Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snusfornuftige 10-åring sa at hun ikke var interessert i disse dukkene. De var overprisede mente hun. Hun ville eventuelt vente til de kom i bruktbutikken 😆

Anonymkode: 20b3b...2a0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei takk, sånne 'kjøp-enda-mer-skrot'-hypes holder jeg meg unna.

Tenk så mye ræl en ville hatt om en skulle hoppet på alle disse trendene som kommer og går fortere enn en rekker å snu seg 🤷‍♀️

Anonymkode: c7f99...38e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Må innrømme at jeg synes de er søte og kule😂 kjøpt meg 2 stykker

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn 6-pakning med blindbokser. Det var gøy å pakke de opp. Solgte igjen på Finn og det var kun henvendelser fra folk som ville kjøpe til barna sine. Tapte ca 1400 kr på dette.

Jeg har også en spesial-Labubu som jeg vil beholde. 

Tror dessverre at hypen gjorde etterspørsel så stor at kvalitet blir dårlig fordi popmart produserer mange flere enn planlagt og de kommer nok ikke til å være verdt særlig mye til jul. 

Det kan hende at noen av de vil bli etterspurt igjen om 15-20 år, men med den dårlige kvaliteten og at det er så mange av de så spørs det om noen av blindboks-variantene holder verdi. Utenom kanskje secret da.. 

Anonymkode: 277d0...4a3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøpte et sånn ridder "kostyme" til min lille fordi jeg er så glad i mange av disse fantasy universene 😄 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tre falske, og de er så søte at jeg trenger ikke en ekte for å være fornøyd. Men nå har jeg en kanin hengende på veska. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 13.43):

I dag er det mummidagen og voksne presumptivt intelligente mennesker står i kø halve natta for å kjøpe seg en overpriset vanlig kopp.

Samme syke kjøpefesten der, så at man går mann av huse for å kjøpe Labubu overrasker meg ikke.

Anonymkode: 32d21...89a

Mummikopper har vært en greie mange år, og de vanligste koppene brukes til daglig som hvilke som helst andre kopper. De har en bruksverdi i tillegg til samlerverdi. Labubus er jo bare dilldall og hvis man pakker de ut og henger dem på veska, så mister de jo mye av samlerverdien også.

Jeg er ikke imot Labubu-hypen fordi det er barnslig, for jeg synes man skal samle på ting man finner glede i, selv om det kan oppfattes som barnslig av andre. Det er denne blindbox-greia der folk (inkludert influensere) kjøper i store mengder med håp om å få en sjelden de ikke har i fra før. Så ender de opp med tjue av samme figuren som de egentlig ikke vil ha, og vipps har de bidratt til enda mer plastsøppel i søppelbergene rundt i verden. I tillegg har jeg en mistanke om at Labubu aldri i verden blir en like stor greie som Mummi. Mummi er legendarisk, og what you see is what you get; man kjøper ikke blindboxes med mummikopper så man brenner inne med masse kopper man ikke vil ha.

SPOCA skrev (På 9.8.2025 den 15.52):

Nei, jeg synes de dessverre er ganske stygge.

Skal ikke si noe på at man kjøper sånt, all den tid jeg digger Hello Kitty og Pusheen. Så det at man liker slike ting kan jeg forstå, men jeg er ikke fenget fordi jeg ikke synes de er søte.

Både Hello Kitty og Pusheen er jo velkjente figurer som selges i ulike varianter og på ulike produkter, og de har vært populære i mange år. De har blitt velkjente klassikere som aldri mister sjarmen, på lik linje med f.eks. Mummi. Mulig jeg er negativ, men jeg tror ikke Labubu er stort mer enn en kortvarig hype. 

Og så er jeg ikke noen fan av blindboxes. Det er et forferdelig konsept som bare bidrar til mer søppel. 

Anonymkode: eb5e0...35f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mummikopper har vært en greie mange år, og de vanligste koppene brukes til daglig som hvilke som helst andre kopper. De har en bruksverdi i tillegg til samlerverdi. Labubus er jo bare dilldall og hvis man pakker de ut og henger dem på veska, så mister de jo mye av samlerverdien også.

Jeg er ikke imot Labubu-hypen fordi det er barnslig, for jeg synes man skal samle på ting man finner glede i, selv om det kan oppfattes som barnslig av andre. Det er denne blindbox-greia der folk (inkludert influensere) kjøper i store mengder med håp om å få en sjelden de ikke har i fra før. Så ender de opp med tjue av samme figuren som de egentlig ikke vil ha, og vipps har de bidratt til enda mer plastsøppel i søppelbergene rundt i verden. I tillegg har jeg en mistanke om at Labubu aldri i verden blir en like stor greie som Mummi. Mummi er legendarisk, og what you see is what you get; man kjøper ikke blindboxes med mummikopper så man brenner inne med masse kopper man ikke vil ha.

Både Hello Kitty og Pusheen er jo velkjente figurer som selges i ulike varianter og på ulike produkter, og de har vært populære i mange år. De har blitt velkjente klassikere som aldri mister sjarmen, på lik linje med f.eks. Mummi. Mulig jeg er negativ, men jeg tror ikke Labubu er stort mer enn en kortvarig hype. 

Og så er jeg ikke noen fan av blindboxes. Det er et forferdelig konsept som bare bidrar til mer søppel. 

Anonymkode: eb5e0...35f

Det er jeg enig med deg i. :)

Skrevet

De er jo veldig rampete søte, men….den prisen?

Nei.

Hadde ikke vært aktuelt å kjøpe hverken til meg selv eller barn/ungdom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg kjøpte en sånn 6-pakning med blindbokser. Det var gøy å pakke de opp. Solgte igjen på Finn og det var kun henvendelser fra folk som ville kjøpe til barna sine. Tapte ca 1400 kr på dette.

Jeg har også en spesial-Labubu som jeg vil beholde. 

Tror dessverre at hypen gjorde etterspørsel så stor at kvalitet blir dårlig fordi popmart produserer mange flere enn planlagt og de kommer nok ikke til å være verdt særlig mye til jul. 

Det kan hende at noen av de vil bli etterspurt igjen om 15-20 år, men med den dårlige kvaliteten og at det er så mange av de så spørs det om noen av blindboks-variantene holder verdi. Utenom kanskje secret da.. 

Kjøpte du de i Norge og i tillegg har åpnet dem er det jo ikke så rart at du tapte på den da

Anonymkode: 77161...a31

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 15.59):

Som voksen hadde jeg følt meg idiotisk med en sånn dings hengende fra veska.

Anonymkode: b33e2...ab3

Jeg har ingen Labubu fordi jeg ikke liker vibben, men jeg har to fluffy dingser på vesken, og det kommer jeg til å fortsette med – selv om jeg er voksen 278EA0DC-FF7C-442E-BD56-E303C11C2676.gif.cee8c972bf943afafdfac3093a406112.gif

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kjøpte du de i Norge og i tillegg har åpnet dem er det jo ikke så rart at du tapte på den da

Ja, men spekulerte forsåvidt ikke i gevinst heller. Hadde et håp om å få den grå med regnbueøyne. 
Så synes jeg det er for dyrt å ta 800 kr for noe som etter hvert vil bli en typisk prutevare. 

For 1 mnd siden var det ca 300 treff på Labubu på Finn. Nå er det 650 og øker stadig.. så pruterne får vel til slutt noen gode deals. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men spekulerte forsåvidt ikke i gevinst heller. Hadde et håp om å få den grå med regnbueøyne. 
Så synes jeg det er for dyrt å ta 800 kr for noe som etter hvert vil bli en typisk prutevare. 

For 1 mnd siden var det ca 300 treff på Labubu på Finn. Nå er det 650 og øker stadig.. så pruterne får vel til slutt noen gode deals. 

Tror også prisen går ned mye etterhvert, som alt annet hvor ting er hot og tillegg litt vanskelig å få tak i starten så kan man tjene en kort periode før det blir mer allment tilgjengelig. Har sjekket finn og ser at flere prøver å selge dyrere enn man for kjøpt det i norske nettbutikker og i tillegg er sjansen for fake ganske høy på finn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En Labubu koster ikke 800+ kroner (med mindre man kjøper fra en reseller) Kjøper man fra PopMart koster de under 300 kr. 

Selv kjøpte jeg 4 stykker til barna FØR de ble utsolgt fra PopMart, til en normal pris. De har vært «premier» for ting de har oppnådd. 1 er fortsatt uåpnet siden målet ikke er nådd (enda) :)  En av boksene inneholdt en Secret. 

AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 23.41):

Jeg var med en venninne og kjøpte til barnebarna hennes. Hun betalte 500 kroner for 5. Ingen av oss ville blitt sett med slikt juggel på veskene våre. De er dritstygge! 

Anonymkode: d5d1c...284

Da var det ikke Labubu hun kjøpte, men Lafufu. Og de er ikke like fine som originalene. 

Anonymkode: 34b0f...f4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En Labubu koster ikke 800+ kroner (med mindre man kjøper fra en reseller) Kjøper man fra PopMart koster de under 300 kr

Selv kjøpte jeg 4 stykker til barna FØR de ble utsolgt fra PopMart, til en normal pris. De har vært «premier» for ting de har oppnådd. 1 er fortsatt uåpnet siden målet ikke er nådd (enda) :)  En av boksene inneholdt en Secret. 

Da var det ikke Labubu hun kjøpte, men Lafufu. Og de er ikke like fine som originalene. 

Anonymkode: 34b0f...f4b

Da må man importe de selv, norske nettbutikker selger de for rundt 800

Skrevet

Var det fra Outland i Oslo? Eller utlandet? 
jeg trodde ikke vi hadde offisiell popmart i Norge og popmart sin nettside sender vel heller ikke til Norge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...