Gå til innhold

ta utdannelse over Internett, som ikke krever studiekompetanse / realkompetanse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som går videregående har vel ikke gjennomført studiekompetanse enda. Men finnes det for eksempel kveldskurs man kan gjennomføre over Internett, som ikke krever studiekompetanse?      

Anonymkode: ca640...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folk som går videregående har vel ikke gjennomført studiekompetanse enda. Men finnes det for eksempel kveldskurs man kan gjennomføre over Internett, som ikke krever studiekompetanse?      

Det ble noe uklart for meg, kurs i hva? Studiespes? I så fall tok jeg det på kvelden selv, voksenopplæring da jeg ikke brukte opp skoleretten min som ung.

Anonymkode: 92e96...8d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ble noe uklart for meg, kurs i hva? Studiespes? I så fall tok jeg det på kvelden selv, voksenopplæring da jeg ikke brukte opp skoleretten min som ung.

Anonymkode: 92e96...8d9

Hvis man for eksempel ønsker å ta ekstra kurs i språk, eller noe annet man ønsker mer kunnskap om. 

Det aller meste krever vel at man har gjennomført videregående, og har studiekompetanse. Men finnes det noen kurs som IKKE har noen sånne opptakskrav?   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis man for eksempel ønsker å ta ekstra kurs i språk, eller noe annet man ønsker mer kunnskap om. 

Det aller meste krever vel at man har gjennomført videregående, og har studiekompetanse. Men finnes det noen kurs som IKKE har noen sånne opptakskrav?   

Det finnes kurs ja, som ikke trenger studiekompetanse. Kanskje mer sånn hobbybasis-kurs du mener?

Anonymkode: a2236...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 21.06):

Spørs hva du er ute etter her. 

Kurs som gir deg studiepoeng eller kan brukes som del av utdanning - nei.
Men det finnes jo en haug av kurs folk tar bare for gøy, alt fra språk til keramikk til skiskole. 

Anonymkode: eb537...b08

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...