Gå til innhold

Passer en hund.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt, men det sies jo at hunden er menneskenes beste venn og at de kan hjelpe mot ensomhet osv. Er kanskje noe galt med meg, men jeg føler faktisk på at jeg er enda mer ensom med hund ? Føler meg fullstendig låst og nærmest «kvalt»😅 Kan ikke en gang gå på do alene.  Teller ned dager til eieren kommer hjem for å si det sånn. 

Anonymkode: 0e405...506

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er du bare ikke et hundemenneske. Er forskjeller på sånt vettu

Anonymkode: e9a9c...aff

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i HELVETE sa du ja til dette!!!!!!!!!

Du er jo helt fullstendig fjern. 
Stakkars hund💜

Anonymkode: c9526...52c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå pleier ikke jeg å ha med hunden på do akkurat, men hunder er ikke for alle og det er ok. For meg hadde et liv uten hund vært utrolig tomt og kjipt, mens jeg kjenner andre som ikke har hund og som syns hunder er en byrde. Da vet du det, og sier nei til å passe neste gang 🤷‍♀️

Anonymkode: 19d4e...e26

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hunder. Når det ikke er din hund blir det annerledes om det hadde vært din hund. 

Anonymkode: 6d41e...730

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Stakkars hund💜

Hvordan er det synd i hunden tenker du? Jeg behandler den selvfølgelig som han fortjener å bli behandlet, med kjærlighet og omsorg! Er jo ikke hunden sin feil at jeg sa ja til å passe . Hvem tror du at jeg er egentlig? Den får 1-2 times tur for dagen, snusetrening og aktivisering. Den får kjærlighet og mat. Jeg er utslitt ja, og skal aldri ha hund, men jeg tar jo ansvaret mitt alvorlig når jeg passer den. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det synd i hunden tenker du? Jeg behandler den selvfølgelig som han fortjener å bli behandlet, med kjærlighet og omsorg! Er jo ikke hunden sin feil at jeg sa ja til å passe . Hvem tror du at jeg er egentlig? Den får 1-2 times tur for dagen, snusetrening og aktivisering. Den får kjærlighet og mat. Jeg er utslitt ja, og skal aldri ha hund, men jeg tar jo ansvaret mitt alvorlig når jeg passer den. 

1 ti 2 timers tur to ganger for dagen skulle det stå. 

Skrevet

Jeg skjønner at det er overveldende. Jeg har det sånn når jeg passer barn, blir helt utslitt etter et par dager av å følge med på de hele tiden. Men foreldrene til barna er jo vant til det og blir mye mindre slitne. 

Tipper det er det samme med hund.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hunder i snart 40 år, og elsket dem alle sammen. Men jeg får jo ikke akkurat samme følelsen for andres hunder. Synes sånn sett at det å passe andres hunder kan være slitsomt. Er alltid godt når de blir hentet. Så jeg skjønner hva du mener. Det at man synes det er slitsomt å passe andres hunder er jo ikke det samme som at man ikke tar seg av dem og gir dem det de trenger.

Anonymkode: c0567...e2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg passet en katt i 10 dager og skjønner litt hva du mener med å føle seg låst. Katter er jo veldig mye enklere enn hunder, men jeg følte likevel at jeg måtte gi litt avkall på single-livet mitt. Ville ikke at katten skulle være alene hjemme for mange timer av gangen. 😄

Anonymkode: f7f78...81e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt hunder i snart 40 år, og elsket dem alle sammen. Men jeg får jo ikke akkurat samme følelsen for andres hunder. Synes sånn sett at det å passe andres hunder kan være slitsomt. Er alltid godt når de blir hentet. Så jeg skjønner hva du mener. Det at man synes det er slitsomt å passe andres hunder er jo ikke det samme som at man ikke tar seg av dem og gir dem det de trenger.

Anonymkode: c0567...e2b

Takk , det er nettopp det. Da hadde jeg jo vært en ondskapsfull person om jeg ikke hadde gitt hunden det den trenger når jeg passet den. Og det er jeg ikke! Tror ikke eieren hadde latt den være i mine hender om det var tilfellet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Stakkars hund💜

Og en ting til, hvordan du «snakker» til folk er motbydelig !  Du bare dro konklusjonen ut i fra innlegget mitt som om at jeg mishandlet hunden?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«En studie utført i Danmark fant at hundeeiere, til tross for at de rapporterer om positive effekter som mindre ensomhet og økt fysisk aktivitet, også rapporterer om økt stress og mindre tid til seg selv. Dette kan indikere at fordelene ved å ha hund kanskje ikke alltid overgår ulempene for alle.»

Anonymkode: a5238...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...