Gå til innhold

Å omgås personer som ikke liker deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Jeg har vært sammen med en i 13 år, men vi bor ikke sammen av forskjellige grunner jeg ikke ønsker og gå inn på som ikke har noe med denne saken. min og jeg har alltid deltatt på bursdager etc, men han har familie som har fått datteren min og meg til å føles uvelkommen og det ble tydelig for ett år siden når vi ikke ble invitert i konfirmasjon til niesen hans, også ble vi ikke invitert nå nylig i barnedåp. Dette er ikke kun vondt for oss, men også for han jeg er sammen med. Han hadde sagt ifra til nevø sin han ikke syns det var fint av de å ikke invitere oss. 
Jeg syns bare det er ekkelt å skal hilse på disse slektningene hans + kjæresten til nevø og svigerinnen hans. 
Hva hadde dere gjort? Blir det ikke litt falskt og overfladisk om de skal være hyggelige? Jeg liker det iallfall ikke. 

Anonymkode: ef034...4e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du rett og slett å avtaler et «møte» hvor dere prater ut om hva dette går i. Dette gjorde jeg for et år siden da jeg mistrivdes i svigerfamilien pga et medlem som ikke likte meg. Selv om hun ikke liker meg noe mer etter samtalen, så fikk jeg værtfall svar på hvorfor det er som det er.

Til syvende og sist kan man ikke tvinge noen til å like deg, men jeg ville tatt en samtale i tilfelle dette er basert på en uoppgjort hendelse eller misforståelse. Man vet aldri før man spør. 

Anonymkode: c38d6...498

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som var i en lignende situasjon. Han kuttet jo familien sin fordi de ikke likte dama hans og ikke var hyggelige mot henne. 

Anonymkode: 87a3b...50b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor gidder dere egentlig å kaste bort enda mer tid og krefter på sånne folk?!?  

Det virker som en del tenker at "men de er jo familie!" og derfor får de lov til å oppføre seg nøyaktig de vil. Samtidig som dere liksom skal krype for dem hele tiden, og forsøke å gjøre dem til lags hele tiden. Litt av en "familie" altså... 

Anonymkode: 619ea...f79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner en som var i en lignende situasjon. Han kuttet jo familien sin fordi de ikke likte dama hans og ikke var hyggelige mot henne. 

*kuttet ut, skulle det stå 

AnonymBruker
Skrevet

Er det tenkelig at denne oppførselen deres har noen sammenheng med grunnen til at dere ikke bor sammen som du ikke vil gå inn på? Jeg stusser på at det er snakk om flere familiemedlemmer og at ingen har tatt opp noe spesifikt, høres litt merkelig ut.

Anonymkode: 04c23...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det tenkelig at denne oppførselen deres har noen sammenheng med grunnen til at dere ikke bor sammen som du ikke vil gå inn på? Jeg stusser på at det er snakk om flere familiemedlemmer og at ingen har tatt opp noe spesifikt, høres litt merkelig ut.

Anonymkode: 04c23...a1b

Nei, han jeg er sammen med sa de hadde invitert vennepar av de som ikke bor sammen ennå, nevø hans og kjæresten ble foreldre i sommer og de har snart bodd sammen i ett år. Men stemoren til nevøen som nettopp hadde dåp ville ikke invitere meg og datteren min i konfirmasjon til deres datter. Hun er gift med bror til kjæresten min. Kanskje hun har sagt noe til disse nybakte foreldrene, jeg vet ikke. Men vi føler oss iallfall ikke velkommen, og det er vanskelig å være i samme rom som disse menneskene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, han jeg er sammen med sa de hadde invitert vennepar av de som ikke bor sammen ennå, nevø hans og kjæresten ble foreldre i sommer og de har snart bodd sammen i ett år. Men stemoren til nevøen som nettopp hadde dåp ville ikke invitere meg og datteren min i konfirmasjon til deres datter. Hun er gift med bror til kjæresten min. Kanskje hun har sagt noe til disse nybakte foreldrene, jeg vet ikke. Men vi føler oss iallfall ikke velkommen, og det er vanskelig å være i samme rom som disse menneskene. 

I hvilken sammenheng er dere i samme rom som disse når dere likevel ikke er invitert i familiebegivenheter?

Anonymkode: 4bba8...e16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I hvilken sammenheng er dere i samme rom som disse når dere likevel ikke er invitert i familiebegivenheter?

Anonymkode: 4bba8...e16

På besøk hos foreldrene til han jeg er sammen med, og nå har sønnen hans bursdagsfeiring og alle er invitert. Det er blitt så ubehagelig å være sammen med de, jeg får ikke lyst å dra. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...