Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann 😁

Eg lurer på ein ting , eg slit i dag med overtrening og matlyst, så har gått alt for mye ned i vekt , overtrening begynnte pågrunn av håndtering av psykisk knekk , som har eskalert da siste halvåret. Eg får i dag hjelp frå dps og psykolog , da eg er på nippe til å bli undervektige å må opp i vekt , ligger i dag på mellom 2200 -2700 kalorier pr dag , er dette mykje ? Og så lurte eg på angående klokka , merker jo den ikkje er sunn for meg når eg har desse utfordringane eg har , men synest da er veldig vanskeligt å ikkje ha den kontrollen , tenkte å lufte psykologen min med dette, men hu kan vell ikkje ta den å ha den til ting blir betre ?

Anonymkode: 5deff...22e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er mye kalorier kommer an på aktiviteter. Jeg har det jeg vil definere som middel aktivitetsnivå, og jeg må ligger på 2000 kalorier i snitt for å ikke gå ned i vekt. jeg har 3 hviledager i uka. 

Psykolog har ikke rett til å ta fra deg dine personlige eiendeler nei. 

Anonymkode: 98753...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker at psykologen passer på klokka så vil jeg tro det kan fungere 

Anonymkode: 1960e...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er passe mengde kalorier kommer jo veldig an på kroppsvekt og aktivitetsnivå. Men ta tak i dette nå før tvangen tar enda mer over. Jo lenger ned man kommer i vekt, jo mer tvangspreget blir hjernen rent fysiologisk. Er du redd for å ikke ha klokka di, så er nok det en veldig god indikasjon for å legge den fra deg for en periode. Psykologen kan helt sikkert oppbevare den for deg  noen uker :) Det er så mye frihet i å kunne trene etter lyst og dagsform, og sette mer pris på den gode følelsen trening kan gi, fremfor å ha fokus på tall. Kutte ut klokka og å ligge i overskudd kalorimessig en periode vil nok gjøre at du på sikt vil føle deg friere og bedre. 2200-2700 kalorier kan være fint, noen trenger enda mer også for å komme litt opp i vekt. Du må nesten bare prøve deg litt frem. Men forsøk etter hvert å følge sult og metthet, ikke klamre deg til en kostplan i evig tid. Lite frihet i det. 
Godt du får hjelp og tar tak.  Masse lykke til! 

Anonymkode: 9cc1c...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...