Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener SAS og Widerøe pleier å gi 5000? 

Meldte de seg frivillig eller ble de valgt?

Anonymkode: 05aa0...e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor akkurat de ikke fikk plass. 

Anonymkode: 09519...340

To unge kvinner på jentetur. Det er greia, desverre.  Lett å ta unge på reise. Hvis de i tillegg var sent ute med innsjekking, øker sjansen ytterligere. 

De prioriterer eldre, funksjonshemmede, barnefamilier og businessfolk. Opplevde det samme med ei venninne. Vi ble ombooket via Bergen, så kom vi frem til Tyskland 4- 5 timer senere. 

Fikk 3500 kroner i  kompensasjon 

Endret av Laraa
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Når jeg var 17 reiste jeg Europa rundt på Interrail med en venninne, uten internett, uten mobiltelefon, med postbankbok og et debitkort. Problemer som oppstod måtte vi fikse på egenhånd, uten å sutre til mamma i telefonen. Nå klarer ikke to myndige jenter å vente en lite halvtime på beskjed fra ansatte før det er grining til mor, full panikk, tråd på kg og klaging. Oppdragelse er ikke hva det var, det er helt sikkert. 

Anonymkode: f0ef7...427

Det er vel avhengig av person og ikke når vi vokste opp. Noen klarer det fint og noen blir litt bekymret. Vi er forskjellige og heldigvis for det. 

Og det var ingen grining til mor. De ringte bare for å informere om at kanskje de ikke kom med flyet, så jeg trengte ikke å hente de.

Håper du får en fin lørdag og smil 😁

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Når jeg var 17 reiste jeg Europa rundt på Interrail med en venninne, uten internett, uten mobiltelefon, med postbankbok og et debitkort. Problemer som oppstod måtte vi fikse på egenhånd, uten å sutre til mamma i telefonen. Nå klarer ikke to myndige jenter å vente en lite halvtime på beskjed fra ansatte før det er grining til mor, full panikk, tråd på kg og klaging. Oppdragelse er ikke hva det var, det er helt sikkert. 

Ok grandma

Anonymkode: b0e01...ba0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De fikk plass 

Rart at det plutselig dukket opp 2 ledige seter 🤣

Det er vanlig. Er mange som har fleks, eller bare er no-show. Ved innsjekk så får mange stb, men de fleste kommer likevel med. 

Anonymkode: c153f...f26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Prøv å ta en formiddagslur å stå opp med det andre benet først, kanskje det får deg i bedre humør? :)

Anonymkode: e3ae4...c79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Og for 150 år siden var det nederst i lasterommet på et skip, sammen med rottene. Gjerne ut for å tjene penger fra man var 12. Og de hjemme fikk mulig et telegram et halvt år etterpå.

Poenget ditt? 

AnonymBruker
Skrevet

Og for 150 år siden var det nederst i lasterommet på et skip, sammen med rottene. Gjerne ut for å tjene penger fra man var 12. Og de hjemme fikk mulig et telegram et halvt år etterpå.

Poenget ditt? 

At dette ikke var noe og lage styr om? De kom jo med flyet, men om de måtte vente litt på flyplassen og en tur innom Oslo eller Stockholm er det krise? Om de hadde fått en natt på hotell kan det godt være de selv hadde syntes det var gøy, selvom mor var bekymret. 
det du gjør med og sammenligne med en annen tid så langt tilbake blir litt dumt, fakta for voksne på reise i dag er jo overbooka / forsinka / kansellerte fly. Hvis de skal fortsette og reise vil de jo oppleve at de faktisk ikke kommer med flyet og må takle det. Det burde jo mor visst på forhånd. Hvis man ikke takler det, kan man jo ikke fly alene. De fleste 17- 18 åringer takler dette helt fint. 
jeg er ikke den du siterer, men en annen grandma som reiste uten mobiltelefon med ei venninne når vi var 17. Fra New York med mellomlanding i London. Vi kom ikke med flyet fordi vårt var forsinket, og fikk en overnatting i London, og vi syntes det var drit kult. Ringte hjem fra en telefonkiosk. Nå er dette 15 år siden, men jeg tror ikke ungdom har forandra seg så mye. Det var uansett den første av flere slike opplevelser , så sånn er det jo og reise. Blir ikke helt som lasterom med rotter. 

Anonymkode: 88e5a...ff5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

At dette ikke var noe og lage styr om? De kom jo med flyet, men om de måtte vente litt på flyplassen og en tur innom Oslo eller Stockholm er det krise? Om de hadde fått en natt på hotell kan det godt være de selv hadde syntes det var gøy, selvom mor var bekymret. 
det du gjør med og sammenligne med en annen tid så langt tilbake blir litt dumt, fakta for voksne på reise i dag er jo overbooka / forsinka / kansellerte fly. Hvis de skal fortsette og reise vil de jo oppleve at de faktisk ikke kommer med flyet og må takle det. Det burde jo mor visst på forhånd. Hvis man ikke takler det, kan man jo ikke fly alene. De fleste 17- 18 åringer takler dette helt fint. 
jeg er ikke den du siterer, men en annen grandma som reiste uten mobiltelefon med ei venninne når vi var 17. Fra New York med mellomlanding i London. Vi kom ikke med flyet fordi vårt var forsinket, og fikk en overnatting i London, og vi syntes det var drit kult. Ringte hjem fra en telefonkiosk. Nå er dette 15 år siden, men jeg tror ikke ungdom har forandra seg så mye. Det var uansett den første av flere slike opplevelser , så sånn er det jo og reise. Blir ikke helt som lasterom med rotter. 

Og det har jeg nevnt flere ganger i tråden, om du blar deg tilbake. Da jeg har ca 100 flygninger i året. 

Og det klarer jeg å formidle helt nøytralt, selv om jeg er helt avslappet selv. Og samtidig anerkjenne at det kan føles litt vondt i mammahjertet når det skjer. 

Spørsmålet til deg, og personen jeg siterer, er; Hva ønsker dere å bidra med i denne tråden? 

AnonymBruker
Skrevet

Sett dere inn i dette når de kommer hjem nå og annet uforutsett som kan skje på reise. Trenger ikke å gå helt i detalj. Men vite hvor og hva man bør sjekke i slike situasjoner. Feks vil jeg tro at hvis de fortalte at dette var første tur alene hjem og resten var dratt/skulle dratt videre, så ville personalet tatt hensyn. Det samme er hvis noen skal rekke et bryllup feks. Er også ofte noen som vil velge å gå av fordi det kan være gunstig kompensasjon. 

Anonymkode: 7fc10...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Som flere påpeker, de med de billigste billettene/sen innsjekk osv blir valgt ut til standby. Som regel løser det seg ved at noen med flex-billetter ikke har møtt opp. Ikke noe hokus pokus ved det. 

Anonymkode: 2ca8f...955

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og det har jeg nevnt flere ganger i tråden, om du blar deg tilbake. Da jeg har ca 100 flygninger i året. 

Og det klarer jeg å formidle helt nøytralt, selv om jeg er helt avslappet selv. Og samtidig anerkjenne at det kan føles litt vondt i mammahjertet når det skjer. 

Spørsmålet til deg, og personen jeg siterer, er; Hva ønsker dere å bidra med i denne tråden? 

Du med alle dine flygninger i året må da vite at dette er helt vanlig, og noe de må venne seg til om de skal reise i vår tid, i motsetning til lasterommet på et skip med rottene? 
klarer ikke og ta folk med såkalt mammahjerte seriøst 😅 

dette er et diskusjonsforum, om bidraget er og få foreldre til og forberede sine førstegangsreisende om at sånt skjer, om det er og berolige nervøse foreldre med at dette går bra, flyselskapene kan dette og de voksne barna deres klarer seg, eller om det er og irritere folk som tror de har et ekstra hjerte , og til og med smerte i et innbilt hjerte… tja 🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...