Gå til innhold

Hvor lenge vente på svar fra håndtverkere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere har sendt en henvendelse til et håndtverkerfirma, hvor lenge venter dere på svar før dere sender en henvendelse til et annet firma?

Anonymkode: 53152...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Når dere har sendt en henvendelse til et håndtverkerfirma, hvor lenge venter dere på svar før dere sender en henvendelse til et annet firma?

Om det er snakk om tilbud har jeg ofte sendt til flere samtidig. Noen tar da kontakt for å få mer detaljer, og lager deretter tilbudet. Andre hører en aldri fra. Det er helt normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (8 timer siden):

Om det er snakk om tilbud har jeg ofte sendt til flere samtidig. Noen tar da kontakt for å få mer detaljer, og lager deretter tilbudet. Andre hører en aldri fra. Det er helt normalt. 

Takk for svaret.

Det er ikke snakk om tilbud, men om service på et produkt som dette firmaet har levert.

Eller, det firmaet vi har brukt har blitt kjøpt opp, og det nye firmaet svarer ikke på henvendelsene våre.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svaret.

Det er ikke snakk om tilbud, men om service på et produkt som dette firmaet har levert.

Eller, det firmaet vi har brukt har blitt kjøpt opp, og det nye firmaet svarer ikke på henvendelsene våre.

Ah, det blir en annen problemstilling.

Er det forsøkt å ringe dem og spørre om de gjør service på produktet?

Om det ikke fører frem kan neste være å kontakte importør, om det finnes en egen importør til produktet?

Endret av TBL12
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svaret.

Tror bare dere må mase. Kjedelig, men det eneste som virker.

AnonymBruker
Skrevet

Må mase men husk at det er fortsatt noe ferie avvikling. Kan være at personen som tar disse henvendelsene ikke er på jobb/ikke kom frem til din henvendelse. Snakker av erfaring som saksbehandler i elektriker firma. Så lenge det ikke er kritisk må det vente litt. 

Anonymkode: 3481e...626

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (11 timer siden):

Ah, det blir en annen problemstilling.

Er det forsøkt å ringe dem og spørre om de gjør service på produktet?

Om det ikke fører frem kan neste være å kontakte importør, om det finnes en egen importør til produktet?

Det står på nettsiden deres at de gjør service på produktet.  Når jeg ringer gir en telefonsvarer beskjed om å ta kontakt via kontaktskjema, noe jeg har gjort.

Muskath skrev (11 timer siden):

Tror bare dere må mase. Kjedelig, men det eneste som virker.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må mase men husk at det er fortsatt noe ferie avvikling. Kan være at personen som tar disse henvendelsene ikke er på jobb/ikke kom frem til din henvendelse. Snakker av erfaring som saksbehandler i elektriker firma. Så lenge det ikke er kritisk må det vente litt. 

Anonymkode: 3481e...626

Men hvor lenge bør jeg vente før jeg maser?  Og hvor lenge etter påminnelse bør jeg vente før jeg kontakter noen andre?

Å mase liker jeg egentlig ikke.  Jeg sender vanligvis en påminnelse før jeg går videre til noen andre.

Jeg er klar over at det er ferietid, og at bemanningen er lavere enn normalt, me noen må vel ta i mot henvendelser selv om det tar lengre tid å få time til service?  

Det er ikke kritisk ennå, men produktet har begynt å lage ulyder.  Det hadde vært greit å få snakket med noen for å avklare hastegrad før noe blir ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svaret.

Eksisterer firmaet som er kjøpt opp lenger som juridisk enhet? Er det fusjonert? Eller var det et innmatkjøp? Det har noe å si for hvilke forplikelser de har ovenfor dere. 

Uansett. Jeg ringer. Og ringer. Mange er ganske sløve på mail. 

Anonymkode: eb74f...401

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eksisterer firmaet som er kjøpt opp lenger som juridisk enhet? Er det fusjonert? Eller var det et innmatkjøp? Det har noe å si for hvilke forplikelser de har ovenfor dere. 

Uansett. Jeg ringer. Og ringer. Mange er ganske sløve på mail. 

Jeg har ikke svaret på spørsmålene dine.  Det som står på den gamle nettsiden er:

"(gammelt firmanavn) har blitt en del av (nytt firmanavn).  Du finner nå det samme utvalget, og den samme servicen- bare med nytt navn og større fordeler".

Jeg har som sagt ringt, men ble møtt av telefonsvarer som ba meg benytte kontaktskjema.

Jeg får prøve igjen til uken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke svaret på spørsmålene dine.  Det som står på den gamle nettsiden er:

"(gammelt firmanavn) har blitt en del av (nytt firmanavn).  Du finner nå det samme utvalget, og den samme servicen- bare med nytt navn og større fordeler".

Jeg har som sagt ringt, men ble møtt av telefonsvarer som ba meg benytte kontaktskjema.

Du kan sjekke brreg om det er datter, eller registrert fusjon. Sannsynligvis innmatsalg. Og de har ingen forpliktelser ovenfor deg. Men det er jo bare å prøve, og greit å vite om du har rettigheter før du får kontakt. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sjekk om firma har andre telefonnummer som kan benyttes?

Om det ikke fører frem, søk opp eksempelvis daglig leder i Foretaksregisteret. Send en melding om kontaktskjema ikke fungerer.

Uansett om firma har en formell forpliktelse bør det uansett komme en tilbakemelding om hva som kan forventes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan sjekke brreg om det er datter, eller registrert fusjon. Sannsynligvis innmatsalg. Og de har ingen forpliktelser ovenfor deg. Men det er jo bare å prøve, og greit å vite om du har rettigheter før du får kontakt. 

De står "under avvikling" på br.reg.

Dette må jeg undersøke nærmere, for jeg har fremdeles 3 år igjen på garantien på produktet.

TBL12 skrev (20 minutter siden):

Sjekk om firma har andre telefonnummer som kan benyttes?

Om det ikke fører frem, søk opp eksempelvis daglig leder i Foretaksregisteret. Send en melding om kontaktskjema ikke fungerer.

Uansett om firma har en formell forpliktelse bør det uansett komme en tilbakemelding om hva som kan forventes.

Det står ikke andre telefonnummer, men jeg må sjekke opp videre.

Og du har rett, uansett formell forpliktelse, jeg burde få en tilbakemelding.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må jeg undersøke nærmere, for jeg har fremdeles 3 år igjen på garantien på produktet.

Da har du nok en dårlig sak. Selskapet som har en forpliktelse over deg finnes ikke lenger. Men kan være de som har kjøpt opp likevel stiller på grunn av rykte/renomé. 

Garanti på produkt - da kan du gå på underleverandør (for eksempel Zaptec elbillader). Men er det noe med jobben som har sviktet - kabling og montering mot sikringsskap, så er det de som har utført jobben det må klages til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjelder det en varmepumpe?

I så fall kan du kontakte importør til Norge. Forutsetningen er firma du handlet med har kjøpt varmepumpen via importøren.

Reklamasjon vil også kunne rettes mot importøren.

I de fleste tilfeller vil importør henvise til annen forhandler som gjennomfører reparasjon betalt av importør.

AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (1 minutt siden):

Gjelder det en varmepumpe?

I så fall kan du kontakte importør til Norge. Forutsetningen er firma du handlet med har kjøpt varmepumpen via importøren.

Reklamasjon vil også kunne rettes mot importøren.

I de fleste tilfeller vil importør henvise til annen forhandler som gjennomfører reparasjon betalt av importør.

Enig i den. Det tilsvarer eksemplet mitt med el-billader over. 

Forskjellen er om det er feil ved selve produktet. Eller feil med montering/elektrikertjenester. Så dette må TS være tydelig på når hun henvender seg. Man risikerer også å måtte ta kostnaden selv om de sender service, og det er feil fra elektriker som er årsaken til at det ikke fungerer. Og service fra leverandør er gjerne dyrere enn ordinær elektriker. 

Ikke at det hjelper TS nå, men man bør alltid undersøke soliditet og likviditet før man bestiller handverkere, og andre varsler i brreg, som anmerkninger fra revisor, med mer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svaret.

Kontakt andre firma med en gang. Selv om det er snakk om service på et produkt de selv har levert, koster det penger. De sier de utfører service fordi da tjener de på det. Ingen grunn til at du kun skal bruke de (selv om de er kjøpt opp). 

Anonymkode: ffdf2...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...