AnonymBruker Skrevet 16. august #61 Skrevet 16. august Jeg liker å reise og har vært mange steder. Reiser som regel 2-5 ulike steder hvert år, ofte til et nytt sted. Men det er ett spesielt sted/land jeg gjerne reiser tilbake til gang etter gang. Rett og slett fordi jeg trives veldig godt der. Kjenner jeg senker skuldrene og lader batteriet som ingen andre steder. Liker å oppsøke «kjente» steder og finner alltid noe nytt å se eller gjøre. Planlegger å være der lengre perioder når jeg blir pensjonist om få år. Anonymkode: d17ca...6e6 1
Pawn Hearts Skrevet 16. august #62 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir jo et filosofisk spørsmål Anonymkode: 9f31b...0b7 Du tuller nå, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 17. august #63 Skrevet 17. august Ser for meg at det blir litt som å reise til hytta? Lave skuldre fordi man vet hvor alt er, og hva man liker. Jeg gjør det ikke selv, men jeg kan forstå hvorfor folk liker det. Jeg har vært i London mange ganger - det er jo alltid noe nytt å oppleve der - men i det siste har jeg begynt å dra tilbake til samme hotell. Skikkelig deilig å komme «hjem», vite hvor tuben er, hvor butikken er, hvor heisen er… tipper det er noe av det samme. Anonymkode: fa367...25c 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #64 Skrevet 18. august Hadde en periode for noen år siden jeg reiste til Berlin opptil to ganger i året... Det er mer bekvemt når man er litt kjent og vet hvordan man skal ta seg fram. I tillegg brukte jeg stort sett det samme hotellet. Da var det lett å finne fram. Samtidig er det noe med hyggen og følelsen når man "kommer hjem". Har nå byttet til favorittby til Wien, som jeg i enda større grad kjenner meg igjen i - byen er mer kompakt enn Berlin, men har noe av den samme stemningen utenfor selve Innere Stadt. Bor også på samme hotell og man tar seg lett fram og kjenner på den hyggelige stemningen knytet til å være "hjemme". Jeg tror dette også er noe som gjerne kommer med alderen. Det blir mer slitsomt å sette seg inn i nye byer og steder. Anonymkode: 9f31b...0b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #65 Skrevet 18. august Jeg har vært i London 11 ganger. Fordi jeg elsker byen. Jeg har ikke noe lyst eller behov til å dra noen andre steder. London har alt jeg trenger og ønsker. Det å dra til Paris, Barcelona, Amsterdam etc... frister ikke i det hele tatt. De stedene gir meg ikke noe. Annet enn at jeg kan si at jeg har vært der og der. "Syden" plasser frister heller ikke, fordi jeg hater varme. Anonymkode: f220c...b9c
AnonymBruker Skrevet 18. august #66 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 10.38): Angst for noe nytt, det ukjente? Hva er sannsynligheten for å mistrives på et nytt sted med riktig innstilling og god planlegging? Dette er onkelen min. Aldri hørt noe om eid feriehus etc, vil tro at det er snakk om hotell, leie leilighet etc. Aldri noen åpenbare grunner til at man må reise akkurat dit. Kjenner også en dame som reiser til Rhodos hvert år mer eller mindre. Anonymkode: c9aba...dcd Og andre drar til den samme hytta langt på fjellet igjen og igjen. Uten tilgang til restauranter og andre bekvemmeligheter. Anonymkode: 0c49b...508 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #67 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og andre drar til den samme hytta langt på fjellet igjen og igjen. Uten tilgang til restauranter og andre bekvemmeligheter. Anonymkode: 0c49b...508 Ja igrunnen merkelig hvordan hyttefolk aldri (med et rungende unntak under pandemien) aldri får den reisekritikken andre får. Jeg har selv blitt spurt om jeg ikke føler på flyskam, av folk med fem barn og to biler og to hytter som de farter mellom hver helg. 😄 Og som om ikke det er nok skal flyreisende attpåtil føle dårlig samvittighet hvis de drar til samme sted flere ganger. Fordi noen andre føler det er feil. Folk må lære å passe sine egne saker. Anonymkode: 6f4ab...c91 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #68 Skrevet 18. august Fordi vi har familieleilighet. Billig og fin ferie. Ellers er det for å besøke familie. Anonymkode: 0ae84...785
