AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Angst for noe nytt, det ukjente? Hva er sannsynligheten for å mistrives på et nytt sted med riktig innstilling og god planlegging? Dette er onkelen min. Aldri hørt noe om eid feriehus etc, vil tro at det er snakk om hotell, leie leilighet etc. Aldri noen åpenbare grunner til at man må reise akkurat dit. Kjenner også en dame som reiser til Rhodos hvert år mer eller mindre. Anonymkode: c9aba...dcd
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Jeg liker godt reise ulike steder. Men jeg har ingen problemer med på skjønne at noen velger reise tilbake til ett sted de trives. Man trenger ikke ha angst for nye steder, bare fordi man vil tilbake til ett sted man trives. Noen slapper bedre av når de kommer til ett sted de kjenner. Å kjøpe en ferieleilighet er både dyrt og risikabelt, så om man bare skal reise til samme stedet 2-3 uker i året, så er det bedre leie. Det er ingen som kjøper en hytte i Norge heller for å tilbringe to uker i året der. Da leier man heller den samme hytta hvert år. Anonymkode: 62936...474 18 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Både-og for min del Har to steder i verden jeg reiser tilbake til hvert eneste år. Enkelte steder jeg er tilbake til nå og da. Men utforsker også en rekke nye steder. Man får en helt annen ro, det føles litt som å komme hjem. Man har ting man liker der, og har savnet. Sine faste plasser, smaker, rutiner. Anonymkode: 810c6...119 12 3
Stor pike Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Har ett sted jeg reiser til om og om igjen. Jeg stortrives der. Ikke at ikke andre steder kan være like fine, men samme det. Jeg trives fint dit jeg drar. Hva andre mener om det, er ikke spesielt interessant for meg. 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Tryggheten og forutsigbarheten. Man vet hva man får. Vi har funnet drømmestedet og der har vi vært 15 år på rad,vi gleder oss alltid like mye 😀 Anonymkode: 8f6e1...f85 9 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Sikkert fordi de hater å være der. Gruer seg til å dra dit. Sitter der og bare lengter hjem. De dro dit og bare "fytti grisen her skal vi aldri tilbake". Neida, det gir jo ingen mening. De skulle nok bestille ny tur, og så klarte de ved ein feil å bestille samme på ny. Tjue ganger på rad. Hva ellers kan være grunnen liksom. Anonymkode: ce654...83b 11 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august Og jeg skjønner ikke de som reiser verden rundt for å stadig oppdage nye steder. Bryr jeg meg? Nei - for jeg er voksen nok til å forstå at alle er forskjellige, og stiller ikke spørsmålstegn ved det. Jeg er ikke redd for nye steder (på ett tidspunkt var jo mitt faste sted noe nytt, som jeg til og med dro til alene, så redd av meg er jeg ikke). Jeg liker den «faste» plassen min, det er er avbrekk fra hverdagslivet på en måte som JEG liker. forresten - noe ufint å henge ut onkelen din, eller? Du kunne ikke laget posten uten hans bilder og tekst og likevel fått frem poenget ditt? Anonymkode: 8258a...6d7 12 8
Flintis Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg liker godt reise ulike steder. Men jeg har ingen problemer med på skjønne at noen velger reise tilbake til ett sted de trives. Man trenger ikke ha angst for nye steder, bare fordi man vil tilbake til ett sted man trives. Noen slapper bedre av når de kommer til ett sted de kjenner. Å kjøpe en ferieleilighet er både dyrt og risikabelt, så om man bare skal reise til samme stedet 2-3 uker i året, så er det bedre leie. Det er ingen som kjøper en hytte i Norge heller for å tilbringe to uker i året der. Da leier man heller den samme hytta hvert år. Anonymkode: 62936...474 Hm.. tror nok det er mange som ikke bruker hytta mer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Virker som du er redd ts, ikke onkelen din.. Han har funnet sitt paradis, og skal så bruke tid og penger på noe annet for at du skal bli fornøyd..? Jeg elsker å reise, og som kvinne som har reist verden rundt alene, kan jeg vel neppe kalles redd..? Men, nå har jeg funnet mitt paradis. Stedet der jeg bare var "hjemme" fra første stund. Det er stedet jeg må besøker og planlegger å flytte til når jeg blir gammel nok. Alle mine reiser siden har vært sentrert rundt dette stedet, og jeg har da bare "mellomlandet" i andre land. At andre bruker sin tid og energi på å tenke triste tanker på mine vegne, mens jeg nyter ferien for så være. Vil heller oppfordre dem til å finne sitt paradis og la andre leve sitt liv slik det egner seg best Anonymkode: 087c4...161 1 2 8
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både-og for min del Har to steder i verden jeg reiser tilbake til hvert eneste år. Enkelte steder jeg er tilbake til nå og da. Men utforsker også en rekke nye steder. Man får en helt annen ro, det føles litt som å komme hjem. Man har ting man liker der, og har savnet. Sine faste plasser, smaker, rutiner. Anonymkode: 810c6...119 Hvor er dette? Anonymkode: 3009a...5ca
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august Spør alle de med hytte. Anonymkode: 095c4...125 10
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Mye bedre og får mer ut av ferien når jeg er kjent slippe og bruke halve ferien på å komme i modus Anonymkode: ef313...3cb 6 1
