung (2000-tallet) så en film som sluttet med en jente (tror hun brukte sjal/ hijab) som skriver «we’re all sinners» (tror kanskje det er på en tavle med kritt), før vi hører skudd - altså hun tok livet sitt. 

edit: også en annen film - hvor ei dame havner inni et speil - altså er bare et speilbilde også knuser det(?)

noen som vet hvilke filmer dette er?

Endret av gladsoe
La til tekst
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var det hollywoodd filmer eller B filmer liksom? :) 

Anonymkode: 721e0...634

Skrevet

Den første tror jeg må ha vært Pulp Fiction, og den andre var nok Olsenbanden og Dynamitt-Harry 

AnonymBruker
Skrevet

Mirrormask – en visuelt særpreget, drømmeaktig fantasyfilm hvor en jente opplever surrealistiske speil- og drømmeverdener?Eller The Broken? Eller Into the Mirror?

Anonymkode: a70fc...9b8

AnonymBruker
Skrevet
gladsoe skrev (6 minutter siden):

Jeg husker at jeg som relativt ung (2000-tallet) så en film som sluttet med en jente (tror hun brukte sjal/ hijab) som skriver «we’re all sinners» (tror kanskje det er på en tavle med kritt), før vi hører skudd - altså hun tok livet sitt. 

edit: også en annen film - hvor ei dame havner inni et speil - altså er bare et speilbilde også knuser det(?)

noen som vet hvilke filmer dette er?

We Are All Sinners (2011) - IMDb

Bare googlet det du sa, men er vi i nærheten med denne?

Den andre, kan det være slutten av filmen A Simple Wish?

Anonymkode: 4bea8...7b9

Skrevet (endret)

Filmene er fra 00-tallet eller eldre, og litt usikker men tror det var Hollywood-filmer. Jeg så dem når jeg var rundt 10 (20 år siden).

den første mener jeg det var en jentegjeng hvor den ene brukte sjal/ hijab men kan være feil. 

den andre var litt mer komedie tror jeg. Det var iallfall ikke en dyp film, jeg husker det estetiske som mye farger og ting rundt. Det bare slutter med at en dame blir «tryllet» inn i et speil, også skriker hun typ «få meg ut herfra» så knuser det. Hele filmen handler ikke om en dame i et speil altså. 

Endret av gladsoe
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

We Are All Sinners (2011) - IMDb

Bare googlet det du sa, men er vi i nærheten med denne?

Den andre, kan det være slutten av filmen A Simple Wish?

Anonymkode: 4bea8...7b9

Ja, A Simple Wish tror jeg det er. Takk!

Skrevet

Tråden er ryddet for gjengivelse fra KI.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan den andre være Ella Enchanted? Er en del speil med i filmen, men husker ikke om de knuses.

Anonymkode: 3f202...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...