AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Jeg vet at det vil komme inn en bekymringsmelding fra offentlig instans på vegne av meg da barnefar har vært ufin mot meg mentalt over tid. I etterkant fikk jeg vite at begge foreldrene får lese bekymringsmeldingen, og nå er jeg veldig redd for at han vil skjønne at jeg har snakket med noen om mine problemer og tanker. Finnes det noen sjanse for at bv kan inngå å fortelle han hva meldingen inneholder? Sann at jeg blir skånet for å bli oppdaget. Anonymkode: 0d417...e80
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Nei. Det skal ekstremt mye til, ikke aktuelt i dette tilfellet. Det er mulig å avvente med noen opplysninger eller tilbakeholde en kortere periode dersom det å informere setter deg i reell fare. I så fall bør du ta kontakt med barneverntjenesten. Anonymkode: 5a71c...691 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Men skal ikke opplysninger om for eksempel hva jeg har sagt bli holdt tilbake? Det er jo en privat sak hva jeg har ytret meg om. Eller har motparten krav til å vite alt jeg har sagt for eksempel i samtalen med bv 1og1. Anonymkode: 0d417...e80
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men skal ikke opplysninger om for eksempel hva jeg har sagt bli holdt tilbake? Det er jo en privat sak hva jeg har ytret meg om. Eller har motparten krav til å vite alt jeg har sagt for eksempel i samtalen med bv 1og1. Anonymkode: 0d417...e80 De med partsrettigheter i saken, vanligvis begge foreldre - forutsatt del i foreldreansvaret - har i utgangspunktet innsyn i alt. Så finnes det noen unntak, men terskelen for at relevant informasjon skal tilbakeholdes er generelt høy. Helseopplysninger om en annen part og som ikke har direkte relevans for barnets omsorgssituasjon, skal ikke utleveres. Anonymkode: 5a71c...691
got2go Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men skal ikke opplysninger om for eksempel hva jeg har sagt bli holdt tilbake? Det er jo en privat sak hva jeg har ytret meg om. Eller har motparten krav til å vite alt jeg har sagt for eksempel i samtalen med bv 1og1. Anonymkode: 0d417...e80 Du må da spørre barnevaktsjenesten om dette, ikke her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå