AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Altså at det kommer fra utenomjordiske vesen. Det er interessant hvordan enkelte vitenskapsfolk (og vanlige folk) blankt avviser det og sier at det er en komet uten at vi har nok informasjon. Jeg leste en norsk artikkel der en forsker mente det var en komet fordi den har hale, men problemet er at halen er foran og ikke bak. Dette er interessant lesing fra Harvard astrofysiker Avi Loeb: https://avi-loeb.medium.com/on-the-uncertain-nature-of-3i-atlas-476865b5c96b "For now, we cannot assess with any confidence whether 3I/ATLAS is a natural dust-rich comet with no gaseous tail on an extremely rare trajectory, or perhaps a technological object on a path that was designed to align with the ecliptic plane of the planets around the Sun. Irrespective, the observed fact is that 3I/ATLAS is passing through the asteroid belt right now as a result of the rare (0.2% probability) alignment of its retrograde path with the ecliptic plane to within 5 degrees. On top of that, the arrival time of 3I/ATLAS along this path is perfectly timed for a close encounter with Mars, Venus and Jupiter (with a 0.0005% probability, as discussed here). This coincidence would allow a mothership to release mini-probes that will reach planets as they move into the mini-probes, taking advantage of the mothership’s retrograde motion. Unfortunately, 3I/ATLAS will hide behind the Sun at its perihelion on October 29, 2025, and so we will not be able to observe whether it releases any mini-probes into Earth’s orbit." Det finnes altså en viss mulighet for at den er teknologisk, selv om det fortsatt er mest sannsynlig at den ikke er det. Det er vel ikke det første besøket vi har hatt fra utenomjordiske vesen uten at det har gjort at livene våre har blitt endret drastisk av den grunn, og de fleste aksepterer ideen om at vi ikke er alene i universet, men problemet for vår del er jo at dersom noen faktisk er i stand til å nå oss så må det bety at de har kommet enormt mye lengre enn oss i utviklingen, og at de sikkert synes vi er tilbakestående små dyr. De hadde jo gjort oss en enorm tjeneste hvis de kom hit og hjalp oss med teknologi etc, og jeg vet ikke hva de skulle ha fått ut av å gjøre det. Anonymkode: 38a32...950 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Synes det er rart at det ikke snakkes mer om dette. Personlig så gåper jeg på at det er en ufo og at de er på vei for å plukke ut lederene våre på denne jorda 😬😂 Anonymkode: f30e5...50f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er rart at det ikke snakkes mer om dette. Personlig så gåper jeg på at det er en ufo og at de er på vei for å plukke ut lederene våre på denne jorda 😬😂 Anonymkode: f30e5...50f *håper Anonymkode: f30e5...50f
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er rart at det ikke snakkes mer om dette. Personlig så gåper jeg på at det er en ufo og at de er på vei for å plukke ut lederene våre på denne jorda 😬😂 Anonymkode: f30e5...50f Tror ikke det er så mange som bryr seg om dette. Tror mange har nok med å leve i sin egen lille boble, og at det kan bli veldig vanskelig for dem hvis den boblen plutselig sprekker. Personlig tror jeg jo at vi allerede har hatt besøk av utenomjordiske flere ganger (spesielt hvis man ser denne videoen og leser om hendelsene mellom 2007 og 2009 så er det ganske overveldende:) Jeg tror dog at eventuelle utenomjordiske som allerede har vært her ikke trenger å bruke den tiden 3I/ATLAS gjør for å komme hit. Men om 3I/ATLAS da eventuelt kommer fra en mindre utviklet sivilisasjon enn de som allerede har vært her (eller om det bare er en rar komet) gjenstår å se. Anonymkode: 38a32...950 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror ikke det er så mange som bryr seg om dette. Tror mange har nok med å leve i sin egen lille boble, og at det kan bli veldig vanskelig for dem hvis den boblen plutselig sprekker. Personlig tror jeg jo at vi allerede har hatt besøk av utenomjordiske flere ganger (spesielt hvis man ser denne videoen og leser om hendelsene mellom 2007 og 2009 så er det ganske overveldende:) Jeg tror dog at eventuelle utenomjordiske som allerede har vært her ikke trenger å bruke den tiden 3I/ATLAS gjør for å komme hit. Men om 3I/ATLAS da eventuelt kommer fra en mindre utviklet sivilisasjon enn de som allerede har vært her (eller om det bare er en rar komet) gjenstår å se. Anonymkode: 38a32...950 Ja tenkte egentlig mer på i forum og i nyhetsbildet. Veldig lite info som kommer frem. Mye i USA da. Ja jeg tror det samme som deg, så er veldig spennende hva det som er på vei nå kan være. Jeg tror veldig på utenomjordisk liv, så jeg synes det er veldig spennende! Anonymkode: f30e5...50f
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 13.14): Altså at det kommer fra utenomjordiske vesen. Det er interessant hvordan enkelte vitenskapsfolk (og vanlige folk) blankt avviser det og sier at det er en komet uten at vi har nok informasjon. Anonymkode: 38a32...950 Grunnen er nok at selv om det er egenskaper ved objektet som avviker fra det forventede så er det likevel utrolig mye mer sannsynlig at det er en komet enn en "teknologisk" gjenstand. Så lenge vi ikke har noe som helst som beviser utenomjordisk liv så blir det litt søkt å tro at det er svaret. AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 23.08): Personlig tror jeg jo at vi allerede har hatt besøk av utenomjordiske flere ganger (spesielt hvis man ser denne videoen og leser om hendelsene mellom 2007 og 2009 så er det ganske overveldende:) Anonymkode: 38a32...950 Den videoen beviser ingen verdens ting. Lysene kan kommer fra fiskebåter, plattformer eller annen maritim aktivitet. Da ville jeg heller sett på videoene som det amerikanske forsvaret har sluppet. De er mer uforklarlige. Anonymkode: c133d...1e3
PKV Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Må nok anta at de fremmede er her, og har vært her veldig lenge. Men måten de reiser mellom stjernene er såpass avansert og hurtig at vår teknologi uansett aldri vil klare å registrere det. De kommer ikke sigende inn i vårt solsystem som en seilskute, hvis noen skulle tro det. Da ville de ikke ha funtes her i vårt solsystem og på jorden, ganske enkelt. Interstellare reiser ville ha blitt for tidkrevende. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august PKV skrev (2 timer siden): Må nok anta at de fremmede er her, og har vært her veldig lenge. Men måten de reiser mellom stjernene er såpass avansert og hurtig at vår teknologi uansett aldri vil klare å registrere det. De kommer ikke sigende inn i vårt solsystem som en seilskute, hvis noen skulle tro det. Da ville de ikke ha funtes her i vårt solsystem og på jorden, ganske enkelt. Interstellare reiser ville ha blitt for tidkrevende. Hvorfor må vi anta at "de" er her? Anonymkode: c133d...1e3 1
PKV Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august Det er nok selve kjernen i Ufospørsmålet. At noen besøker jorden. De legger ikke igjen så veldig mye håndfaste bevis. Men det er selve måten de opererer og går frem på. De slenger ikke i fra seg skrot og forsøpling. De er nok mer opptatt av at vi skal forstå visse spilleregler i universet. Egentlig spilleregler som vi selv har utarbeidet. Religionen ønsker ikke besøk fra rommet, fordi det ødelegger gudstroen. Vitenskapen ønsker heller ikke besøk fra rommet. Fordi da blir de satt på hyllen av noen som vet mer og har så uendelig mer kunnskap. Myndighetene ønsker heller ikke besøk fra rommet. Fordi da er det ingen lengre som hører på de. De fremmede har så mange og mer fornuftige forslag på hvordan vi kan forvalte jorden og vårt samfunn på. Tror ihvertfall ikke millitære stridskrefter ønsker besøk fra rommet. For det første blir de sjokkert over hvor gammeldags jordens teknologi er i forhold til avansert romteknologi. Men for det andre så vil nok de fremmede raskt danne et nytt grunnlag for hvordan verdenssamfunnet skal organisere seg på. Å få bort motsetningene, mistroen, ny form for økonomi og hvordan oppgaven skal løses. Tror du virkelig ikke at jeg ikke har gjennomskuet dette maktsillet her på jorden hvor de store nasjonene jobber så intenst med å hemmeligholde utenomjordisk aktivitet? Jeg har det. Fellesnevneren er atomvåpen og kjernekraft. De fremmede hater nettopp dette så inderlig. Det er atommaktenes store bekymring og direkte redsel. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 9.24): Grunnen er nok at selv om det er egenskaper ved objektet som avviker fra det forventede så er det likevel utrolig mye mer sannsynlig at det er en komet enn en "teknologisk" gjenstand. Så lenge vi ikke har noe som helst som beviser utenomjordisk liv så blir det litt søkt å tro at det er svaret. Den videoen beviser ingen verdens ting. Lysene kan kommer fra fiskebåter, plattformer eller annen maritim aktivitet. Da ville jeg heller sett på videoene som det amerikanske forsvaret har sluppet. De er mer uforklarlige. Anonymkode: c133d...1e3 Så du egentlig hele videoen? Anonymkode: 38a32...950
AnonymBruker Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 22.21): Så du egentlig hele videoen? Anonymkode: 38a32...950 Ja. Det er bare noen sekunders klipp som blir gjentatt. Anonymkode: c133d...1e3
AnonymBruker Skrevet 21. august #12 Skrevet 21. august PKV skrev (På 19.8.2025 den 17.42): Det er nok selve kjernen i Ufospørsmålet. At noen besøker jorden. De legger ikke igjen så veldig mye håndfaste bevis. Men det er selve måten de opererer og går frem på. De slenger ikke i fra seg skrot og forsøpling. De er nok mer opptatt av at vi skal forstå visse spilleregler i universet. Egentlig spilleregler som vi selv har utarbeidet. Religionen ønsker ikke besøk fra rommet, fordi det ødelegger gudstroen. Vitenskapen ønsker heller ikke besøk fra rommet. Fordi da blir de satt på hyllen av noen som vet mer og har så uendelig mer kunnskap. Myndighetene ønsker heller ikke besøk fra rommet. Fordi da er det ingen lengre som hører på de. De fremmede har så mange og mer fornuftige forslag på hvordan vi kan forvalte jorden og vårt samfunn på. Tror ihvertfall ikke millitære stridskrefter ønsker besøk fra rommet. For det første blir de sjokkert over hvor gammeldags jordens teknologi er i forhold til avansert romteknologi. Men for det andre så vil nok de fremmede raskt danne et nytt grunnlag for hvordan verdenssamfunnet skal organisere seg på. Å få bort motsetningene, mistroen, ny form for økonomi og hvordan oppgaven skal løses. Tror du virkelig ikke at jeg ikke har gjennomskuet dette maktsillet her på jorden hvor de store nasjonene jobber så intenst med å hemmeligholde utenomjordisk aktivitet? Jeg har det. Fellesnevneren er atomvåpen og kjernekraft. De fremmede hater nettopp dette så inderlig. Det er atommaktenes store bekymring og direkte redsel. For at vi skal tro på dette så må vi stole på kildene du har. Så hvilke kilder har du som gjør at du tror dette? Anonymkode: c133d...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #13 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 13.14): Det er interessant hvordan enkelte vitenskapsfolk (og vanlige folk) blankt avviser det og sier at det er en komet uten at vi har nok informasjon. Ja, det er interessant, like interessant som andre påstander om samme tema, basert på samme mengden informasjon. Det tar ikke mange setninger etter sitatet over før man kommer med påstander. Da lurer jeg litt på om man tenker over hva man egentlig sier. Det er jo en sammenheng, tross alt. Anonymkode: f8925...aa7
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 10.52): Ja. Det er bare noen sekunders klipp som blir gjentatt. Anonymkode: c133d...1e3 Beklager, jeg la ved feil video. Prøver igjen. Anonymkode: 38a32...950
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august PKV skrev (På 18.8.2025 den 11.06): Må nok anta at de fremmede er her, og har vært her veldig lenge. Men måten de reiser mellom stjernene er såpass avansert og hurtig at vår teknologi uansett aldri vil klare å registrere det. De kommer ikke sigende inn i vårt solsystem som en seilskute, hvis noen skulle tro det. Da ville de ikke ha funtes her i vårt solsystem og på jorden, ganske enkelt. Interstellare reiser ville ha blitt for tidkrevende. Hva i granskauen gjør "de" her på jorden? Hvis de er så avanserte finnes det vel 1000 andre solsystem å besøke fremfor en steinalderkoloni på en planet med nesten bare vann. Anonymkode: 18b93...508
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva i granskauen gjør "de" her på jorden? Hvis de er så avanserte finnes det vel 1000 andre solsystem å besøke fremfor en steinalderkoloni på en planet med nesten bare vann. Anonymkode: 18b93...508 Det er mange ulike meninger omkring dette. En av teoriene som mange gjentar, er at vi mennesker har bidratt med blant annet DNA til sivilisasjoner som ellers ville bli utryddet, og at det nå trappes opp mer og mer UFO-aktivitet mot det som vil ende i åpen kontakt, med hensikt at vi skal få mulighet til å stoppe oss selv fra å utrydde oss selv (slik vi er på vei til nå) som takk for at vi har hjulpet dem. F.eks Bashar snakker om dette blant annet. Det er interessant hvor mange av disse som hevder at de har kontakt med utenomjordiske vesener er enig i at det er et stort skifte akkurat nå, og at åpen kontakt kan skje allerede i 2027. I følge disse er det ikke noe man må velge å tro på eller ikke tro på, da det vil være "self evident soon enough" som Bashar sier. Jeg er inneforstått at dette er ganske far out for de som aldri har hørt dette før, bare så det er sagt. Jeg sier ikke hva jeg tror eller ikke, jeg gjengir bare hva noen sier. Anonymkode: 38a32...950
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er mange ulike meninger omkring dette. En av teoriene som mange gjentar, er at vi mennesker har bidratt med blant annet DNA til sivilisasjoner som ellers ville bli utryddet, og at det nå trappes opp mer og mer UFO-aktivitet mot det som vil ende i åpen kontakt, med hensikt at vi skal få mulighet til å stoppe oss selv fra å utrydde oss selv (slik vi er på vei til nå) som takk for at vi har hjulpet dem. F.eks Bashar snakker om dette blant annet. Det er interessant hvor mange av disse som hevder at de har kontakt med utenomjordiske vesener er enig i at det er et stort skifte akkurat nå, og at åpen kontakt kan skje allerede i 2027. I følge disse er det ikke noe man må velge å tro på eller ikke tro på, da det vil være "self evident soon enough" som Bashar sier. Jeg er inneforstått at dette er ganske far out for de som aldri har hørt dette før, bare så det er sagt. Jeg sier ikke hva jeg tror eller ikke, jeg gjengir bare hva noen sier. Anonymkode: 38a32...950 Det er pussig hvor ofte en avsløring er rett rundt hjørnet. Sånn har det vært i mange år. Store ting som er bare år eller måneder unna kommer til å skje. Det skjer selvfølgelig aldri noe. Anonymkode: c133d...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 12.20): Beklager, jeg la ved feil video. Prøver igjen. Anonymkode: 38a32...950 Den var definitivt med spektakulær. Jeg kan ikke kommentere noe på hva som er filmet eller om det kan være fake. Generelt vil jeg bare si at vi har aldri bevist UFO'er eller noe som helst utenomjordisk liv. Da tenker jeg at det som er filmet er noe forklarlig uten at vi vet hva det er. Vi ønsker jo at det skal være noe spennende, men det kommer i veien for se rasjonelt på det. Anonymkode: c133d...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den var definitivt med spektakulær. Jeg kan ikke kommentere noe på hva som er filmet eller om det kan være fake. Generelt vil jeg bare si at vi har aldri bevist UFO'er eller noe som helst utenomjordisk liv. Da tenker jeg at det som er filmet er noe forklarlig uten at vi vet hva det er. Vi ønsker jo at det skal være noe spennende, men det kommer i veien for se rasjonelt på det. Anonymkode: c133d...1e3 Videoen jeg linket til har blitt undersøkt veldig nøye av ulike eksperter, og det er konkludert med at det ikke er fake. Det er heller ingen som har klart å debunke denne videoen. Jeg har mange ganger lurt på hva som er et godt nok bevis, hvis en video eller et bilde av en UFO som ikke man har klart å finne noen annen forklaring på, ikke er godt nok som bevis. Det er mye som skjer i USA akkurat nå med at en del mener at det finnes bevis som har blitt gjemt unna. Skal vel være noe høringer i september mener jeg på. Anonymkode: 38a32...950
AnonymBruker Skrevet 25. august #20 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Videoen jeg linket til har blitt undersøkt veldig nøye av ulike eksperter, og det er konkludert med at det ikke er fake. Det er heller ingen som har klart å debunke denne videoen. Jeg har mange ganger lurt på hva som er et godt nok bevis, hvis en video eller et bilde av en UFO som ikke man har klart å finne noen annen forklaring på, ikke er godt nok som bevis. Det er mye som skjer i USA akkurat nå med at en del mener at det finnes bevis som har blitt gjemt unna. Skal vel være noe høringer i september mener jeg på. Anonymkode: 38a32...950 Det er helt greit den ikke er avslørt, men betyr det da at den mest fantastiske løsningen er riktig? Er det ikke mer sannsynlig at det som er filmet er noe jordisk enn at det er noe som aldri er bevist? Anonymkode: c133d...1e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå