Gå til innhold

Smartklokke som kun viser posisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge vært usikker på om jeg skulle kjøpt gps-klokke til barnet mitt, men nå er han sånn på vandring at jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp.

Jeg blir dog ikke helt klok på alle disse modellene. Jeg ønsker ikke å ha kamera, spill, skritteller, kaloriforbrenningsteller og what not på klokka. Det viktigste er at jeg kan se hvor han er, og er det mulighet for at han etterhvert kan ringe til meg og faren er det bra.

Jeg finner ingen modeller som ikke har alle disse greiene - finnes det ikke ei helt enkel gps-klokke? Evt ei hvor man kan slette eller låse bort alle de andre mulighetene jeg nevner jeg ikke vil ha?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo ikke ha bare GPS, men også telefonfunksjon, og kanskje klokkefunksjon? Du kan sikkert foreldrelåse en vanlig smartklokke. Hvis det faktisk bare er GPS du er interessert i kan du vel sy inn en sånn airtag i jakka til ungen? 

Anonymkode: 54603...876

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vil jo ikke ha bare GPS, men også telefonfunksjon, og kanskje klokkefunksjon? Du kan sikkert foreldrelåse en vanlig smartklokke. Hvis det faktisk bare er GPS du er interessert i kan du vel sy inn en sånn airtag i jakka til ungen? 

Jakker legger de fra seg overalt og mister. Jeg pleide å gå tur forbi ballbingen i nabolaget med hunden min, daglig lå det nye klesplagg der. Først og fremst jakker. Jakker er varme å ha på seg når man skal drive med en aktivitet, så det er det første barna kler av seg og mister. Alle de gjenglemte klesplaggene på bakken rundt ballbingen ble som regel aldri hentet, ble liggende og råtne i regnvær eller kastet av noen som ryddet opp rundt ballbingen. 

Så en jakke er ikke noe jeg ville stolt på om jeg ville være sikker på å kunne spore barnets lokasjon. En klokke som sitter fast på armen og ikke er i veien (og derfor ikke er nødvendig å ta av) er nok det beste valget. 

Anonymkode: f4422...a33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øremerking? Chip i nakken? Høres ut som bonus at jakka har GPS uansett.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar som overhodet ikke var svar på det jeg spurte om…

Det finnes egne armbånd for AirTags, forøvrig. Men jeg bor i ei bygd og vil ikke være avhengig av at det finnes Apple enheter med Bluetooth i nærheten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøp en Xplora XGO2 klokke. Den har GPS, kan bare ringe sine kontakter og spill eksisterer ikke på det billigste abonnementet.

Den har et 0.3 MP kamera, men den er så dårlig at den er ubrukelig.

Endret av Camlon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ZTE, har kamera men ellers kun GPS og mulighet å ringe til de som er lagret på telefonen. Er ikke mulig å ringe klokka uten å være lagret heller. Er fornøyd med den 😊

Anonymkode: 4abec...3f9

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...