AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Ser ut som det går den veien for meg, orker ikke dette mer, kniping og øvelser funker ikke. Men er det verdt det? Får man bedre livskvalitet etterpå? lekker man fortsatt? føles det ut som ting skal ramle ut fortsatt? Følelsen av å få tømt blæra ordentlig? Følelsen av å få tømt tarmen? Hvor vondt er det i ettertid? og hvor aktiv kan man være i starten? vet at jeg får svar på mye hos min gyn. Men ønsker personlige erfaringer Anonymkode: 0a999...a28
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Jeg har operert 2 ganger, første gang ble blæra heist opp og oversiden av skjeden sydd noe. Tok ikke nok hensyn de første ukene, hadde bl.a samleie for tidlig, så jeg fikk de samme plagene på ny. Plagene var tyngdefølelse av at blæra og skjedeveggen "skled nedover", vansker med å tømme tarmen, følelse av å være for vid. Har aldri hatt noe inkontinens. Ved operasjon nr 2 ble blæra forankret bedre, skjeden ble sydd og strammet både fremme og bak, og perineum (mellomkjøttet) ble sydd og forlenget slik at skjedeåpningen ble mindre. Har vært veldig fornøyd etterpå. Har et aktivt sexliv som er veldig bra, skjeden er strammere og har fått tilbake "riktig" fasong. Noe smerter de første par ukene, men fikk godt med smertestillende. Ventet 8 uker + med både styrketrening og samleie, det må man. K 50 Anonymkode: a53fa...872 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå