Gå til innhold

Hvordan gjøre det med barnehageplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte på nyåret fra en kommune til en annen. Vi har en snart 3 åring som går i barnehagen og trives godt med det. Hun har korte dager og har hatt det hele veien. Grunnet mangel på personal og ingen søkere på stillingen som lyses ut, har vi ikke fått barnehageplass på den nye plassen. Er vi og flere familier i kø har jeg forstått. Usikker på hvordan vi skal løse dette.. Vi kan beholde barnehageplassen vi har, men det tar nesten 45 min å kjøre dit hver vei… 

Hvordan løser folk uten barnehageplass det?

Anonymkode: 188a2...419

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei da må dere jo enten ha dagmamma eller familie til å passe, eller ta ulønnet permisjon. Kjøre 45 min hver vei er jo ganske langt..

Anonymkode: bd083...9ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei da må dere jo enten ha dagmamma eller familie til å passe, eller ta ulønnet permisjon. Kjøre 45 min hver vei er jo ganske langt..

Anonymkode: bd083...9ad

Veldig langt. Vi ønsker helst at hun skal få gå i barnehagen også, hun trives så godt med det og har hatt en så fin utvikling. Vi vil heller fortsette med korte dager, enn å ta henne helt ut. Det er virkelig håpløse situasjoner i mange barnehager nå.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere flytter på nyåret? Det kan jo ha blitt en ansettelse innen da. 

Skal dere bytte jobb til dit dere flytter, eller fortsette i samme jobb? 

Anonymkode: c8ac7...f09

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber offshore og blir i samme jobb. Jeg (sykepleier) skal bytte jobb er planen.  
Håper jo selvfølgelig det vil bli bedre og at der vil løse seg til vi flytter. Det er ukene jeg er alene som vil bli vanskelig. Mannen min kan kjøre i barnehagen når han er hjemme, men det er selvfølgelig veldig kjedelig å bruke 3 timer tilsammen hver dag på å kjøre frem og tilbake. Han kan også ha henne hjemme en del, men som sagt, vi ser utbytte av barnehagen og vil heller ha korte dager enn at hun skal tas helt ut. 

ts

Skrevet

Kunne det vært et alternativ å finne en barnehage som ligger mellom den dere har nå, og den dere har søkt men ikke fått plass i enda? Så har dere det som løsning til dere evnt får plass der de mangler personal. Det er ikke sikkert dere kommer så langt som å starte engang, men det kan kanskje være noe som fungerer for både dere og barnet, så slipper dere alle lang reisevei. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet fra en bydel til en annen i Oslo i vår og måtte vente på ny barnehageplass. 

I tre måneder måtte vi pendle til gamle barnehagen. Vi måtte gjennom Oslo sentrum og mannen brukte 1 time på å komme seg til jobb i rushen da han skulle innom barnehagen. Jeg brukte halvannen time på henting om ettermiddagen, grunnet stengte t-baner i byen. Med nyfødt i bæresele på brystet.

Tøff tid, men var ikke så mye annet å gjøre. Hadde vi ikke hatt nyfødt også hadde jeg nok holdt eldste hjemme noen dager.

Anonymkode: 919c2...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere flytter ut av kommunen er det ikke sikkert dere får lov å beholde bhgplassen dere har nå, bare sånn at du er obs på det. Rett til bhg gjelder kun i bostedskommune.

Anonymkode: 7846f...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...