Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk gave et par uke før bursdagen min, ifm med en reise vi var på. Når bursdagen min var i går, fikk jeg derfor kun blomster, forståelig nok. Men det var en bukett fra REMA.. og så vipser mammaen min penger til han, for å kjøpe blomster fra henne (de bor i et annet land), og da går han fader meg ned til REMA igjen, og kjøper nok en bukett til meg. Bruker, tipper jeg,  ca 1/3 av pengen hun vipset han. Ikke for å spare penger, men av latskap! Altså, jeg er forbannet. Men føler ikke jeg kan klage heller, så nå er jeg vare sur, og han vet ikke hvorfor. Hvordan si dette på en pen måte? At akkurat på bursdagen kan han legge seg litt i selen, slik jeg gjør for ham på hans bursdag..

Anonymkode: c4312...274

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke si noen ting, men takke og smile. Noe annet vil være utakknemlig. På samme som han bør gjøre når du styrer unødvendig på hans bursdag. Dere har ulikt forhold til bursdager og gaver. Aksepter det, for det kommer ikke til å endre seg.

Anonymkode: 01819...999

• Liker 32
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal ikke si noen ting, men takke og smile. Noe annet vil være utakknemlig. På samme som han bør gjøre når du styrer unødvendig på hans bursdag. Dere har ulikt forhold til bursdager og gaver. Aksepter det, for det kommer ikke til å endre seg.

Forøvrig, hvis blomstene var viktige for moren din, kunne hun bestilt blomster gjennom Interflora. Det gjør vi andre når vi gir blomster til noen vi ikke møter.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du føler du ikke kan klage, men allikevel er du sur?

Hvorfor skal du forklare deg? Det beste for forholdet er når du er sur, og han må være tankeleser for å finne ut hvorfor!

Vær gjerne sur gjennom helga med påfølgende sexnekt reste av måneden. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er sur. Tenk å legge så lite innsats i det.

Anonymkode: 3436f...71d

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med blomster fra Rema? Det er jo blomster det også.

K41

Anonymkode: 227b3...ff4

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerer på er om han kjøper for mindre enn moren din vippset som gave til deg. Da stjeler han jo. Blomster fra rema har jeg hatt og de står utrolig lenge. Sikkert ikke økologiske eller noe sånt da. 

Anonymkode: 739e8...b42

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk gave et par uke før bursdagen min, ifm med en reise vi var på. Når bursdagen min var i går, fikk jeg derfor kun blomster, forståelig nok. Men det var en bukett fra REMA.. og så vipser mammaen min penger til han, for å kjøpe blomster fra henne (de bor i et annet land), og da går han fader meg ned til REMA igjen, og kjøper nok en bukett til meg. Bruker, tipper jeg,  ca 1/3 av pengen hun vipset han. Ikke for å spare penger, men av latskap! Altså, jeg er forbannet. Men føler ikke jeg kan klage heller, så nå er jeg vare sur, og han vet ikke hvorfor. Hvordan si dette på en pen måte? At akkurat på bursdagen kan han legge seg litt i selen, slik jeg gjør for ham på hans bursdag..

Anonymkode: c4312...274

Først et lite spørsmål: Ville du fortsatt ha tenkt på dette om du visste at hjemmet ditt ville brenne ned i løpet av uken, og du mistet alt du eide?

Så her er løsningen: Ta beløpet blomstene kostet ut av din egen lomme, og gi dette til fattige som sulter i andre deler av verden; da kommer til til å bli klar over at det finnes viktigere ting å fokusere på i livet enn bagateller, og du kommer til å være glad for at du har kommet til denne erkjennelsen.

Ved å gi, kommer du til å bli bedre kjent med deg selv, slik du er innerst inne, enn ved å tenke på hva du har fått.

Man bør ikke være like uforstandig som mange andre, som bruker tiden livet består av til å krangle om småting, før de en dag blir klar over at det går mot slutten, og at de har kastet bort så mye tid på tull ingen kommer til å tenke på om 200 eller 500 år; ved å bli et menneske som kan sette ting i perspektiv, vil man oppdage at lykken ikke består av de store tingene, men av de små - det er mitt forsiktige råd.

