AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Da jeg var 37, var jeg i et selskap. Helt ut av det blå, sier en eldre (75 år ca) dame: Ja, "Tone" (meg), nå er det femten år siden vi møttes første gang, og jeg ser jo godt at du har forandret deg. Mens du, "Nina" (ei venninne som sto ved siden av meg) har ikke blitt en dag eldre! Jeg ble så flau at jeg ikke visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Og det hjalp ikke på saken at jeg var hodestups forelsket i en seks år yngre mann. Og at jeg faktisk hadde fått akkurat de samme ordene servert noen år tidligere (men da sagt av en annen person og med en annen venninne ved siden av meg). Nå har det gått mange år, men av og til tenker jeg fremdeles på disse situasjonene. Hvorfor blir vi så flaue av at ansikt (og kropp) endrer seg? Det ligger i hvert fall dypt forankret i meg å bli nesten uvel av sånne replikker. Flere som har opplevd det samme? Anonymkode: 342b7...dfc
Thyra Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Eldre mennesker har ofte mindre folter, sier ting rett ut. Men det er jo ikke noe rart at man forandrer seg på 15 år! 5
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Thyra skrev (16 minutter siden): Eldre mennesker har ofte mindre folter, sier ting rett ut. Men det er jo ikke noe rart at man forandrer seg på 15 år! 😄 - ja ikke sant! Til begge deler 🌻 Ts Anonymkode: 342b7...dfc
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Dette er jo frekt. Svare med samme mynt? «Vel…du ser ut som en fordervet rosin, du» 😁 Anonymkode: 50a6f...591 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Man kan være fornøyd med seg selv og ha aksept for å bli eldre, og samtidig reagere på kommentarer som det der. Og det behøver ikke å ha noe med alderdom å gjøre. Jeg har vært borti ganske unge mennesker som har kommet med samme type utsagn. Jeg har god selvtillit men kommentarer rettet mot utseende gjør noe med en. Jeg har møtt opp nyfrisert på jobb hvor jeg har følt meg ordentlig frisk og fin og fått kommentar om at i dag så jeg virkelig sliten ut. Klart det gjør noe med en Anonymkode: bec99...b60 5
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er jo frekt. Svare med samme mynt? «Vel…du ser ut som en fordervet rosin, du» 😁 Anonymkode: 50a6f...591 😂 Ts Anonymkode: 342b7...dfc
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man kan være fornøyd med seg selv og ha aksept for å bli eldre, og samtidig reagere på kommentarer som det der. Og det behøver ikke å ha noe med alderdom å gjøre. Jeg har vært borti ganske unge mennesker som har kommet med samme type utsagn. Jeg har god selvtillit men kommentarer rettet mot utseende gjør noe med en. Jeg har møtt opp nyfrisert på jobb hvor jeg har følt meg ordentlig frisk og fin og fått kommentar om at i dag så jeg virkelig sliten ut. Klart det gjør noe med en Anonymkode: bec99...b60 Ikke sant... 🤗 💚 Ts Anonymkode: 342b7...dfc
mimifin72 Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Jeg er så glad at jeg har forandret meg såpass mye at ingen av de gamle klassekameratene eller lærerne kjenner meg igjen når jeg reiser til hjembyen😆😆😆 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august mimifin72 skrev (3 minutter siden): Jeg er så glad at jeg har forandret meg såpass mye at ingen av de gamle klassekameratene eller lærerne kjenner meg igjen når jeg reiser til hjembyen😆😆😆 Fantastisk! 😄 Dette har jeg ikke tenkt på før. Kanskje ingen kjenner meg igjen heller (en befriende tanke) Ts Anonymkode: 342b7...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august "og du har fortsatt ikke sosial intelligens ser jeg!" skulle du svart.. Anonymkode: 1672c...597 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "og du har fortsatt ikke sosial intelligens ser jeg!" skulle du svart.. Anonymkode: 1672c...597 😅 👍 ! Ts Anonymkode: 342b7...dfc
AnonymBruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 16.55): Dette er jo frekt. Svare med samme mynt? «Vel…du ser ut som en fordervet rosin, du» 😁 Anonymkode: 50a6f...591 Det er jo bare frekt hvis man ser på aldring som noe negativt, Anonymkode: 11910...7ec 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå