Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har etter lang tid venting fått oss valp. Dette byr på egne utfordringer, men bringer for det meste mye glede til livet. Det tok fram til et par dager siden å slippe å måtte ut med valpen på natten, og jeg er fortsatt ganske utslitt fra dette. Det er også ganske slitsomt å ha valp i hus generelt. 

Han er sur og oppfører seg kald mot meg de siste par dagene fordi jeg ikke har hatt overskudd til samleie de siste par ukene. Det hjelper meg ikke at hver gang han forsøker å ta initiativ til noe så holder vi på med noe annet (mat/rydding/etc). Det er sjeldent jeg får en klem eller et kyss uten at han ønsker at det skal føre til noe mer. Når jeg gir ham en klem eller et kyss så virker han svært lite interessert…

I dag har han ikke sagt mer enn 10 ord til meg, og jeg har forsøkt å la han være i fred for det er normalt det han ønsker når han er i dårlig humør. 

Så: Overreagerer jeg når jeg synes han oppfører seg barnslig og ganske stygt mot meg når han ikke får det som han vil? 

Til info: Jeg er kronisk syk og sliter med utmattelse og mye smerter. han er sykmeldt etter operasjon en liten stund til, men fullt mobil.

Anonymkode: b8147...29b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du?

Anonymkode: 68e74...84f

AnonymBruker
Skrevet

Si det til han: kjenner på meg at noe ikke er helt som det skal mellom oss. Kanskje har det med valpetiden å gjøre? Er jo ganske slitsomt. Hva tenker du? 

Så ser du hva han svarer. Om han ikke svarer så er han uhyre barnslig. Om han sier at han ikke merker noe så ville jeg ha sagt "hmm, så rart da.. vi snakker jo ikke sammen. Jeg hadde satt pris på om vi kunne komme til bunns i hvordan vi kan løse dette på en bedre måte. Hva trenger du nå? 

Eller om han faktisk er en av de mennene som klarer å svare ordentlig så løser dere nok dette ganske kjapt.

Om det bare er sex han savner - blir du feks i humør til det om han masserer deg eller lignende først? Om du får slappe av og han jobber litt for deg? Jeg kommer alltid i humør av dette. Mulig det kan være fint å kose seg litt sammen selv om man er sliten. 

Mvh Kvinne, 30 år, trebarnsmor, valpemor, gift, 100% i jobb, konstant sliten. Liker å være nær mannen min 2-3 ganger i uka for å være knyttet til hverandre oppi alt stress i livet. Massasje, kyssing, flørting etc fører jo veldig ofte til sex. Og det trenger ikke å vare i en time med masse eksperimenter. 

Anonymkode: 9f578...992

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er min erfaring gjennom flere samliv at en hund forandrer dynamikken i forholdet slik at mannen ikke lenger får det han trenger. Barn er viktig, her har mannen høy toleranse, men å miste intimiteten og samholdet i forholdet for en hund er ikke verd det for han. Han føler at han er mindre verd enn hunden. 
Han trodde alt skulle bli bedre når hunden kom... 

Anonymkode: 97932...ecf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du skaffet hvalp når helsa er så dårlig? Er det ikke bedre å spare kreftene til tilnærmet normalt dagligliv for å minimere utmatting?  Ikke få barn med denne mannen i alle fall. Hvis han må ha regelmessig sex for ikke å surne, kan det bli mye pliktsex i dette samlivet.

Anonymkode: fb0d2...f1c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker dere sammen? Jeg selv er kronisk syke og vi fikk valp for 2 år siden.( Vi har 2 barn å).nei der ble ikke mye sex...men hvordan hab oppfører seg er ikke bra.

At han bare tar for deg for p starte sex er ikke bra. Der Kreves mer...og du kan si til han at et gubbe som er sur og lei..og ikke tar vare på kona si...blir det ikke sex 

• Liker 2
Skrevet

Valp er jo ikke så slitsomt, og om du bare har sluttet med sex skjønner jeg han er misfornøyd. 
For mange menn, inkludert meg selv, er regelmessig sex nødvendig for eget velvære. Oppførselen hans er derfor trolig ikke en «planlagt psykologisk hevn», men en naturlig konsekvens av sexmangel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha

Ingen mann hadde turt klage her.

De vet de ryker før hundene. 😄

Anonymkode: 21aad...106

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke noe problem å stoppe rydding for sex. I'm just saying...

Anonymkode: ba4ec...e3e

• Liker 1
Skrevet

😂😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 17.13):

Jeg og samboer har etter lang tid venting fått oss valp

Hva er lang tids venting for dagens uge? En uke? En måned? Hadde dere ingen planer? Har dere ikke gjort noe research? Hvorfor akkurat nå, med så dårlig timing? Kanskje oppdretter kan ta tilbake valpen igjen til dere kommer dere overnpå igjen?

Anonymkode: a0505...64f

Skrevet

ikke få barn med ham...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor har du skaffet hvalp når helsa er så dårlig? Er det ikke bedre å spare kreftene til tilnærmet normalt dagligliv for å minimere utmatting?  Ikke få barn med denne mannen i alle fall. Hvis han må ha regelmessig sex for ikke å surne, kan det bli mye pliktsex i dette samlivet.

Anonymkode: fb0d2...f1c

Valp når helsa er dårlig kan på sikt gjøre underverker. Man skal ikke undervurdere effekten en hund kan ha på helsa. Det hjalp meg veldig. Er nå alene med hund og barn (ble ikke alene som følge av anskaffelse av hund), og det gir så mye selv om helsa er dårlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn som skal presse og furte seg til sex er ikke bra mennesker! Barnslig, egoistiske og uempatiske er hva de er!

Anonymkode: 55eb0...c2a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Luringa skrev (41 minutter siden):

Valp når helsa er dårlig kan på sikt gjøre underverker. Man skal ikke undervurdere effekten en hund kan ha på helsa. Det hjalp meg veldig. Er nå alene med hund og barn (ble ikke alene som følge av anskaffelse av hund), og det gir så mye selv om helsa er dårlig.

Samme tenkte jeg. Hvis ts blir mye isolert pga sykdom så er det mye selskap i en hund pluss at man har faktisk ansvar for et levende vesen som krever å bli luftet og ergo blir man selv "tvunget" ut i frisk luft og litt bevegelse. 

Er selv ufør pga kronisk sykdom og det hender at jeg passer hunden til datteren min når hun er bortreist. Ja, det er slitsomt, men det gjør jeg også godt. Det er en sånn liten tass da på sikkert 5kg eller noe sånt. Hadde vært litt annerledes dersom det var en trekkhund som krevde 3-4timers løpetur hver dag. (Jeg løper ikke de siste 10 meterene til bussen uten å se ut som Phoebe i Friends engang så hadde vært uaktuelt 😅😅)

Anonymkode: ac262...8a2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De som tvangsintroduserer en hund i et forhold risikerer forholdet. En hund tar over livet til folk. Dersom man allerede sliter med noe, vil en hund fullstendig rasere restene. 

Anonymkode: 3c7af...65f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell han at du ikke får lyst på smågutter som furter pga sex så det er null sex så lenge denne barnslige furtingen pågår. 

Anonymkode: bd8b4...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...