Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er greit nok. Men leste du alt? Hadde du virkelig latt være å se barnebarnet ditt halve året fordi du syns det er unaturlig å ta kontakt med svigerdatteren din? Det er annerledes med sønner som jobber hjemme hele året: men i dette tilfellet er sønnen hennes faktisk borte over halve året..

Anonymkode: e3728...e95

Og hun ringer sønnen som er ute på jobb, fremfor å ringe svigerdatter som er nærmere og tilgjengelig.

Jeg har en veldig begrenset begeistring for svigermor. Mannen min og psykologen min forstår godt hvorfor, så det er ikke bare jeg som er "vanskelig". Allikevel så ringer jeg henne dersom det er mest logisk/praktisk. 

Anonymkode: bfde8...3c0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
anon321 skrev (15 timer siden):

Mannen din er et individ. Det er hans eget ansvar og sette grenser ovenfor din mor, ikke ditt. Om mannen din mener det er greit at han gjør alle de tingene for sin mor, så har du ingenting med å skulle si til mor at hun må be om mindre.

Det virker som det er noen logiske brister til stedet. Du og mannen din må snakke ilag, for dere har en familiær relasjon og mannen din og moren hans må snakke ilag.

I henhold til deg og svigermor, så er alt man kan gjøre å være på tilbudssiden. Om svigermor takker nei til det du foreslår når mannen er borte, så er det hennes valg. Men jeg ville også da både informert henne om, og gjennomført, at du ikke vil prioritere din og barnets tid med henne når det kun skal være på hennes premisser. 

Valg får konsekvenser, noe hun må forstå og respektere. 

Jeg vil si at det er enormt vanlig at man forholder seg til sine egne foreldre/barn. Det ville vært rart i min verden at jeg skulle bedt svigerfar om tjenester i hjemmet mitt. Da ville jeg bedt min kone ringe han, evt hadde jeg ringt min egen far. 

Mine foreldre ringer meg når de invitere oss på ting, og min kones foreldre ringer henne når de inviterer på ting.

Er det noe helt spesifikt som er mer naturlig at svigerfar tar med meg, så går det jo helt greit at han ringer. Men på det generelle så avtaler man igjennom «sin side» av familien. 

Jeg har ikke foreldre, så det har kanskje noe med saken å gjøre med at jeg mer involvert i svigerfamilien enn de fleste:)

både svigerfar og hans kone ringer meg jevnlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ringer du henne og ber henne til deg når mannen din er borte? 
Ringer du henne og spør hvordan den det går når han er borte?

Inviterer du henne på middag?

Anonymkode: b56b5...2f8

JA, har gjort dette mange ganger. Ringt å invitert på middag, ringt å spurt om hun vil se barnet noen timer etc. hun sier alltid ja, men hun spørr ikke selv. Hun venter langt om lenge til jeg tar kontakt og hvis jeg ikke gjør det så får jeg høre at det er lenge siden… men jeg har jo sagt hun må ta initiativ selv! Mannen kan ikke arrangere møter mellom ungen vår og svigermor mens han sitter på havet, det blir for dumt😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er hun hyggelig når du ringer? Er det trivelig når dere møtes på ditt initiativ?

Eller er du mest opphengt i at initiativ må gå begge veier? 

Jeg foretrekker at folk ikke er invaderende. Det gjør jo ingenting at kontakt er ganske ensidig, så lenge man merker på alle andre måter at de setter pris på tid sammen. 

Anonymkode: ab976...c29

Selvfølgelig er jeg hyggelig. Jeg ringer jo ikke å spørr om hun vil se oss med en nedlatende tone - jeg gjør det jo fordi jeg vil og fordi jeg vil at barnet vårt skal få et fint forhold til mormoren sin. Det er alltid hyggelig, men hun kommer med ganske mange rare kommentarer om hvordan ting med barn skal være (som er utdatert) som jeg prøver å ignorere.😂  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hun ringer sønnen som er ute på jobb, fremfor å ringe svigerdatter som er nærmere og tilgjengelig.

Jeg har en veldig begrenset begeistring for svigermor. Mannen min og psykologen min forstår godt hvorfor, så det er ikke bare jeg som er "vanskelig". Allikevel så ringer jeg henne dersom det er mest logisk/praktisk. 

Akkurat! Det gir jo ikke mening å ringe mannen min som såvidt har noe internett langt utpå havet, når jeg bor 15 minutter unna😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat! Det gir jo ikke mening å ringe mannen min som såvidt har noe internett langt utpå havet, når jeg bor 15 minutter unna😅

Hvis hun ønsker å snakke med ham, har det da mening å ringe. Selv om jeg også ser at denne telefonen er tungvint. Men å ringe deg, oppfyller jo ikke ønsket om å snakke med sønnen.

Anonymkode: de29e...5d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Poenget er vel at for meg har det aldri vært en situasjon hvor det har vært mer hensiktsmessig å ringe svigerfar, svoger, svigerdatter osv. Mannen tar kontakten med sin familie, jeg min. Jeg ringer da mine søsken, ikke deres partnere, og jeg ringer mine barn, og ikke deres partnere. Jeg klarer ikke å komme på en situasjon, hvis man ser bort fra dødsfall, ulykker etc, hvor det ville vært naturlig.

Anonymkode: de29e...5d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...