Gå til innhold

Maarud salt&pepper potetgull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så sitter jeg her med en pose potetgull på 350 gram. Det var jo ganske godt, men det var ikke jeg som var pådriver for å kjøpe inn dette svineriet. Jeg leste på pakke at de har puttet mer oppi posen (WHY?). Bestemte meg for å regne ut hvor mange kalorier det er i posen. Over 1800 kalorier :overrasket: Det er et dagsbehov! Jeg blir kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men så trenger man heller ikke å spise en hel pose om gangen :)

Gjest Ester
Skrevet

Jo, det er faktisk helt umulig å stoppe før posen er tom! Har prøvd mange ganger, jeg!

Skrevet

Likte du den? Sist gang, det vil si tidlig i uka, så smakte jeg på en håndfull av denne chipsen og jeg syntes ikke den smakte salt og pepper lengre. Den minte meg mer om pepper og løk + vårløk.

Til og med mannen var enig. Smakte din sånn?

Jeg er også enig i at en ikke trenger å spise hele posen på en gang. Jeg tok god håndfull ca. og la det i en liten skål. Resten stuet jeg bort. ute av øye, ute av sinn. ;)

Men jeg skjønner at de som er usannsynlig glad i chips synes det er vanskelig å legge bort.

Skrevet

Selvfølgelig ikke, men jammen er det vanskelig å stoppe når man først har begynt i blant ;) Poenget var jo at jeg syns det er helt sykt at posen inneholder så mange kalorier. Skulle nesten vært forbudt å selge, hehe. Jeg syns den smaker som den alltid har gjort, Saeria. Kanskje du fikk en bedervet pose ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Poenget var jo at jeg syns det er helt sykt at posen inneholder så mange kalorier. Skulle nesten vært forbudt å selge, hehe.

De regner vel med at folk skjønner at det ikke er hverdagsmat. :) (De selger jo også klumper med smult, og det må jo inneholde minst like mange kalorier.. ;) )

Skrevet
De regner vel med at folk skjønner at det ikke er hverdagsmat.  :)

Det skal du ikke si for sikkert ;)

Skrevet

Ja, chips inneholder mye kalorier, gjerne 500-550 kalorier per hundre gram. Og hundre gram chips er jo ikke mye heller.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er lurt å ta det du skal ha i en liten skål. Suppeskål for eksempel. Så pakker du bort resten. Lettere å stoppe da.

Gjest Gjest
Skrevet
Det skal du ikke si for sikkert ;)

Hmm.. du har rett. Har jo sett på "Du er hva du spiser"! :overrasket:

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig, jeg reagerte med sjokk og vantro (litt overdrevet kanskje) da jeg så at de har gått opp til 350 gram pr pose. Jeg syns 150 hadde vært mer passe, først ble det 200, så bare ballet det på seg.

rart folk blir feite.............

Gjest LoisLane
Skrevet

Så flott! Da klarer du deg jo med å spise en pose gull om dagnen. ;)

Skrevet
Ja så sitter jeg her med en pose potetgull på 350 gram. Det var jo ganske godt, men det var ikke jeg som var pådriver for å kjøpe inn dette svineriet. Jeg leste på pakke at de har puttet mer oppi posen (WHY?). Bestemte meg for å regne ut hvor mange kalorier det er i posen. Over 1800 kalorier :overrasket: Det er et dagsbehov! Jeg blir kvalm.

Tabbe, du skal ikke lese hva som står på posen, ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Tabbe, du skal ikke lese hva som står på posen,  ;)

Det har en svært preventiv effekt på meg, i hvertfall. Hvis jeg ser antall gram tilsatt sukker og fett, sliter jeg fælt med å kjøpe noe som helst. I sted måtte mannen mase seg til en slik pakke med enkeltpakkede Brownies.

Ellers savner jeg de bittesmå potetgullposene fra barndommen, de som var på 40-50 gram. Akkurat passe til en liten treat. ;) Og tom er tom.

Skrevet
Ellers savner jeg de bittesmå potetgullposene fra barndommen, de som var på 40-50 gram. Akkurat passe til en liten treat. ;) Og tom er tom.

Det får du kjøpt vettu. Ihvertfall i litt større dagligvarebutikker som Meny. Der har de små poser med Cheese Doodles også... :sjarmor:

Og til slutt, det er helg bare en gang i uka, kos dere! :ler:

Skrevet

Ja, de små posene er bra, og det er flott at de finnes enda :) De inneholder akkurat passe mengde med potetgull synes jeg i allefall. Skjønner ikke hvorfor de må trykke mer og mer potetgull oppi posene. Jeg vil tro den gjennomsnittlige nordmannen ikke har peiling på hva "innholdsfortegnelsen" på mat betyr, og ikke bryr seg heller. Det er om å gjøre å få tak i mest mulig mat og snacks for pengene. Mine foreldre for eksempel, de har ikke den minste aanelse. De har ikke det beste kostholdet akkurat. Når jeg ser på "innholdet" ser jeg først på kalorimengden, så sukker og fett. Er glad jeg har lært litt om mat de siste årene, sånn at jeg vet hva jeg putter i meg. Det gir meg en følelse av kontroll.

Skrevet
Så flott! Da klarer du deg jo med å spise en pose gull om dagnen. ;)

Tenk å spise kun potetgull i en hel uke. Er litt nysgjerrig på hvordan jeg hadde følt meg (og sett ut) da. :sprettoy:

Gjest Gjesta
Skrevet

Du kan jo se supersize me så får du et godt utgangspunkt.... :ler:

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg synes ikke det er kaloriene som er verst, men fettet! så mye fett som det er i en sånn pose er ikke bra å få i seg i løpet av en dag... 1800 kalorier i seg selv er jo ikke ille.

Skrevet

Det er bare å innse det, kalorimessig er snacks og godteri ille. Sjokolade og potetgull er ingen untak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...