Daria Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august Er ditt eneste mål med en reise å oppleve et nytt sted? Jeg kan ha vel så mye glede av å gjenoppleve og oppdage nye sider ved steder jeg har vært før og satt pris på, i tillegg til at det er mye mer avslappende og mindre stress å komme til steder hvor man allerede er kjent. Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i Oslo og lan fortsatt både oppdage nye steder og ha glede av alt det kjente her - man blir sjelden helt ferdig med et sted så lenge man trives der. 4
Tartufo Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Angst for noe nytt, det ukjente? Hva er sannsynligheten for å mistrives på et nytt sted med riktig innstilling og god planlegging? Dette er onkelen min. Aldri hørt noe om eid feriehus etc, vil tro at det er snakk om hotell, leie leilighet etc. Aldri noen åpenbare grunner til at man må reise akkurat dit. Kjenner også en dame som reiser til Rhodos hvert år mer eller mindre. Anonymkode: c9aba...dcd Det rare er vel at noen ikke forstår at andre ønsker noe annet enn en selv. Det trenger selvfølgelig ikke skyldes angst for nye steder, eller at man tror man mistrives om man reiser et annet sted. Noen ønsker faktisk å reise jevnlig tilbake til steder der de trives og er kjent. Selv om ikke du ønsker det. Så enkelt, men allikevel så vanskelig, for enkelte å forstå. Endret 9. august av Tartufo 3 2
Million Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august (endret) Har en venninne som har ett (nå voksent) barn og mann. Datteren er vokst opp med årlige turer til samme øy i "syden", hvert eneste år i over tjue år. Til og med samme hotellet! Stamgjester. Endret 9. august av Million 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #16 Skrevet 9. august Det kan jeg godt forstå. Jeg fant et sted for snart 13 år siden og har holdt meg til det siden. Det var en liten perle med en atmosfære som var helt fantastisk for meg og gav meg rett og slett en sånn sjelsro og god følelse. Jeg har reist ditt hvert år. Jeg lenger tilbake når jeg ikk er der. Det gir meg en følelse av å komme hjem, ro i sjelen og føler oppriktig lykke. Stedet er ikke invadert av turister og jeg glir inn med lokalbefolkningen. Det er hyggelig å bli ønsket velkommen tilbake. Og ja, jeg vet hva jeg får når jeg reiser dit og det er perfekt. Målet med reisen er å koble ut fra en stressende hverdag. Jeg har ikke noe behov for å se hele verden. Målet er sinn og sjelsro. I de fire ukene jeg er det, så opplever jeg akkurat det .Den lykken det gir meg, ønsker jeg bare å repetere.Og jeg lengter tilbake i det øyeblikket jeg setter meg på flyet hjem. Vel hjemme, starter jeg å planlegge for neste års reise og har noe å se frem til. Har hatt med litt varierende reisefølge, men alle har alltid ønsket å være med tilbake, nettopp fordi dette stedet er så fantastisk. Mange andre har hatt sterke meninger om dette og mener det er teit og kjedelig. Men jeg reiser jo ikke for andres skyld. Anonymkode: 13c37...604 10 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #17 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikkert fordi de hater å være der. Gruer seg til å dra dit. Sitter der og bare lengter hjem. De dro dit og bare "fytti grisen her skal vi aldri tilbake". Neida, det gir jo ingen mening. De skulle nok bestille ny tur, og så klarte de ved ein feil å bestille samme på ny. Tjue ganger på rad. Hva ellers kan være grunnen liksom. Anonymkode: ce654...83b Så mye rare mentale greier på KG Anonymkode: c9aba...dcd
Pawn Hearts Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august Jeg kan bare svare for vår del, men jeg tror mange andre har det på samme måte: Vi knytter oss ikke bare til stedene vi reiser til, men også til menneskene som bor der. Vi har venner både på Rodos og Kreta, folk vi holder kontakten med resten av året også. Disse stedene er jo heller ikke statiske, og selv om det kan være trist når ting du er glad i forsvinner, er det også spennende når nye ting dukker opp (tavernaer, kafeer, butikker mm). For å vri litt på Heraklit: Du kan aldri dra til samme sted to ganger. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #19 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Angst for noe nytt, det ukjente? Hva er sannsynligheten for å mistrives på et nytt sted med riktig innstilling og god planlegging? Dette er onkelen min. Aldri hørt noe om eid feriehus etc, vil tro at det er snakk om hotell, leie leilighet etc. Aldri noen åpenbare grunner til at man må reise akkurat dit. Kjenner også en dame som reiser til Rhodos hvert år mer eller mindre. Anonymkode: c9aba...dcd Synes onkelen din at det er greit at du legger ut screenshot av facebooksiden hans? Ikke så vanskelig å finne ut av hvem det er. Anonymkode: 66278...6f4 6
AnonymBruker Skrevet 9. august #20 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Angst for noe nytt, det ukjente? Hva er sannsynligheten for å mistrives på et nytt sted med riktig innstilling og god planlegging? Dette er onkelen min. Aldri hørt noe om eid feriehus etc, vil tro at det er snakk om hotell, leie leilighet etc. Aldri noen åpenbare grunner til at man må reise akkurat dit. Kjenner også en dame som reiser til Rhodos hvert år mer eller mindre. Anonymkode: c9aba...dcd Kjøper du en ny type brus hver gang du går på butikken? Anonymkode: 4943b...6ab 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå