Gå til innhold

Dere med leirskolebarn, hva pakket dere i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koffert? Stor sekk? Hvordan gjøre det enklest mulig for barnet? Vi har fått pakkeliste så det er jo en del som skal med.

Anonymkode: 2ac14...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på om de skal gå. Skal de gå langt pakker du i sekk, skal de gå noen 100 meter pakker du i bag, kan de trille på asfalt pakker du i koffert.

Anonymkode: f1232...b5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått noen informasjon fra skolen/leirskolen? Der vi reiser på leirskole, står det tydelig at det er et stykke å gå inn på området, og at bagasjen må kunne trilles eller bæres.

Ellers er en koffert gjerne lettere å finne fram i enn en bag eller sekk, hvor man må stable veldig mye mer oppå hverandre. Barnet bør selv involveres i pakkingen, slik at han vet hva han har hvor.

Anonymkode: f8647...18b

AnonymBruker
Skrevet

Her stopper bussen like utfor der de skal bo, pakker i bag(er). Tenker en bag til uteklær og en bag til annet, gjerne bager som er litt for store, lettere å holde oversikt i kaoset da.

Anonymkode: d4ecc...55d

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at de ønsket at barna pakket i bag. Det er trangt på rommene og utslåtte kofferter tar mye plass. 

Anonymkode: 5f628...12c

AnonymBruker
Skrevet

Hmm dette er leirskolen på Hvaler...

Vi får sikkert greie på avstand bare jeg som er tidlig ute med å få tak i ting🤭

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av hva de skal: en sekk i passende størrelse. En litt stor en hvis de skal ut på langtur og pakke med seg en del. Sekken kan fylles med sko, klær osv. Også er det bare å bytte om hvis de skal ut på tur. 

Og koffert eller bag i passe størrelse. Finnes jo bag med hjul også. Også finnes et bag-sekk. Ikke så behagelig, men kan både være og ta på ryggen.

Anonymkode: 8c3a8...8e2

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så fikk de beskjed å pakke i bag og ha med dagstur sekk

AnonymBruker
Skrevet

Bag til klær (til å ha på ryggen) og så en liten tursekk.

Kofferter tok altfor stor plass på rommene.  

Hadde leirskole på høst/vinter så pakket i 90liters bag for å få plass til alle varme klærne

Anonymkode: 64b86...4b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Koffert? Stor sekk? Hvordan gjøre det enklest mulig for barnet? Vi har fått pakkeliste så det er jo en del som skal med.

Duffelbsg på 90 l

Anonymkode: 6a856...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye klær har dere med til  barna når dere trenger 90L og hvor mange dager er det snakk om?

Anonymkode: 01b98...eee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 70l bag man kan ha på ryggen. Det er om 3 uker. Bør holde? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye klær har dere med til  barna når dere trenger 90L og hvor mange dager er det snakk om?

En uke , hadde med det på pakkeliste 

Anonymkode: 6a856...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Det er en skoleuke, og jeg er usikker på om alt får plass i en 90l bag🙈 Jeg følger også bare pakkelisten. Men når du legger til 3 par sko i tillegg til det de drar i, liggeunderlag, sovepose, sengetøy osv osv, så tar det litt plass da😅

Anonymkode: b0748...955

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er en skoleuke, og jeg er usikker på om alt får plass i en 90l bag🙈 Jeg følger også bare pakkelisten. Men når du legger til 3 par sko i tillegg til det de drar i, liggeunderlag, sovepose, sengetøy osv osv, så tar det litt plass da😅

Trenger jo ikke å ha alt i selve bagen. 

Man kan f.eks bruke skolissene til å knyte skoene på bagen etc.

Anonymkode: c2b45...9f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger jo ikke å ha alt i selve bagen. 

Man kan f.eks bruke skolissene til å knyte skoene på bagen etc.

Anonymkode: c2b45...9f7

Selvfølgelig, poenget mitt var heller at 90 l til den turen ikke var så voldsomt….

AnonymBruker
Skrevet

Pakket i duffelbag. + en liten dagstursekk som var med inn på bussen. 

Koffert tar mye plass, og en sekk blir veldig lett uoversiktelig i forhold til en bag. 

Som noen andre sier - viktig at barnet er med på pakkingen, altså at barnet fysisk putter klærne i bagen. (Selv om mor har funnet frem hva som skal med). Da har barnet en viss oversikt og man slipper man at barnet insisterer på at «jammen jeg har ikke noen regnbukse i bagen», som helt garantert skjer om mamma har ordnet med alt😅

Anonymkode: 3c6c3...dce

AnonymBruker
Skrevet

Som lærer til leirskolegjengen og med egne barn som har deltatt på dette de siste årene anbefaler jeg en stor sekk. Pluss en litt mindre en som de kan bruke til dagsturer. Det blir gøy🤩

Anonymkode: 752b5...bc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar du med 3 par sko? Jeg tenkte bare å ta med et par sko, goretex selvsagt... Hadde ikke en gang slått med at jeg skulle ta med noe mer, står ikke på listen vår heller..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tar du med 3 par sko? Jeg tenkte bare å ta med et par sko, goretex selvsagt... Hadde ikke en gang slått med at jeg skulle ta med noe mer, står ikke på listen vår heller..

På vår står det:

Joggesko

Turstøvler

Gummistøvler

innesko/sandaler

Jeg tenkte også at vanntette tursko var det fornuftige, men fikk beskjed om at de ønsket at de skulle ha med alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...