AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Hørte på radioen at det hat blitt. Er påkjørsler i rundkjøringen Flere ulykker i rundkjøringer – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio https://share.google/AHAcKGfrtsi0z9V9v Har tenkt litt på dette. En ting jeg har tenkt på et at flere og flere rundkjøringen har nå ofte mye og høy beplantning, slik at en desverre ikke får lest rundkjøringen så godt som en til tider gjorde før Ser der jeg bor er det flere rundkjøringen de har plantet både bjørk og Gran og dermed ser en jo ikke hele trafikk bildet, et sted så har de forhøyet rundkjøringen og så en hekk så en ser ikke hele trafikk bilde da heler. Syns det er rart det ska ikke være busker osv i kryss osv, mens i en rund kjøring så planter de slik at en ikke ser hele en gang Anonymkode: ef668...359
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Tviler på at det er pga. beplantning. Det er pga. folk som «skal bare» sjekke en melding på mobilen… Anonymkode: 9bf80...49a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Folk har for høy fart inn i rundkjøringer, plasserer seg feil, unnlater å gi signal eller bruker signal feil osv Anonymkode: 031bb...63c 6
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Tar seg ikke tid, uoppmerksomme, ego problemer. Anonymkode: 8246f...00f 2
Snublefot62 Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Av alle mulige forklaringer så landet du på… beplantning?? Har du noe spesielt i mot planter?
Einus Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Jeg er på ingen måte uenig med dette med beplantning, Har selv drevet hageservice i mange år og da legger man godt merke til slike ting. Mange steder er det overgrodd, noe som reduserer sikt og mulig forberedelser til innkjøring osv. Men selvsagt, mobilen er en stor stygg ulv her, sammen med signalbruk, høy fart osv. Mange ting som spiller inn her. Kan vel erindre at jeg har kjørt feil selv noen ganger også. Ikke mange som tørr å si det høyt, men det skjer med oss alle av og til...
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august Snublefot62 skrev (1 time siden): Av alle mulige forklaringer så landet du på… beplantning?? Har du noe spesielt i mot planter? Vet det er mange andre grunner og men når det er så gøye trær og busker i en rundkjøring så en ikke ser alle kanter, så kan jo det ha en årsak og. Anonymkode: ef668...359
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Einus skrev (1 time siden): Jeg er på ingen måte uenig med dette med beplantning, Har selv drevet hageservice i mange år og da legger man godt merke til slike ting. Mange steder er det overgrodd, noe som reduserer sikt og mulig forberedelser til innkjøring osv. Men selvsagt, mobilen er en stor stygg ulv her, sammen med signalbruk, høy fart osv. Mange ting som spiller inn her. Kan vel erindre at jeg har kjørt feil selv noen ganger også. Ikke mange som tørr å si det høyt, men det skjer med oss alle av og til... For ser i de få rundkjøringen vi har så er det så store trær, eller busker som gjør at en ikke i det hele tatt ser signalene folk gir. Og en ser heler desverre mange ganger ikke bilen før den er så og si rundt, en ser ikke andre siden av rundkjøringen i det hele tatt pga trær og busker Anonymkode: ef668...359
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Folk blinker i hytt og pine både inn og ut av rundkjøringen. Har ved flere tilfeller blitt forbikjørt inne i rundkjøringen når jeg blinker til venstre, trolig fordi de bak da tror at jeg skal helt rundt. Ser også de som nå tror at de skal blinke seg inn i rundkjøringen når de skal rett frem. Er blitt et merakkels hele opplegget og folk er mer forvirret enn noen gang. Anonymkode: c15c9...ef0
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august Snublefot62 skrev (1 time siden): Av alle mulige forklaringer så landet du på… beplantning?? Har du noe spesielt i mot planter? Hadde alle rundkjøringer vert ubeplantet, eller ikke noe krimskrams av noe slag, hadde det vert en fryd å kjøre rundkjøringer! Anonymkode: 8daa1...43f 1 1
petterm Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august Ser stadig nestenulykker i rundkjøring. Senest denne uka. To parallelle kjørefelt med skilt før rundkjøring som viser at begge felt går gjennom rundkjøringen. Etter rundkjøringen er det fletting til ett felt. Bilen som lå i venstre/innerste felt før og igjennom rundkjøringen vrenger bilen over i høyre felt på vei ut, selv om det allerede er en bil i høyre felt.
