Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Skriver dette i all hast, så sorry for mulige skrivefeil!😅)

Hva tenker du? Er det riktig å kutte kontakt med mannlig bestevenn som du har hatt god kontakt med de siste månedene og sender jevnlige og lange meldinger til fordi den nye kjæresten ikke ønsker dette og blir både såret, sjalu og usikker selv om det kun er vennskapelig)? Har virkelig ikke lyst til å miste kjæresten, men vil ikke miste bestevennen heller, så dette er et tøft valg for meg og det kommer til å føles vondt og feil uansett hva valget blir, og er redd for å angre om jeg kutter kontakten med bestevennen og det blir slutt med kjæresten. Da står jeg der helt alene, uten hverken kjæreste eller bestevenn. Skulle ønske jeg bare kunne beholde begge, men det er jo ikke realistisk, dessverre😞 Hva hadde du gjort om du var i samme situasjon? Har du noen hjelpsomme råd til meg? Vil høre deres tanker! Har ikke noe særlig erfaring med dette fra før. Hilsen jente, 20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte du var ung. Ingenting galt med det. Ja, det kommer til å bli slutt med kjæresten. Venner har du livet ut.

Anonymkode: 488d3...498

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vent litt nå, "bestevenn" som du har hatt god kontakt med de siste månedene? Jeg tenker det høres da fryktelig tidlig ut å kalle noen bestevenn, eller god venn for den del. Det er jo fortsatt et nytt bekjentskap. Skjønner godt kjærestens skepsis i så fall. Noe annet med en venn man har hatt i flere år.

Anonymkode: b86e4...4f6

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har hatt god kontakt de siste månedene? Altså, er dette et ferskt vennskap. Skjønnet ikke at det vennskapet er så vanskelig å droppe. 

Anonymkode: 37624...91c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er dette et så stort rødt flagg at jeg hadde faktisk heller vurdert å droppe kjæresten.

Denne type absurde sjalusi er ikke kompstibelt med en voksenforhold.

Anonymkode: b8a5d...cb9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Banankaka04 skrev (6 minutter siden):

den nye kjæresten ikke ønsker dette og blir både såret, sjalu og usikker selv om det kun er vennskapelig)?

Er du sikker på at en sjalu og usikker kjæreste er det du ønsker deg? Hva blir det neste? At du må bytte jobb fordi kjæresten er sjalu på en mannlig kollega? At du må handle i en annen butikk fordi den som ekspederer deg er hyggelig og smiler til deg?

I min verden er hans oppførsel et rødt flagg!

• Liker 2
Skrevet

Skulle inn å si at kjærester kommer og går, venner består.

Så leste jeg hele.

Har selv mannlige venner.

Men det er VENNER.

En mann du har niteksta med de siste mnd, er ikke bestevennen din...

Det er en som lever i håpet.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Banankaka04 skrev (11 minutter siden):

Hva tenker du? Er det riktig å kutte kontakt med mannlig bestevenn som du har hatt god kontakt med de siste månedene og sender jevnlige og lange meldinger til fordi den nye kjæresten ikke ønsker dette og blir både såret, sjalu og usikker selv om det kun er vennskapelig)? Har virkelig ikke lyst til å miste kjæresten, men vil ikke miste bestevennen heller, så dette er et tøft valg for meg og det kommer til å føles vondt og feil uansett hva valget blir, og er redd for å angre om jeg kutter kontakten med bestevennen og det blir slutt med kjæresten. Da står jeg der helt alene, uten hverken kjæreste eller bestevenn. Skulle ønske jeg bare kunne beholde begge, men det er jo ikke realistisk, dessverre😞 Hva hadde du gjort om du var i samme situasjon? Har du noen hjelpsomme råd til meg? Vil høre deres tanker! Har ikke noe særlig erfaring med dette fra før. Hilsen jente, 20

En kjæreste som vil deg godt ber deg ikke å kutte ut vennerelasjoner. Ikke om de er platoniske ihvertfall...
Er ingen som får lov til å bestemme hvem jeg kan være venner med og ikke. Det vil jeg bestemme selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent igjen, er denne "bestevennen" tilfeldigvis ekskjæresten som du har skrevet om tidligere, hvor dere holdt på litt etter bruddet..?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vent igjen, er denne "bestevennen" tilfeldigvis ekskjæresten som du har skrevet om tidligere, hvor dere holdt på litt etter bruddet..?

Ekskjæresten er han jeg er sammen med igjen nå……

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på at en sjalu og usikker kjæreste er det du ønsker deg? Hva blir det neste? At du må bytte jobb fordi kjæresten er sjalu på en mannlig kollega? At du må handle i en annen butikk fordi den som ekspederer deg er hyggelig og smiler til deg?

I min verden er hans oppførsel et rødt flagg!

I min verden så er det et rødt flagg hvis kjæresten min får seg en bestevenn av motsatt kjønn, og syns det er vanskelig å velge mellom oss.  Hadde vært helt annerledes hvis det hadde vært snakk om en venn hun hadde hatt i flere år. 

Anonymkode: 37624...91c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten sendte lange meldinger med en ny venninne. Og jeg er rundt 40 liksom. Men det er fordi jeg vet at vennskap mellom ulike kjønn sjeldent funker uten at noen får følelser/har lyst på den andre. Og menn blir så og si aldri VENN med ei dame uten å ha baktanker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mellom bestevenninne og kjæreste vil jeg alltid velge venninna. 

Anonymkode: a9c8b...752

AnonymBruker
Skrevet
Banankaka04 skrev (6 minutter siden):

Ekskjæresten er han jeg er sammen med igjen nå……

Så dere var kjærester, det ble slutt, nå prøver dere på nytt? Og i mellomtiden har du fått deg en ny mannlig venn?

Jeg tenker at det da er mer forståelig at han er skeptisk. Hvorfor har du fått denne vennen akkurat når det ble slutt.

Dere har nok i bagasjen som dere skal komme dere gjennom for å få dette forholdet til å fungere. Dere trenger ikke mer "støy". Usikkerhet rundt hva denne nye vennen vil med deg er slikt støy.

Dessverre tenker jeg at forholdet nok ikke kommer til å vare uansett, dere er unge og har gjort det slutt før. Men om du virkelig vil gi det en sjanse må du nok ta avstand fra din nye venn.

Anonymkode: 22227...c0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Banankaka04 skrev (29 minutter siden):

Den bestevennen vil ha deg. Derfor reagerer typen.

Anonymkode: 0312b...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mellom bestevenninne og kjæreste vil jeg alltid velge venninna. 

Men dette er en mannlig venn av en kvinnelig kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men dette er en mannlig venn av en kvinnelig kjæreste.

Du har rett. Eksen som er sjalu på en ny mannlig venn. Da bør ts dumpe denne «vennen». 

AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (39 minutter siden):

Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten sendte lange meldinger med en ny venninne. Og jeg er rundt 40 liksom. Men det er fordi jeg vet at vennskap mellom ulike kjønn sjeldent funker uten at noen får følelser/har lyst på den andre. Og menn blir så og si aldri VENN med ei dame uten å ha baktanker. 

All verden. Jeg har mange kvinner som venner helt uten vikarierende motiv. Kanskje de har (spøk).

AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (42 minutter siden):

Hverken jeg eller kjæresten hadde godtatt det heller (fra noen av oss altså, med "ny" venn av motsatt kjønn som ikke var skjeiv). 

Vi er i midten av 40'erne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er folk virkelig så usikre i sin relasjon? Da er det ikke mye byggverk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...