Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (14 timer siden):

Jeg er sjokkert over uvitenheten til Jon Almås her, er det virkelig normalt å ikke vite at frukt og grønnsaker sprøytes? Hvorfor tror han det finnes økologisk mat? :klo:

– Den maten vi faktisk spiser i Norge, sprøytes. Jeg trodde det var noe man drev med i utlandet, sier han.

https://www.document.no/2025/08/07/store-stilles-til-veggs-av-jon-almaas-jeg-kjoper-bare-okologiske-produkter/ 

hvilken setting er dette filmet? finnes noen andre (mer pålitelige...) kilder enn document.no? virker regisert 

Anonymkode: a4754...886

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (15 timer siden):

Jeg er sjokkert over uvitenheten til Jon Almås her, er det virkelig normalt å ikke vite at frukt og grønnsaker sprøytes? Hvorfor tror han det finnes økologisk mat? :klo:

– Den maten vi faktisk spiser i Norge, sprøytes. Jeg trodde det var noe man drev med i utlandet, sier han.

https://www.document.no/2025/08/07/store-stilles-til-veggs-av-jon-almaas-jeg-kjoper-bare-okologiske-produkter/ 

Han er bymann som leker bonde

Anonymkode: eda08...c72

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvilken setting er dette filmet? finnes noen andre (mer pålitelige...) kilder enn document.no? virker regisert 

Anonymkode: a4754...886

Syns ikke du skal beskylde noen for å være upålitelige når du selv ikke vet å sjekke kilder. Her er linken de oppga, videoen på AP's egen youtube: 

Endret av Maia70
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er bymann som leker bonde

Anonymkode: eda08...c72

Jon Almaas er mulig fra byen, men oppveksten hans var i Steinerskolen! Han er altså ikke bare en bymann, han har vokst opp med nærheten til naturen, fra jord til bord etc. 

Han leker forresten ikke bonde - han lever som bonde. Jobb ved siden av, som alle andre bønder, eier traktorer, som andre bønder, taper penger - som andre bønder. 

Han er nå en ekte bonde. 

Anonymkode: 3a9c4...956

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jon Almaas er mulig fra byen, men oppveksten hans var i Steinerskolen! Han er altså ikke bare en bymann, han har vokst opp med nærheten til naturen, fra jord til bord etc. 

Han leker forresten ikke bonde - han lever som bonde. Jobb ved siden av, som alle andre bønder, eier traktorer, som andre bønder, taper penger - som andre bønder. 

Han er nå en ekte bonde. 

Anonymkode: 3a9c4...956

Da er det enda merkeligere at han ikke visste at norsk mat sprøytes.

• Liker 3
Skrevet

Veldig merkelig at Jon Almås ikke vet dette. Han har jo tidligere uttalt at han vet omtrent alt, og ikke utstår dumme og uvitende folk, og at han får helt rykninger i kroppen når han ser og hører at noen gjør eller sier noe som han vet er feil.

Vet ikke helt om jeg tror på det klippet der, det kan være sagt ironisk i en eller annet situasjon og klippet ut av sammenheng? Det er veldig merkelig at en mann som hevder å være så opplyst ikke vet at Norge som helhet ikke er noe unntak når det gjelder å beskytte avlinger mot skadedyr kjemisk. Tenk hvilket svinn vi ville hatt på norskdyrket mat! Det ville blitt uhorvelig dyrt å få tak i norske grønnsaker og norsk frukt om ingen sprøytet avlingene.

AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (23 timer siden):

Mer sjokkerende at man leser document.no

Anonymkode: 582c7...205

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...