AnonymBruker Skrevet 18. august #69 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært i London 11 ganger. Fordi jeg elsker byen. Jeg har ikke noe lyst eller behov til å dra noen andre steder. London har alt jeg trenger og ønsker. Det å dra til Paris, Barcelona, Amsterdam etc... frister ikke i det hele tatt. De stedene gir meg ikke noe. Annet enn at jeg kan si at jeg har vært der og der. "Syden" plasser frister heller ikke, fordi jeg hater varme. Anonymkode: f220c...b9c Hvis du liker deg i London vil jeg anbefale å teste Dublin! Fantatisk by med vanvittige hyggelige folk😊 Anonymkode: 0ae84...785 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #70 Skrevet 18. august Jeg er glad i å reise, har reist mye i jobb og har vært over store deler av verden (blant annet usa, India, Thailand, Kina osv osv) men når vi skal reise på sommerferie så reiser vi til samme sted. Vi bare flytter livet til varmere strøk, og føler oss som hjemme. Alle senker skuldrene fra første sekund, nyter late dager, utflukter og koser oss. Hvis vi vil oppleve nye ting og steder så drar vi på helgeturer, påsketurer, høst/vinterferie osv. Men om sommeren vil vi bare lade batteriene, og det gjør vi best i vårt ferieparadis. Det rare for meg er at noen folk har så store problemer med å forstå og akseptere at folk er forskjellige og har forskjellige ønsker og behov. Merkelig! Anonymkode: 56f43...905
AnonymBruker Skrevet 18. august #71 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har vært i London 11 ganger. Fordi jeg elsker byen. Jeg har ikke noe lyst eller behov til å dra noen andre steder. London har alt jeg trenger og ønsker. Det å dra til Paris, Barcelona, Amsterdam etc... frister ikke i det hele tatt. De stedene gir meg ikke noe. Annet enn at jeg kan si at jeg har vært der og der. "Syden" plasser frister heller ikke, fordi jeg hater varme. Anonymkode: f220c...b9c Haha, er du meg? Anonymkode: 8258a...6d7
AnonymBruker Skrevet 22. august #72 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 18.39): Han trives jo tydeligvis på dette stedet, så hvorfor er det et problem for deg? Er det feil innstilling og angst som må ligge bak å trives på et fast feriested? Med mindre du troller, er det stygt gjort å legge ut bildene til onkelen din. Da kan man finne ut hvem den slemme niesen er også. Klassisk kg-svar når noen er er uenig med et fordomsfullt innlegg, da må det være at man "føler seg truffet". Og så topper du det med å svare det samme som de fleste andre her, at vi bare er forskjellige. TS tolker noe så vanlig som å ha et fast feriested, som angst for noe nytt og dårlig Innstilling/planlegging. Det er nedlatende og dømmende. Anonymkode: 6f4ab...c91 Jeg reagerte på at noen leser HI på en annen måte enn hva jeg gjorde og så svarte jeg ts med at vi har forskjellige interesser. Jeg tolker ikke angst eller dårlig planlegging som noe nedlatende og dømmende. Anonymkode: f1a85...0c0
AnonymBruker Skrevet 22. august #73 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tolker ikke angst eller dårlig planlegging som noe nedlatende og dømmende. Anonymkode: f1a85...0c0 Så det er positivt ladede begreper i din verden? Jaja. Anonymkode: 6f4ab...c91 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #74 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det er positivt ladede begreper i din verden? Jaja. Anonymkode: 6f4ab...c91 misforstår du med vilje? eller er du så helt opp i din egen verden at du ikke klarer å akseptere at andre tolker tekst på en annen måte enn deg? Kanskje du har behov for å reise til en annen plass enn som alltid. Anonymkode: f1a85...0c0
AnonymBruker Skrevet 22. august #75 Skrevet 22. august Pleier en gang i året å dra til samme sted i Hellas. Stedet passer meg, men viktigst er menneskene jeg møter. Flere fra ulike land som jeg har kontakt med gjennom året. Vi møtes i Hellas på samme tid hvert år. Utenom reiser jeg til ukjente steder og byer. Drar kanskje tilbake en gang eller tre fordi jeg ikke kjenner med ferdig. Anonymkode: 2d0c7...07f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #76 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): misforstår du med vilje? eller er du så helt opp i din egen verden at du ikke klarer å akseptere at andre tolker tekst på en annen måte enn deg? Kanskje du har behov for å reise til en annen plass enn som alltid. Anonymkode: f1a85...0c0 Angst og dårlig planlegging kan faktisk ikke tolkes positivt. Og hersketeknikkene bommer du med, når du skriver til en som har reist over hele verden. Anonymkode: 6f4ab...c91 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #77 Skrevet 23. august Vi reiser til samme sted i Sør-Europa hvert år, fordi vi følte oss hjemme der fra dag én. Såpass mye at vi til slutt kjøpte oss hus. Personlig føler jeg meg mer hjemme der enn jeg gjør her i Norge. Anonymkode: e7b28...b1a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå