Gå til innhold

Langvarig betennelse i akilles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt i over 2 år med dette problemet. Det tok meg 1,5 år å søke behandling hos fysioterapeut da jeg trodde jeg kunne hvile problemet bort.

Nå har jeg gått til behandling i over et halvt år, med både gjentatte trykkbølgebehandlinger og drøssevis at øvelser, tåhev, hopp etc. Det skal sies at det er blitt en god del bedre enn det var i starten, men blir liksom aldri kvitt problemet.

Det har en tendens til å blusse opp når jeg begynner å løpe. Greia er at jeg nå skal gjøre øvelser til jeg blir kvitt symptomene helt. Før den tid kan jeg ikke løpe. Og jeg har denne sårheten når jeg tar på som aldri forsvinner.

Fysioen min sier at man SKAL bli kvitt det. Jeg syns trykkbølgebehandling har gitt mest effekt, for etter sist runde med det har det blitt litt verre. Øvelsene jeg gjør føler jeg av og til virker mot sin hensikt.

Jeg er konstant sår på innsiden (kun når jeg tar på) av akilles. Noen ganger kjenner jeg en plutselig smerte/verk i hvile som varer i noen sekunder. Virker ikke som alskens trykkbølge ikke fikser problemet.

Skal egentlig gjøre øvelsene hver dag, men det er kanskje lurt å ta hviledager når man kjenner smerte? Vet at fysioen min vet dette best, men fint om noen kan veksle erfaringer her også så jeg kan få flere innfallsvinkler. 

Hvor langt skal det gå før man vurderer kirurgi?

Anonymkode: fc4c8...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...