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Bluk blinlys! Klikker for meg altså, bare blink! Det er problemet. Anonymkode: 566dd...0ce 1
Slarti Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tviler på at det er pga. beplantning. Det er pga. folk som «skal bare» sjekke en melding på mobilen… Anonymkode: 9bf80...49a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk har for høy fart inn i rundkjøringer, plasserer seg feil, unnlater å gi signal eller bruker signal feil osv Anonymkode: 031bb...63c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tar seg ikke tid, uoppmerksomme, ego problemer. Anonymkode: 8246f...00f Disse 3. Beplantningen har ingenting med problemet å gjøre. Jeg opplever daglig folk som krysser gul eller kvit linje pga mobiltelefonen sin. Eller folk som bruker blinklys ETTER dem har kjørt av veien. Folk er uoppmerksom i trafikken nå. UP burde ha mye mer mobilkontroll. Og burde øke fra 3 til 4 (eller 5) prikker om man blir tatt. Da er det 2 ganger og lappen ryker. Folk har null problemer med å betale 10500 i forelegg så da må det mer prikker til. Har vitnet 2 kollisjoner så langt i år hvor fører av ene bilen var opptatt av mobilen sin.
PITTY Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): For ser i de få rundkjøringen vi har så er det så store trær, eller busker som gjør at en ikke i det hele tatt ser signalene folk gir. Og en ser heler desverre mange ganger ikke bilen før den er så og si rundt, en ser ikke andre siden av rundkjøringen i det hele tatt pga trær og busker Anonymkode: ef668...359 Jeg synes du har et godt poeng. Det utelater selvsagt ikke mangel på kunnskap og opptreden i rundkjøringer. Som også er passe ræva. Men som du sier, du mister noe av det som er viktigst i et trafikkbilde. "Oversikt." Og når det dertil kan være en rundkjøring av en større dimensjon så er hastigheten hos bilførerne desto høyere. Og så kommer de altså frem som troll i eske rundt hjørnet/midten av rundkjøringen. Denne malplasserte beplantningen, spes hvis den er høy, stjeler altså oversikt hos en bilfører som vil inn og forbi vikeplikten sin. Ikke rart hvis det blir nøling fra bilisten sin side. Og hva da med trafikkflyten i ettermiddagsrushet? Det er mye tankeløs virksomhet hos denne myndighet/st.vegvesen, og som i tillegg er de som trer lover og regler nedover hodet på oss. Egen bevisstgjøring og ansvar er mangelvare dessverre. Man ser stadig skilt, eks vikepliktskilt(ekstra viktig) som er skjult av vegetasjon. Og for ikke å snakke om vikelinjene. Det tar ofte lang tid før malingspannet er på plass. Endret 9. august av PITTY
PITTY Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august (endret) petterm skrev (41 minutter siden): Ser stadig nestenulykker i rundkjøring. Senest denne uka. To parallelle kjørefelt med skilt før rundkjøring som viser at begge felt går gjennom rundkjøringen. Etter rundkjøringen er det fletting til ett felt. Bilen som lå i venstre/innerste felt før og igjennom rundkjøringen vrenger bilen over i høyre felt på vei ut, selv om det allerede er en bil i høyre felt. Klassiker. På sin plass med observasjon og en blindsone kontroll. Noe man lærer tidlig i en føreropplæring. Dette er dessverre den rutinen som ofte blir droppet først etter at man sitter med lappen. Mitt inntrykk. Endret 9. august av PITTY 1
petterm Skrevet 9. august #16 Skrevet 9. august PITTY skrev (4 minutter siden): Klassiker. På sin plass med observasjon og en blindsone kontroll. Noe man lærer tidlig i en føreropplæring. Dette er dessverre den rutinen som ofte blir droppet først etter at man sitter med lappen. Mitt inntrykk. Eller rett og slett følge skiltingen og flette etter rundkjøringen.
PITTY Skrevet 9. august #17 Skrevet 9. august petterm skrev (1 time siden): Eller rett og slett følge skiltingen og flette etter rundkjøringen. Og da må man likevel se seg for... 1
Einus Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august petterm skrev (17 timer siden): Eller rett og slett følge skiltingen og flette etter rundkjøringen. Og flette i rundkjøringen ut til tilstøtende vei. Mange blir veldig usikker, men det gir flyt i trafikken.
AnonymBruker Skrevet 12. august #19 Skrevet 12. august Kan det ha sammenheng med at flere blinker mot venstre ved rundkjøring? Sånn har det vært i noen år. Mange glemmer å blinke til høyre eller de blinker for sent. De legger feil også, tror alt er supert fordi de blinker til venstre🥴 Anonymkode: 628a3...69b
AnonymBruker Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august klarer ikke helt å forklare typen, men synes ofte det virker som at det er en spesifikk type som kjører helt feil i rundkjøringer, den type gamle folk med fotformsko og skjorte med korte ermer.. kort hår.. sånne veldige fornuftige folk som er håpløst upraktiske... som er sykt usexy, de pleier å kjøre "feil" i rundkjøringer, fullstendig lykkelig uvitende om at eneste grunnen til at de ikke havner i ulykker er pga andre er superoppmerksomme mot potensielle feil som kan skje i verste fall... av og til havner disse to typene i klinsj med hverandre... hehe Anonymkode: 883f8...18f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå