Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiuren skrev (16 timer siden):

Og selv om venstresiden har styrt de fleste årene etter krigen har det fortsatt ikke blitt noen gratis tannlege?  

Det samme kan jo sies om alt høyresiden mener er galt. Erna hadde åtte år å gjøre endringer på. Det er ikke veldig mange reverseringer som er utført av Støre, og det klages om en hel del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
isakmann skrev (18 timer siden):

Synd ikke Arbeiderpartiet og Høyre kunne utnyttet sitt flertall og styre sammen. På mange områder er de mer enige seg imellom, enn de er enige med de partiene de skal samarbeide med. 

Ja, det er et paradoks, at det ihvertfall for meg, er vanskelig å stemme både Høyre og AP på grunn av disse små partiene med sære interesser som får uforholdsmessig mye å si når pengene skal fordeles. Hadde jeg kunne stemt AP eller Høyre og visst at de kunne gått sammen i regjering, hadde det nærmest vært å slå mynt eller krone. Da hadde det vært akkurat det samme for meg. For Høyre og AP sammen hadde sannsynligvis møtt de fleste av mine ønsker, og samtidig moderert de punktene jeg ikke trives så godt med ( f eks LO sin innflytelse på AP)

Skrevet

Rødgrønn regjering har de siste fire år gjennom skatteøkninger og oljepengebruk økt statens pengebruk med 500 milliarder. Dette har gjort at inflasjonen har gått opp og derfor renta. Dessuten viser AP liten vilje til å kutte i byråkratiet. Ved å spare offentlig sløsing for eksempel ved å effektivisere regelverk og byråkrati, slik Høyre vil, kan vi spare flere hundre milliarder på budsjettet og heller bruke det på velferd. 

Les artikkelen:»Høyre-ordførere med nødrop. Krever kutt i byråkratiet». 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoyre-ordforere-med-nodrop-krever-kutt-i-byrakratiet/s/5-95-2559974

Skrevet

Kriminalitet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...