AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Matchet med en som bor i Sverige.En mann med kanskje afrikansk bakgrunn. Ikke kjempe kjekk, men helt vanlig mann på min egen alder. Står at han bor i Sverige, men han snakker engelsk. Hva kan være grunnen til at han vil chatte med noen som bor et par tusen km unna? Anonymkode: 359f1...fd7
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Han bor ikke i Sverige. Han bor i et land på vestkysten av Afrika, mest sannsynlig. Er en EKSTREMT vanlig svindel. Er enkelt å spoofe plasseringa i apper og datingsider. Er så røde flagg at det er skummelt. Andrea ble lurt på Tinder: - Jeg stusset veldig på én ting Beth (53) trodde hun fant kjærligheten på Tinder - ble offer for svindel Romantikksvindel og nettdatingsvindel Fortsett å ta opp tiden til vedkommende, Men tror at du snart får spørsmål om penger på ett eller annet vis. Anonymkode: 85f98...4f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bor ikke i Sverige. Han bor i et land på vestkysten av Afrika, mest sannsynlig. Er en EKSTREMT vanlig svindel. Er enkelt å spoofe plasseringa i apper og datingsider. Er så røde flagg at det er skummelt. Andrea ble lurt på Tinder: - Jeg stusset veldig på én ting Beth (53) trodde hun fant kjærligheten på Tinder - ble offer for svindel Romantikksvindel og nettdatingsvindel Fortsett å ta opp tiden til vedkommende, Men tror at du snart får spørsmål om penger på ett eller annet vis. Anonymkode: 85f98...4f1 Det trenger ikke være det, man sannsynligheten er så stor at du bør være ekstremt forsiktig. Er det en svindler så kommer han nå til å bruke god tid på å bli kjent med deg og når han er helt sikker på at du er 100% med så begynner han å be om penger. Mine råd i prioritert rekkefølge. 1. Avslutt med en gang. 2. Hvis du ikke avslutter så må du avslutte med en gang pengeforespørslene kommer og ikke la empati og kjærlighet gjøre deg blind. Anonymkode: edba3...847
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Ta gjerne et bildesøk på nett av profilbildene han bruker. Du vil mest sannsynlig finne de på profiler eller nettsteder med andre navn. Anonymkode: edba3...847
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Dette er mest sannsynlig scame , først blir det love bombing og etterpå spørsmål om å låne penger. Anonymkode: e4a42...b1a
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Vel, hadde aldri sendt penger, så tapt sak å chatte med meg. Anonymkode: 359f1...fd7
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, hadde aldri sendt penger, så tapt sak å chatte med meg. Anonymkode: 359f1...fd7 det svaret har kommet fra mange som faktisk har blitt lurt i ettertid. Så ikke lurt å være bråkjekk. Dem er mestere i manipulering. Dem kan bruke god tid på å få det til å falle så mye for dem at du hadde solgt begge nyrene for dem. Da først kommer spørsmålene om penger. Og når man ser alle som klager over den forferdelige eksen sin så er folk alt for lettlurte og dem lar seg lure. Anonymkode: 85f98...4f1 3
kommodevaran Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Jeg var så overrasket over alle likes jeg fikk fra menn flere tusen kilometer unna, at jeg valgte å matche med noen av dem bare for å få svar på hva de egentlig mente med dette. De fleste svarte at de bare hadde lyst til å snakke med folk fra hele verden for moro skyld, noen sa det var fordi de ønsket å øve på engelsken sin, og så var det et par stykker som påstod at de var klare for å flytte til hvor som helst i verden om de møtte kjærligheten, så avstand spilte ingen rolle. Kan selvfølgelig ikke vite om de snakket sant, for det er grenser for hvor mye tid jeg gidder å legge i samtaler med tilfeldige mennesker som jeg vet at jeg ikke har en fremtid med, men det var nå i hvert fall disse svarene jeg fikk.
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Hvorfor vil DU chatte med noen tusen kilometer unna? 🤔 Anonymkode: f0d53...0b3
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil DU chatte med noen tusen kilometer unna? 🤔 Anonymkode: f0d53...0b3 Finner vel ingen som er interessant i nærheten I guess. Anonymkode: 359f1...fd7
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 19.44): Vel, hadde aldri sendt penger, så tapt sak å chatte med meg. Anonymkode: 359f1...fd7 Her tar du feil. Slike samtaler brukes for å lure frem opplysninger om deg, og til å trene ai og svindle både deg og andre. Har de nok opplysninger om deg kan feks dette brukes i deepfake teknologi hvor de gir seg ut for å være deg. Det er ingen grunn til å fortsette slike samtaler, og veldig mange grunner til å slette og blokkere, med en gang det er noe muffens. Anonymkode: bb1dc...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå