Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksmannen skilte oss for en tid siden. Vi hadde vært sammen i nesten 15 år, og hadde barn sammen. I ettertid har jeg vært singel, har ikke funnet noen jeg så noe langvarig i. Mens eksen min har hatt flere forhold, men de varer ikke så lenge. Sånn 1-2 år kanskje. Er det ofte slik at hvis man har barn så prøver man ofte mer for å holde familien samlet? Mens når man ikke har felles barn og ikke er en familie, så er terskelen for å slå opp større? Dette skremmer meg litt fordi det var jo ting ved eksen som jeg ikke likte, men jeg tenke aldri å dumpe han for det. Men hvis det bare er en kjæreste, og ikke far til barna, er redd jeg aldri kommer til å finne noen fordi jeg ender opp så kresen. Jeg ser jo det på eksen også med de kortvarige forholdene.

Anonymkode: 448cb...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker,men det jeg vet er at mange forhold ikke tåler småbarns perioden. Tenker da på lite søvn,lite mat og alt som hører til med det å ha baby over lenger tid. Selv om man i utgangspunktet var glad i hverandre, så kan det også tære på forholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok mange holder ut lenger på grunn av barna, men samtidig hvis man treffer den rette så holder man nok sammen uansett, barn eller ikke 

Anonymkode: cce28...88c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lett dumpa mannen hvis vi ikke hadde barn sammen, men barnet fortjener at vi prøver å fikse det som ikke fungerer. 

Anonymkode: 8a436...1fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare nei. For guds skyld ikke hold sammen for barna. Det er de som lider.

Anonymkode: fe4c4...cac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen ganger lider de mere av at man går fra hverandre, det vet jeg dessverre.... 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nok blitt skilt ved noen av våre samlivskriser dersom vi ikke hadde barn sammen. At vi hadde det ga oss motivasjon til å jobbe oss gjennom tingene, som ikke hadde vært der uten barna. 

Samme med mine foreldre egentlig. De også jobbet seg gjennom en veldig krise fordi de hadde barn sammen. Det var til forbilde for oss da vi var i samme situasjon, for de klarte det, og har videre hatt et kjærlig forhold. Det har vi også etter å ha jobbet oss gjennom våre kriser. Ene like stor som mine foreldre gikk gjennom. 

Jeg tror ikke alle jobber seg gjennom kriser bare fordi de har barn. Har sett par gi opp på grunn egentlig relativt små problemer, selv om de hadde barn. Tror holdninger og verdier er svært avgjørende for slikt, og antagelig hvilke forbilder man har, og hvor ærlige de har vært. Ikke sikkert jeg hadde hatt motivasjon til å jobbe gjennom våre kriser uten å vite at det er mulig, selv når fryktelig vanskelig, om ikke mine foreldre var ærlige rundt sin krise, men skjulte for oss barna at noen ganger er det å holde sammen et tøft valg, og hard innsats. 

Anonymkode: f514d...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Små gryter har også ører. Ikke tro at man klarer å skjerme barna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger lider de mere av at man går fra hverandre, det vet jeg dessverre.... 

Ja, og noen lider MYE hvis foreldrene holder sammen. 

Anonymkode: faafe...116

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og eksmannen skilte oss for en tid siden. Vi hadde vært sammen i nesten 15 år, og hadde barn sammen. I ettertid har jeg vært singel, har ikke funnet noen jeg så noe langvarig i. Mens eksen min har hatt flere forhold, men de varer ikke så lenge. Sånn 1-2 år kanskje. Er det ofte slik at hvis man har barn så prøver man ofte mer for å holde familien samlet? Mens når man ikke har felles barn og ikke er en familie, så er terskelen for å slå opp større? Dette skremmer meg litt fordi det var jo ting ved eksen som jeg ikke likte, men jeg tenke aldri å dumpe han for det. Men hvis det bare er en kjæreste, og ikke far til barna, er redd jeg aldri kommer til å finne noen fordi jeg ender opp så kresen. Jeg ser jo det på eksen også med de kortvarige forholdene.

Anonymkode: 448cb...968

Med barn tvinger man seg til å lide seg igjennom dag ut og dag inn med person(er) man ikke vil ha noe med å gjøre, ja. Gjerne i flere tiår også. 

Gratulerer med skilsmissen! Ikke bruk ett sekund på å angre.

Anonymkode: 3dfb3...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde definitivt vært skilt for lenge siden, men holdt sammen alt for lenge både pga barna men også fordi vi hadde vært sammen siden jeg var 15 og jeg var livredd for å bli alene.

Men da jeg ble 40, var jeg mer selvsikker og økonomisk uavhengig. Da turte jeg å gå ut av forholdet og barna var også på vei ut.

Har også de samme tankene som deg nå etter skilsmissen. Er det vits i å gå inn i noe hvis det er ikke noe som holder oss sammen annet enn kjærlighet ? Da må det være noe vi kan skape sammen, men ikke få barn (såkalt kjærlighetsbarn) og som virkelig holder oss sammen. Og så er det viktig at vi velger hverandre hver dag. 

Anonymkode: 23c35...697

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk vel på grunn av barnet, ettersom jeg hadde det så dårlig at jeg ble en dårlig mamma som gråt så mye at jeg hadde utslett rundt øynene, i tillegg til at jeg ikke ville at barnet skulle vokse opp med en pappa som konstant ropte og kjeftet, hadde aggressive utbrudd der han kunne finne på å kaste middagen han sto og laget i søpla, og rømte og satt på trappen og furta. 

Jeg er 100 % sikker på at barnet vårt har det bedre nå. 

Anonymkode: 5fa81...bb9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn gjør at man biter tennene sammen og holder ut ubehag. Samtidig er barn en stor oppgave som kan gi mer ubehag i relasjonen.

Jeg tror kanskje at du overser at mennesket vi møter tidlig i 20-årene og etablerer oss og får barn med er en annen kontekst enn mennesker vi møter som nyskilt 50-åring. Man er i en annen situasjon.

Anonymkode: fcaa9...c3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Riktig!👏🏻 Men folk skjønner ikke dette. 

Anonymkode: ebcaa...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...