Gå til innhold

Erfaringer med mørk sofa i chenille/ velur stoff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurdere en mørk,mørk blå sofa i chenille/velur stoff men usikker på hvor mye rusk, hår og slikt den vil tiltrekke seg.

Har du lignende sofa å erfaringer med dette stoffet? 

Anonymkode: e0a50...d3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Chenille og "velur" er jo ikke det samme i det hele tatt. Velour er jo en statisk støvmagnet som tiltrekker seg omtrent alt, og som gir statisk hår til alle som sitter i den omtrent. I tillegg til at man gir alle rundt støt 😅 Okei, det statiske kan kanskje være mer individuelt da. Men at velour tiltrekker seg mye, det er sikkert og visst. Chenille er noe helt annet. Litt mindre mykt, men fortsatt deilig å sitte i! Dessuten tiltrekker det seg ikke i nærheten av like mye, og jeg opplever i hvert fall at det er enklere å vaske av. Og i tillegg avgir det mindre statisitet. Jeg elsker chenille, og har det selv 😊

Anonymkode: 8fe26...1c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Chenille og "velur" er jo ikke det samme i det hele tatt. Velour er jo en statisk støvmagnet som tiltrekker seg omtrent alt, og som gir statisk hår til alle som sitter i den omtrent. I tillegg til at man gir alle rundt støt 😅 Okei, det statiske kan kanskje være mer individuelt da. Men at velour tiltrekker seg mye, det er sikkert og visst. Chenille er noe helt annet. Litt mindre mykt, men fortsatt deilig å sitte i! Dessuten tiltrekker det seg ikke i nærheten av like mye, og jeg opplever i hvert fall at det er enklere å vaske av. Og i tillegg avgir det mindre statisitet. Jeg elsker chenille, og har det selv 😊

Jeg vil også legge til at jeg har forsøkt antistatisk spray på veloursofa, med begrenset effekt. Jeg forsøkte også å vaske over med en klut med vann og skyllemiddel, men det hadde 0 effekt.

Skrevet

Er velour og fløyel det samme omtrent, så skygg unna! Jeg kjøpte denne fløyelstrukne stolen på Ikea en gang, men kunne ikke bruke den, fordi den så ut som en slagmark etter å ha sittet i den. Måtte støvsuges eller gås over med støvrulle HVER gang man hadde sittet nedpå i den, for den så helt for jævlig ut. Støvpartikler, rusk og hår....overalt! Jeg ante ikke at man trakk med seg så mye rundt om på klær, sokker og at man felte så mange hår i et møbel fra eget hode! Hadde kjøpt en sånn puff til føttene som var i samme stoff som stolen også, den var verst. Forferdelig mye rengjøring av de møblene! 

Jeg endte med å selge fløyelsstolen på Finn, fordi det ble for mye renhold hver dag. Men jeg passet på to ting; jeg sa ikke et ord om støvmagnetisme i annonsen jeg skrev, og jeg gikk nøye over stolen og puffen med støvrulle to minutter før de skulle komme og hente den, så den var helt ren da.

Jeg solgte den, og en far og datter kom og kjøpte den. De bar den ut i bilen. Da de bar den ut, var den helt støvfri siden jeg hadde gått over den. Men allerede utenfor, så jeg gjennom vinduet at datteren begynte å koste og feie vekk noe støv fra møbelet med hånden.... så lenge varte det altså. Men de kom ikke tilbake med den, og jeg fikk ingen klager. De erfarte nok selv hvor lite brukervennlig fløyel er på møbler som skal brukes!

Skrevet

Jeg har en sofa av merke Bellus, produsert i Estland. Velour er ikke helt riktig betegnelse, minner mer om chenille. men stoffet er mykt og litt kortere pels/bust. Drar man hånda over så skifter den farge. Jeg så på velour sofa i butikken, det holdt! Blant annet fra IKEA, til forskjell fra Million så oppdaget jeg det i butikken. Det var støvmagnet! Jeg har hatt to røytende hunder i sofan, jeg røyter også. Den tiltrekker seg ikke noe mer enn hvilken som helst sofa. Jeg vil der i mot si at den er veldig enkel å støvsuge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...