Gå til innhold

Det er jo ingen fordeler med tre barn…?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller bortsett fra at man elsker de over alt på jord og alt det. Men tre barn er for mye kjenner jeg. Selv om de begynner å bli store. Er mye oppfølging på skole. Mye i idretten når de er større og blir som våre. De er flinke og trenger oss foreldre for å følge opp og nå drømmen. Det er enormt matbudsjett og mye klesvask. 

Det er ikke nok plass i bilen. Hotell må vi alltid ha to rom på, for vi er en for mye. Det er alltid meningen å være to voksne og to barn. 

Hadde jeg vist dette hadde jeg sluttet på to. Flere?

Anonymkode: f336c...2a0

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi sluttet på to pga alle de grunnene du ramser opp. Kan ikke helt skjønne at det kom som en stor overraskelse? 

Anonymkode: e5e33...93a

• Liker 23
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Med den argumentasjonen bør man jo ikke få barn i det hele tatt 😅

Uansett. Både jeg og mannen er en av tre, og det har vært veldig fint. Alltid noen å være med, å være en liten flokk. Og være tre som samarbeider nå når eldre foreldre krever sitt. 

Anonymkode: 6d2fc...b6e

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde tre og fortsatte til fire. 

Alle fire blir godt fulgt opp med skole og fritidsaktiviteter. Far og jeg har i mange år hatt forskjellige verv i Fau og div fritidsaktiviteter. 

Det har egentlig ikke vært noe problem å følge opp ungene. Problemet har vel eller hvert null egentid.  Men det er jo bare for en periode.  

Anonymkode: 01782...05a

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Forventet du noen fordeler med å få barn? 😬

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fordeler med barn uansett antall.

Anonymkode: 7e0e8...850

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn sett så er det jo ingen fordeler med å få barn i det hele tatt. 

Vi har tre, et valg vi har tatt og lever fint med det. Nå er de så store at de to eldste har flyttet ut. Men vi endret litt de siste årene vi var 5. så lenge de var små, var det ikke noe problem å leie leilighet igjennom Ving/tui på ferie. Etter de ble større og fikk andre behov, gikk vi over til Airbnb. Problem løst - rimeligere ble det også. 

Når det gjelder bil - vi får plass til alle 5 i bilen. Men det er svært sjeldent det er nødvendig. Våre barn har fått lov til å ha en aktivitet hver av gangen- ikke noe problem å følge dem godt opp. I noen år hadde guttene samme aktivitet. Enkelt og lettvint for oss. Jo eldre de ble, jo mer selvstendig ble de jo. Fikset mye til og fra selv.

Når det gjelder økonomi - om man har to eller tre spiller jo egentlig ingen rolle. Jeg har den samme lønna uansett og den må deles på alle 5. Ingen lider noen nød av den grunn. Hadde neppe hatt mer til overs om vi var 4, hadde bare prioritert på en annen måte. Livet blir hva man gjør det til.

Anonymkode: 1eab6...5d3

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så nå det med hotellrommet. 

Er det vanlig å putte fire inn på et rom på ferie? Det høres jo nitrist (for parforholdet) og krevende ut (ulik leggetid). Vi leier helst leilighet eller hus, ellers har vi familierom med kjøkkenkrok. Trudde det var vanlig når man reiste med barn, uansett antall? 

Anonymkode: 6d2fc...b6e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fordeler med å få barn utover at man får fri med lønn. Vi fortsatte derfor til fem. Stor bil, men bosatt oss at vi klarer oss uten i hverdagen. Vi har med tiden gått fra ett til tre rom, og det har vært mange ulike romfordelinger gjennom årene. Man får tid til det man prioriterer, mens annet må droppes. Fordelen med mange barn er at man ofte får mer selvstendige barn, og barn som er vant til å bidra inn i fellesskapet.

Anonymkode: 7ab9c...e79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa endte på fire barn, det er jeg utrolig glad for! Jeg håper jeg klarer å i det minste få tre, ikke sikkert det går pga alder. Kjærligheten til og gleden over barn overgår økonomiske, praktiske og tidsmessige ulemper😊

Anonymkode: 79833...5dd

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller bortsett fra at man elsker de over alt på jord og alt det. Men tre barn er for mye kjenner jeg. Selv om de begynner å bli store. Er mye oppfølging på skole. Mye i idretten når de er større og blir som våre. De er flinke og trenger oss foreldre for å følge opp og nå drømmen. Det er enormt matbudsjett og mye klesvask. 

Det er ikke nok plass i bilen. Hotell må vi alltid ha to rom på, for vi er en for mye. Det er alltid meningen å være to voksne og to barn. 

Vel, gikk fra 1 til 😁 

Anonymkode: d096a...d55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du visste det ikke på forhånd? Hva trodde du? At bilen deres hadde seks seter, og at det pleier å være plass til tre barn på et hotellrom? 

Fordelene kommer når du blir gammel og Norge mangler helsepersonell. De med flere barn (og en god relasjon til de) vil klare seg bedre enn de uten barn, og de med færre barn vil slite ut barna sine... 

Vi er tre søsken og det setter jeg enormt pris på nå som foreldrene våre begynner å bli dårlige. Samme gjelder min mann, de er også tre søsken. 

Anonymkode: bf98a...09e

• Liker 5
Skrevet

Vi har tre, men er enig om at 2 hadde vært perfekt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når det gjelder økonomi - om man har to eller tre spiller jo egentlig ingen rolle. Jeg har den samme lønna uansett og den må deles på alle 5. Ingen lider noen nød av den grunn. Hadde neppe hatt mer til overs om vi var 4, hadde bare prioritert på en annen måte. Livet blir hva man gjør det til.

Anonymkode: 1eab6...5d3

Klart det spiller en rolle. Fritidsaktivitetene til ungen her koster 15 000 i året for den ene aktivitete, og 7000 + mange mange tusen for konkurranser i inn- og utland for den andre, det hadde vært veldig vanskelig om det skulle betales for 1-2 barn ekstra.  Det er kjøring til treninger 6 dager i uka, som for sp vidt hadde vært mulig med et barn til, men ikke med to til. Alt koster.

Anonymkode: d3076...7a8

• Liker 2
Skrevet

Fordelen med tre kommer når dere foreldre blir eldre, eller om det skulle skje noe med ett av barna dine. At det blir alvorlig sykt for eksempel.

Vi har alltid flere rom på ferie, vi kan absolutt ikke sove alle på samme rom da blir ferien ødelagt😆

Vi deler oss og og drar med ett barn av gangen.

Aktiviteter, dette har dere jo lagt litt opp til selv. jeg hadde gladelig betalt det hvite ut av øyet for at barna skulle drive med ting de ville satse på.

Om ikke alt for mange år ts, vil du oppleve at eldste barnet ikke blir med på feriefordi det har kjæreste, neste barn får seg sommerjobb og kan ikke reise bort osv og så før du vet ordet av det så er det kanskje kun en igjen som vil på ferie med mor og far.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere som sier det er ingen fordeler med barn, hva Sørensen? 🤣

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har tre. Det ER jo plass i bilen med 5 totalt. 

Ang hotell trenger man av og til to rom, men ikke alltid. Har vært på flere hotell der man enten har en suite med to soverom, eller det er en sovesofa + ekstraseng.

Anonymkode: c8638...dc1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre, og er glad vi ikke stoppet på to. Sto det mellom to og fire barn ville jeg helst hatt fire! 😁

Anonymkode: 47323...ed2

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Booke hotellrom med barn utgår uansett. Da må man ha leilighet eller hus. Har du ok stor bil er det heller ikke et problem. Har tre og ser ingen praktiske vansker med det. 

Anonymkode: 7730b...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Øh, barn koster jo tid, plass og penger, det er en kjensgjerning. Så får du mye tilbake også, forhåpentligvis ender regnskapet i pluss for de fleste. 

Vi stoppet på fire og er fornøyd med det. Travelt, ja, dyrt, ja- men det visste vi jo fra før. Skjønner ikke helt hvordan det kan komme som en overraskelse??

Anonymkode: 21b42...de5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...