Fortsatt riktig fin helg, i et land uten krig; et land uten bomber eller sult.

Og gratulerer så mye med fødselsdagen som var.

- B.

Anonymkode: 8532f...baa

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva er galt med blomster fra Rema? Det skjønner jeg faktisk ikke.

Du må jo fortelle at du ikke synes dette er bra nok, du kan ikke surmule uten at han vet hvorfor? Det er dårlig stil. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min kjøpte blomster for 1000 kr til meg på bursdagen min for kort tid siden. Jeg sa ikke noe, bare smilte og takket, men det irriterte meg faktisk grenseløst siden jeg synes dyre blomsterbuketter er rein idioti og bortkastede penger og det har jeg fortalt han uendelig mange ganger i årenes løp.

Anonymkode: 9d996...2a6

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Gjest Husomvarderfør
Skrevet

😂😂 fjolle😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger blomster fra REMA, de står minst like lenge som de fra blomsterbutikken. Det blir jo en litt enklere bukett, så ikke til enhver anledning.

Jeg stusser mest på at han ikke bruker pengene han fikk for å kjøpe, da kjøper man flere buketter da, for én kan bli bli tynt for en bursdagsbukett.

Hadde ikke blitt sur da jeg synes å bruke mange hundre kroner på avskårne blomster er noe bortkastet. Det er en god uke så er det søppel liksom.

Anonymkode: d741a...356

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Står det inngravert REMA på blomstene eller? Altså blomster er blomster, er vel samme hvor de kommer fra. Ingen andre kan vite hvor de kommer fra heller, så hvem bryr seg. 

Anonymkode: 241ad...436

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Blomster fra Rema er like bra som noe annet! Jeg synes det var lurt jeg, og så sparte han penger som han kan bruke på f.eks. mat.

Anonymkode: 1f1de...652

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min pleide å kjøpe blomster fra Rema. Men så sa jeg beskjed til han. At du trenger ikke å kjøpe blomster derfra. Hvis du skal kjøpe blomster til meg, så kjøp de ferdig oppkuttet, så slipper jeg å gjøre en jobb med de. 

Han forstod det, og han har lært nå, og kjøper alltid blomster fra blomsterbutikk, når han kjøper blomster til meg.  

Anonymkode: d6790...832

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

KG kvinner enten kravstore eller utakknemlige!

Anonymkode: 41495...206

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mannen min pleide å kjøpe blomster fra Rema. Men så sa jeg beskjed til han. At du trenger ikke å kjøpe blomster derfra. Hvis du skal kjøpe blomster til meg, så kjøp de ferdig oppkuttet, så slipper jeg å gjøre en jobb med de. 

Han forstod det, og han har lært nå, og kjøper alltid blomster fra blomsterbutikk, når han kjøper blomster til meg.  

Anonymkode: d6790...832

Skjønner hva du mener. Jeg måtte snitte opp noen roser en gang. Brukte hele dagen på det.. Kjipt var det og, å måtte sette meg selv i arbeid bare fordi en egoist ga meg blomster. Jeg var helt utmattet resten av dagen. I tillegg levde jeg med angst for at vennene mine skulle le av meg fordi jeg hadde blomster fra Rema. Måtte sykemelde meg i 3 dager og gå til fysioterapi etter all anstrengelsen. Var en tur innom psykisk akuttmottaket også. Turte ikke invitere noen hjem til meg før rosene visnet og kunne kastes, noe som faen meg tok nesten to uker! 

Anonymkode: ac546...592

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte å kjøpe blomster til eks-dama på Rema eller Coop. La alltid ved et kort hvor jeg skrev noe unikt fra gang til gang. Jeg likte å gi henne oppmerksomhet titt og ofte. Hadde jeg bare visst at jeg skulle kjøpt de fra Interflora så hadde jeg kanskje ikke vært singel nå. 😞

Anonymkode: d95b6...e0b

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trenger teskje-forklaring her, for jeg skjønner ikke hva problemet er og hva som hadde vært bedre om de var kjøpt i en blomsterbutikk. Prisen? Typen blomst/bukett? Ligger Rema for nærme og er en enkel løsning som ikke krever nok innsats? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet???

Anonymkode: 296cb...390

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...